میز ناهارخوری کم جا: جمع و جور میل کنید!

میز ناهارخوری کم جا: جمع و جور میل کنید!

انگار هر چه زندگی ما مدرن تر می شود، دورهمی ها و میزهایمان هم کوچک تر می شوند. بله، شاید در نظر اول، هیچ ارتباطی میان این دو نبینید، اما دقیق تر که نگاه کنید، می بینید بی راه هم نیست. از چند دری های بزرگ و حیاط مرکزی به یک نشیمن و هزار عملکرد بدون فضای باز. این چیزی است که برای خیلی ها گران تمام شده و تراژدی به حساب می آید، اما…

زندگی جاری است و دکوراتورها مدام به این فکر می کنند که با این روند مدرنیزه شدن معماری و زندگی ما چطور می توان حس خوب دور هم نشستن برای صرف غذا را در زندگی نگه داشت؛ فکرهای جالبی که برای شما می شوند پیشنهاد و گزینه. با ما همراه باشید تا برایتان از میزهای ناهارخوری کم جا بگوییم و کمی بیش تر در مورد فوت و فن چیدمان این میزها یا هر میز دیگر!

وقتی جا نیست…

وقتی جا نیست، کاری از شما بر نمی اید جز پیدا کردن گزینه های مناسب و کنار امدن. شما نمی توانید ابعاد فضای غذاخوری یا نشیمن خود را افزایش دهید و این خبر خوبی نیست، اما قرار هم نیست برای مشکلی که دارید، دست روی دست بگذارید یا قید میز ناهارخوری را بزنید. یکی از گزینه هایتان این است که کمی دوستانه تر بنشینید، واقع بینانه باشید و با توجه به فضایی که در اختیار دارید، تعداد گزینه های پیش رو را بررسی نمایید. کمک می خواهید؟ پویانو این جاست تا همین کار را کند.

گرد برای شما گزینه بهتری است!

در ادامه عبارت وقتی جا نیست، می توان گفت: «گرد برای شما گزینه بهتری است!» به طور کلی، مبلمان گرد، خیلی کم تر از انواع راست گوشه فضا اشغال می کنند و از ان جا که رفت و امد از کنار مبلمان گرد خیلی راحت تر و روان صورت می گیرد، خوب است گوشه ای از لیست گزینه هایتان را به ان ها اختصاص دهید. میزهای ناهارخوری گرد که صندلی های گردی نیز دارند، بهترین گزینه برای فضاهای کوچکند.

اشتی با در و دیوار

بله، درست است که خیلی ها دلشان نمی خواهد پشت در غذا بخورند (و این هم یک شوخی بیش تر نیست)، اما کنار دیوار چه؟ بدون شک می شود میز ناهارخوری را کمی هل داد سمت دیوار. اگر تعدادتان کم باشد، برایتان مشکلی ایجاد نخواهد شد. اگر هم میزبان بودید، می توانید میز را از دیوار دور کنید تا صندلی های بیش تری دور ان جای بگیرند.

پایه ها حرف اول را می زنند

بیایید کمی منطقی فکر کنیم. از اجزای میز ناهارخوری، کدام موارد فضای بیش تر می گیرند؟ اگر صندلی ها را در نظر نگیریم، سطح روی میز و پایه ها تعیین کننده میزان فضای اشغال شده اند. در بسیاری از موارد، سایز صفحه میز زیاد بزرگ نیست، اما پایه ها بیرون زده و درشتند و فضای زیادی می گیرند. سعی کنید در انتخاب خود به این نکته دقت کنید و پایه های جمع و جورتر را مد نظر داشته باشید.

ال، این بار به صرف ناهار!

همه شما مبل های ال را می شناسید. این مبل ها جان می دهند برای گوشه نشیمن و با وجود فضای کمی که می گیرند، فضای زیادی برای نشستن ایجاد می کنند. جالب است بدانید نمونه این مبل ها برای ناهارخوری نیز ارایه شده است. میز ناهارخوری با مبل ال شکل کمک می کند در یک گوشه دنج و با اشغال کم ترین فضای ممکن از ناهار خود لذت ببرید.

سکو به جای میز

اگر روی استفاده از صندلی ناهارخوری تعصب ندارید و می توانید بدون تکیه دادن غذا میل کنید، سکوها هم می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند. نیمی از فضای بزرگی که ست های ناهارخوری نیاز دارند، بابت اندازه بزرگ صندلی هایشان است. اگر صندلی ها به هم بپیوندند و به شکل سکو در بیایند، مشکل کمبود فضای شما خیلی کم تر خواهد شد.

کامپکت های دوست داشتنی

میزهای کامپکت بخرید. این میزها طوری طراحی می شوند که در زمان بسته بودن، صندلی ها را به صورت کامل داخل خود جای می دهند. انواع مختلفی از این میزها در اندازه ها و شکل های مختلف وجود دارد. زیبایی میزهای کامپکت از موارد دیگری است که می تواند یک امتیاز برای خریدشان به شمار بیاید.

یک تیر و دو نشان!

اگر روی کامل بودن اسباب و اثاثیه منزل خود خیلی حساسید و با معضل کمبود جا نیز دست و پنجه نرم می کنید، شاید یکی از بهترین خبرهای دنیا برایتان قابلیت یکی کردن عملکرد میز ناهارخوری با میز کنسول باشد. میزهای کنسولی وجود دارند که با باز شدن تاهای اوریگامی شکل خود به صورت میز ناهارخوری در می ایند و دو مورد از دغدغه های شما را کنار می زنند.

ایراد از جای دیگری است

اگر با وجود این میزها هم به نتیجه نرسیدید، ایراد از جای دیگری است. شاید جای مناسبی برای میز انتخاب نکرده اید یا نحوه قرارگیری ان نسبت به دیوار و مبلمان اطراف مناسب نیست. در این صورت از یک طراح داخلی یا دکوراتور کمک بخواهید.

پویانو

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |اکبری