معماری و طراحی گنبد بامبو در کنار دریاچه ویتنام

معماری و طراحی گنبد بامبو در کنار دریاچه ویتنام

معماری و طراحی گنبد بامبو در کنار دریاچه ویتنام : Vo Trong Nghia Architects گنبد بامبو را در بالای رستوران کنار دریاچه احداث می کند. استودیوی ویتنامی Vo Trong Nghia Architects گنبدی بامبو به ارتفاع 16 متر برای رستوران ودانا ایجاد کرده است که بر فراز یک دریاچه مصنوعی رو به کوه در استان Ninh Binh ساخته شده است.

رستوران ودانا مهمترین مرکز تفریحی ودانا است – یک مجموعه تعطیلات واقع در پارک ملی Cuc Phuong ، بزرگترین ذخیره گاه طبیعی ویتنام.

رستوران ودانا در پارک ملی Cuc Phuong است

گنبد بامبو با 18 متر عرض و 16 متر بلندا و ارتفاع بلندترین گنبد با معماری Vo Trong Nghia است. قبلاً این نوع طراحی در سقف بامبو مارپیچی را برای یک کافه در Vinh طراحی کرده بود.

این رستوران 1350 مهمان ریزورت را پذیرایی می کند و همچنین می تواند در عروسی ها نیز در دسترس باشد.

گنبد از 36 ماژول (قطعه مدولار) ساخته شده است.

سه حلقه کاهگل متحدالمركز ، پروفیل پله ای را یادآور سقف های سنتی ویتنامی می كنند. اگرچه به نظر می رسد سه ساختار جناغی جداگانه باشد ، اما گنبد در واقع یک ساختار واحد است که از 36 ماژول بامبو ساخته شده است.

رستوران از طرفین به هوا و فضای بیرون باز است . یک منجمد در راس گنبد با ایجاد یک شاخه نور از مرکز ، برجسته الگوی گل مانند ایجاد شده توسط قوس های متقاطع بامبو است.

در پایگاه ستون دار ، رستوران به دریاچه مصنوعی باز می شود. دریاچه علاوه بر ایجاد منظره ای زیبا ، در تابستانهای گرم و مرطوب به عنوان تهویه مطبوع طبیعی عمل می کند و با تبخیر آب از سطح آن ، هوا را خنک می کند.

غذاخوری ها می توانند از منظره کوهستان لذت ببرند

آب باران و رواناب کوهها در دریاچه جمع می شود ، که برای آبیاری درختان و گیاهان اطراف تفرجگاه نیز مورد استفاده قرار می گیرد – از جمله 15000 درخت شکوفه که به طور خاص کاشته شده اند. درختان داخل گلدان های گرد نیز در حوالی رستوران ودانا در دریاچه قرار می گیرند.

Vo Trong Nghia Architects همچنین طرح جامع کل استراحتگاه را انجام داد.

Vo Trong Nghia Architects همچنین طرح اصلی را برای بقیه اقامتگاه انجام داده است که شامل 135 ویلا ، پنج “کانکس” و هشت خانه یک طبقه در چوبی های بالای دریاچه است.

این روش که توسط Vo Trong Nghia در سال 2006 تاسیس شد ، همچنین یک استراحتگاه ساخته شده است که شبیه کلبه های ساحلی برای یک جزیره کوچک در کنار مجمع الجزایر Cat Ba است.

عکاسی پروژه فوق توسط هیرویوکی اوکی انجام شده است.

مشخصات کلی پروژه:

طراحان پروژه : گروه معماران Vo Trong Nghia

معمار اصلی پروژه : Vo Trong Nghia

تیم طراحی پروژه : Nguyen Tat Dat، Nguyen Duc Trung، Tu Minh Dong، Nguyen Tan Thang.

 

 

منبع : WWW.DEZEEN.COM

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو