نمونه طراحی داخلی کافی شاپ از سراسر جهان

دکوراسیون داخلی پویانو

نمونه طراحی داخلی کافی شاپ از سراسر جهان

کافی شاپ ها بدون در نظر گرفتن اینکه کجای دنیا واقع شده اند همیشه یک چیز مشترک دارند. فضای گرم و صمیمی در آن. کافی شاپ ها فضاهای کوچک و دعوت کننده ای هستند که آکنده از بوهایی مطبوع مثل بوی قهوه یا شکلات است. البته هر کافی شاپ ویژگی های خاص خودش را از لحاظ طراحی دارد.

همراه باشید تا به چند نمونه نگاهی بیندازیم:

این کافه توسط Ben Rolls طراحی شده است.

از ویژگی های داخلی آن اسباب و وسایل ترمیم شده , دیوار های پانلی و تعدادی دکوری های عتیقه در آن است که با کمی عناصر معاصر و جدید ترکیب شده اند و تضادی زیبا و دلپذیر به وجود آورده است.به نظر میرسد که هدف اصلی طراحی این است که فضا گرم تر و صمیمی تر به نظر برسد.

 

 

————————————————————————————————————————————————————————————————–

Café Day

Shizuoka – Japa

این پروژه که کافه روز نامیده میشود توسط دفتر طراحی Suppose  درژاپن طراحی شده است. این کافی شاپ دید بصری جسورانه ای دارد که از همین خط های سفید در فضای بیرون آن شروع میشود.کانسپت کلی طرح این است که بیرون و هوای آزاد را به داخل بیاورد. اینگونه از فضا برداشت میشود که کافی شاپ در یک پارکینگ ساخته شده است ؛ این جزئیات است که منعکس کننده ی موضوع کلی طرح است

 

————————————————————————————————————————————————————————————————–

فروشگاه استار باکس با کانسپت ساحل در آمستردام

طرحی رادیکال دارد. با استفاده از مصالح سازگار با طبیعت ساخته شده است و کار 35 کارگر و هنرمند است. بعضی طرح های محلی هم در آن ملموس است مثلا در کاشی های با طرح های قدیمی , قالب چوبی برای شیرینی های زنجفیلی و پارچه کرباس کیسه قهوه….

pooyano11

 



این کافی شاپ در شیکاگو قرار دارد و گروه معماری Norsman آن را طراحی کرده اند. مدرن و شیک است اما مهم تر از آن , فضای دنج و راحت و صمیمی دارد که این بسیار منحصر به فرد و بکر است.

 



کافه وانیل

کافه وانیل کافی شاپی کوچک در برلین است. احساس یکپارچگی زیادی دارد به نسبت کافی شاپ های دیگر روشن تر است و مثل یک گوشه ی دنج در یک خانه به نظر میرسد. الگو و رنگ این دیوار پرسپکتیو ایجاد میکند و تمایز آن با دیوار های دیگر آن را دوست داشتنی تر کرده است.

 



این کافی شاپ متعلق به هتلی بسیار زیبا در ژاپن است. در طبقه ی اول واقع شده است و برای بهبود امکانات نان در آن پخت میشود. از ویژگی های آن میز های تک نفره با صندلی های شیک و ظریف است که بسیار نزدیک به هم چیده شده اند اما همچنان حریم خصوصی را فراهم میکنند. این طرحی است که روابط اجتماعی را تشویق میکند اما به صمیمیت بین مشتریان نیز احترام میگذارد.

 



کافه ی کنار دریا

این کافه ی کنار دریا نام خود را از شهر گرفته است. تم دریایی و موج از ویژگی های داخلی آن است. طراحان و معمارانی که روی این پروژه کار کردند سعی کرده اند تا از کلیشه اجتناب کنند. به عنوان مثال فضای کافه یک فضای کاملا محصور نیست. داخل آن ساده است اما از طریق LED های روی سقف که تماما جو را تغییر میدهد برجسته میشود.

 



از کافی شاپ های زیبای استار باکس

یکی دیگر از کافی شاپ های زیبای استار باکس که در ژاپن است. از بارز ترین ویژگی های آن این شبکه ی مورب بافته شده است که از 2000 قطعه ی چوبی ایجاد شده است. اینها سقف و دیوار کافه را پوشش میدهند و تصویری بسیار هیجان انگیز ایجاد میکنند.

 



این کافی شاپ را استودیو Note طراحی کرده است و در استکهلم قرار دارد. کافه ای رنگارنگ و تعجب آور است اما یک دلیل بسیار خوب برای این وجود دارد: طراحان و معماران آن سعی کرده اند که هیجان مبارزات گاو بازی در اسپانیا را از نو خلق کنند. به همین دلیل از پرده های قرمز و این عناصر جسورانه استفاده کرده اند.