طراحی موزه هنر Jishou (JAM) در نقش پل پیاده رو / معماری Atelier FCJZ

طراحی موزه هنر Jishou (JAM) در نقش پل پیاده رو / معماری Atelier FCJZ

شرکت معماری و طراحی داخلی FCJZ که یک شرکت چینی است، ساخت یک گالری هنری را به اتمام رسانده است که به عنوان پلی روی رودخانه شهر Jishou عمل می کند تا مردم را طی سفر روزانه خود به بازدید از هنر دعوت کند. موزه هنر Jishou (JAM) روی رودخانه Wanrong قرار دارد که به سمت شهر قدیمی  Jishouچین جریان دارد.

موزه یک مسیر عابر پیاده را فراهم می کند که بخشی از ساختار شهری موجود را به هم متصل می کند و به پل های سنتی سرپوشیده منطقه اشاره دارد.

موزه یک مسیر عابر پیاده را فراهم می کند که بخشی از ساختار شهری موجود را به هم متصل می کند و به پل های سنتی سرپوشیده منطقه اشاره دارد.

در ابتدا، دولت شهرداری برنامه ریزی کرده بود تا یک موزه هنری جدید در منطقه توسعه در حومه شهر ایجاد کند، اما Atelier FCJZ پیشنهاد کرد که آن را در مرکز قرار دهد تا راحت تر قابل دسترسی باشد.

Atelier FCJZ  اظهار کرد: "رودخانه از وسطJishou  عبور می کند که موزه هنری را در مرکز مسیر آب قرار می دهد."

Atelier FCJZ  اظهار کرد: “رودخانه از وسطJishou  عبور می کند که موزه هنری را در مرکز مسیر آب قرار می دهد.”

آنها افزودند: “موزه هنر به شکل طبیعی به عنوان یک پل عابر پیاده عمل خواهد کرد.” “ما امیدواریم که مردم در جیشو نه تنها برای بازدید از هنر به این محب بیایند، بلکه در راه کار، مدرسه یا خرید نیز با هنر رو به رو شوند.”

این ساختمان شامل دو پل مونتاژ شده است که عملکردهای متفاوت اما مکمل را انجام می دهند

این ساختمان شامل دو پل مونتاژ شده است که عملکردهای متفاوت اما مکمل را انجام می دهند. سطح پایین تر ساختار تنگ فولادی باز است که شبیه یک خیابان پوشیده شده است.

این پل دارای یک طبقه شیب دار است که در بالای رودخانه قرار گرفته و دارای لژهای سکو مانندی است که مردم می توانند در آن ها توقف کرده و استراحت کنند. نرده های فلزی باز که در کنار محل عبور قرار گرفته اند، منظره ای از رودخانه را در هر دو طرف ایجاد می کنند.

گالری نقاشی موزه در یک قوس بتونی قرار دارد که در بالای تیر فولادی قرار دارد

گالری نقاشی موزه در یک قوس بتونی قرار دارد که در بالای تیر فولادی قرار دارد. حجم بتنی در محل خود قرار گرفته و همچنین دارای یک طبقه است که به آرامی در طول خود خمیده می شود.

در میان این دو پل، دیوارهای صیقلی که توسط رشته های عمودی و کاشی پوشانده شده اند، سالن نمایشگاه های موقت را شامل می شوند. این فضای روشن در طول روز نیز دارای پله های متصل به دو طرف گالری نقاشی است.

فضاهای اضافی شامل سالن ورودی، دفاتر، مغازه و رستوران در دو هر دو طرف پل قرار دارند.

فضاهای اضافی شامل سالن ورودی، دفاتر، مغازه و رستوران در دو هر دو طرف پل قرار دارند.

بازدید کنندگان می توانند از هر دو طرف رودخانه به سطح بالایی وارد شده و از سالن نمایشگاه عبور کنند.

هدف JAM این است که فرهنگ را در داخل جامعه جاسازی کند و با تراس های موجود، مغازه ها، رستوران ها و اقامتگاه ها ادغام شود.

هدف گالری JAM این است که فرهنگ را در داخل جامعه جاسازی کند و با تراس های موجود، مغازه ها، رستوران ها و اقامتگاه ها ادغام شود. ورودی ها در هر دو طرف رودخانه به همین دلیل در خیابان مشترک به هم می پیوندند.

طراحی این پل از پل های سنتی سرپوشیده در سراسر منطقه کوهستانی Xiangxi در غرب Hunan الهام گرفته شده است. این پل ها، که به نام Fengyu Qiao شناخته می شوند، به طور معمول یک فضای عمومی را در اختیار مسافرین قرار می دهند و فروشندگان می توانند از آن استفاده کنند.

استودیو معماری اظهار کرد: "طراحی ما یک تفسیر معاصر از نوع قدیمی همین بنا را ایجاد می کند."

استودیو معماری اظهار کرد: “طراحی ما یک تفسیر معاصر از نوع قدیمی همین بنا را ایجاد می کند.”

“ما هنر را به عنوان یک برنامه جدید بر روی یک پل سرپوشیده معرفی کردیم و در عین حال، ترافیک عابر پیاده را در اختیار داشتیم و در عین حال زبان رسمی Fengyu Qiao را به یک زبان مدرن تبدیل کردیم.”

Atelier FCJZ  توسط Yung Ho Chang و Lijia Lu در سال 1993 تاسیس شد.

Atelier FCJZ  توسط Yung Ho Chang و Lijia Lu در سال 1993 تاسیس شد.

پروژه های پیشین شرکت پکن شامل خانه بدون پنجره با طبقه های شیشه ای و یک رستوران با سقف ساخته شده از یک شبکه بافته شده از بامبو است.

مشخصات پروژه:

معماران: Atelier FCJZ

معماران اصلی: Yung Ho Chang, Lijia Lu

تیم پروژه: Liang Xiaoning, Yang Pu, Liu Kunpeng, Su Siqi, Rao Gang

مشاور طراحی سازه: Chang Qiang

 

 

 

 

تحریریه معماری پویانو / اکبری

منبع: Dezeen