نمای ساختمان ویلایی :طراحی سنتی

نمای ساختمان ویلایی :طراحی سنتی

نمای یک ساختمان ، امضای آن ساختمان و راهی است که به وسیله ی آن خود را به جهان پیرامون ارائه می کند. در حال حاضر ، طراحی نمای یک ساختمان مانند بسته بندی است ، این بدین معنی است که راه های بی شماری برای کشف وجود دارد. یکی از این شیوه ها در دسته بندی است که شامل نمای حفره دار و بدنه ی سوراخ سوراخ حجم ساختمان است. همه ی این ساختمان ها تندیس وار ، منحصر به فرد و منبع الهام بزرگی برای پروژه های آینده هستند. ما در این مطلب به معرفی برخی از این نوع ساختمان ها که این ویژگی غیر متعارف را به نمایش می گذارند ، می پردازیم:

نمای ساختمان ویلایی
نمای ساختمان ویلایی

خانه ی 77 ، پروژه ای است که توسط  Jose Cadilhe and Emanuel Fontoura طراحی شده است. این ساختمان در کشور پرتغال واقع شده است و دارای 232 متر مربع مساحت است. نمای غربی ساختمان بسیار جالب توجه است و شامل پانل فلزی با سوراخ هایی روی سطح آن است. الگوی آن یاداور سیستمی برای نشانه گذاری وسایل شخصی و ماهیگیری در قدیم است که با توجه به این موضوع که این شهر در نزدیکی دریا واقع شده است و صنعت ماهیگیری در آن رایج است ، این طراحی شیوه ای مناسب برای زنده نگه داشتن تاریخ منطقه است.

نمای ساختمان ویلایی
نمای ساختمان ویلایی

طراحان شیوه ای نا متعارف را برای نمای اسن ساختمان مسکونی در استرالیا برگزیده اند. آن ها از آجرکاری قرمز برای نماس خارجی ساختمان با الگوی حفره دار در نظر گرفته اند که فضای داخلی را بدون اینکه کاملا آن را در معرض قرار دهد به بیرون متصل می کند.

نمای ساختمان ویلایی
نمای ساختمان ویلایی

یک پروژه ی دیگر که دارای کالبد حفره دار است ، خانه ی مسکونی  Hamersley Road است که توسط studio53 در سال 2013 طراحی شده است. این پروژه در واقع نوسازی کلبه ای مربوط به 1900 بود که برای تبدیل به خانه ای مدرن برای یک خانواده به فرم امروزی درآمد.

نمای ساختمان ویلایی
نمای ساختمان ویلایی

ویژگی مشترک تمام پروژه هایی که در این پست معرفی می شوند ، نمای ساختمان با الگوی حفره و سوارخ است اما مشاهده می کنید که هیچ یک از آن ها شکل و حس مشابه به یکدیگر ندارند. به عنوان مثال به نمای ساختمان این فروشگاه توجه کنید. این فروشگاه توسط استودیو superlimao طراحی و در سائوپائولو واقع شده است. تیم طراحی تصمیم به تبدیل ساختمان قدیمی به نمایشگاهی بزرگ گرفتند که به این منظور پنجره های ساختمان قبلی ،‌ جایگزین بازشویی بزرگ در طرح جدید شد. الگوی لانه زنبوری با استفاده از پانل های شش ضلعی فلزی از دو جنس متفاوت ایجاد شده است.

پایان بخش اول

منبع: homedit

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو

 

مطالب پیشنهادی:

آشنایی با نمای ساختمان در طراحی

مجتمع چند منظوره روزنه در تهران