معمار معاصر برزیلی carla juaçaba

معمار معاصر برزیلی carla juaçaba

معرفی معمار: از زمانی که معمار برزیلی carla juaçaba دفتر معماری خود را در سال 2000 تاسیس کرد ، پروژه های عمومی و خصوصی فراوانی را با تمرکز ویژه روی پروژه های مسکونی و فرهنگی انجام داده است. علاوه بر این ، فعالیت های کارلا جوکابا شامل طراحی نمایشگاه و فعالیت های مختلف دانشگاهی از جمله ایراد سخنرانی در دانشکده طراحی دانشگاه هاروارد (Harvard GSD) ، دانشگاه تورنتو و دانشکده ی معماری کلمبیا نیز می شود. carla juaçaba جایزه ی arcVision برای زنان در معماری در سال 2013 به دست آورد و یک سال بعد نامزد دریافت جایزه ی  معماری شلینگ شد.

08_javier-agustin-rojas_PU_CJ_IMG_0437

کارلا بر روی پروژه ی آتلیه ی کاسا ( سال 2000) یک سال پس از فارالتحصیل شدن از دانشگاه مشغول به کار شد.

کارلا در جواب به این سوال که چگونه به خواندن معماری علاقه مند شدید و تصمیم گرفتید که معمار شوید می گوید: من توسط مادربزرگم مجذوب این رشته شدم او یک هنرمند بود و من اوقات فراغتم را در کتابخانه ی او که پر از کتاب های معماری و هنری بود ، می گذارندم. شنیدم که در نزدیکی ما یک مدرسه ی معماری تجربی وجود دارد و من فورا تصمیم گرفتم که به آن وارد شوم.

افراد و پروژه هایی که روی کار من تاثیر می گذارند ، به بخش های مختلفی تقسیم می شود. معماری شمال اروپا همواره بخشی از مطالعات من بوده است. آثار sverre fehn  ، یورن اوتزن و sigurd lewerentz و در عین حال معماران برزیلی مثل پائولو مندس دا روچا و سرجیو برناردس بر من تاثیر می گذاشت. علاوه بر این چند هنرمند برزیلی از جمله والتریکو کلدس almilcar de castro  و mira schendel و هنرمندان غیر برزیلی مثل ریچارد سرا برای من الهام بخش هستند.

bonito01

خانه ی ریو بونیتو یک ویلا برای تعطیلات است که توسط carla juaçaba طراحی شده است و در منطقه ی کوهستانی در شرق ریو د ژانریو ساخته شده است و از دیوار های سنگی ضخیم برای نگه داشتن سقف و کف تیرچه ای به حالت تعلیق استفاده شده است. این پروژه در سال 2005 تکمیل شد.

 

مطلب پیشنهادی: معرفی معمار: یورن اوتزن

 

منبع: designboom

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو

کاغذ دیواری