معماری و طراحی ایستگاه قطار تولوم مکزیک

معماری و طراحی ایستگاه قطار تولوم مکزیک

معماری و طراحی ایستگاه قطار تولوم مکزیک : Aidia Studio با سقف مشبک در بالای ایستگاه قطار تولوم قرار دارد. دفتر معماری مکزیکی و انگلیسی Aidia Studio ایستگاهی قطار برای تولوم با سقف مشبک جارو طراحی کرده است که در خط راه آهن ترن مایا در مکزیک ساخته خواهد شد. Aidia Studio سقف سوراخ دار ساخته شده از پانل های سازه ای فولادی و بتن مسلح شیشه را برای محصور کردن بر روی سکوها و کانکس طراحی کرده است.

Aidia Studio برای ایستگاه قطار Tulum سقفی مشبک طراحی کرده است

شبکه هندسی برای جلوگیری از باران در نقاطی لعاب خورده و از داخل با چوب پوشانده می شود.

این استودیو معماری ایستگاه را با در نظر گرفتن اقلیم منطقه و برای پاسخگویی به آب و هوای Tulum طراحی کرده است. این شهر در شبه جزیره یوکاتان است که دارای آب و هوای استوایی است که با درجه حرارت بالا ، رطوبت و فصل بارندگی مشخص می شود.

رولاندو رودریگز-لیال و ناتالیا ورزاسک ، بنیانگذاران استودیو گفتند: “برای مقابله با این آب و هوای شدید ، ما یک سقف مشبک بزرگ بزرگ را در مناطق استراتژیک لعاب زده و فضای نیمه باز عمومی را که بدون تهویه مکانیکی کار می کند ، امکان پذیر می کند.”

سقف از فلز و بتن با برخی از مناطق شیشه ساخته شده است

دهانه های کوچکتر در مناطقی که آفتاب ظهر را دریافت می کنند ، به شکل سقف کار می کنند ، که برای ایجاد نقاط سایه ای طراحی شده است و باعث می شود نسیم دریا از طریق ایستگاه عبور کند.

انتهای سقف قطارهای ورودی و خروجی به ایستگاه را قاب می کند

از دو طرف بالا می رود تا ورودی و خروجی چشمگیری برای قطارها ایجاد کند و دوباره در دو طرف فرو می رود.

استودیو معماری و طراحی مکزیکی Aidia در ارتباط با پروژه توضیح داده است : “نقوش در هر دو طرف خارجی و داخلی یادآور الگوهای هندسی سنتی مایا است.”

سقف بلندترین در وسط است تا سطح دوم مغازه ها و رستوران ها را در سطح متوسط ​​بیش از خطوط راه آهن و سکوها جای دهد.

سقف مشبک باعث می شود نور خورشید و نسیم وارد ایستگاه شود

تولوم به خاطر ویرانه های مایا و خط ساحلی بکر کارائیب مشهور است ، که باعث شده این کشور به مقصد سفر فزاینده ای محبوب تبدیل شود.

Aidia Studio گفت آنها مشتاقانه اطمینان دارند که ایستگاه فضای کمتری را در منظره اشغال می کند.

آنها توضیح دادند: “یک رد پا به شکل چشم ، گسترده ترین در مرکزی است که در آنجا عملکردهای اصلی ایستگاه به هم می رسند ، به نظر میرسد که کارآمدترین استفاده از فضا در این بخش پروژه است.”

“این امر با در نظر گرفتن حداقل منطقه ممکن در مجاورت مسیرها و جبران خسارت با انباشت برنامه عمومی ایستگاه قطار در بالای سکوها افزایش یافته است.”

یک سطح متوسط ​​با فروشگاه ها و رستوران سکوهای ایستگاه قطار تولوم را پل می کند

این ایستگاه بخشی از ترن مایا است ، طرحی برای ساخت یک راه آهن بین شهری به طول 1،525 کیلومتر در سراسر شبه جزیره یوکاتان در یک حلقه بین پالنک و کنکان. این ایستگاه از خط Cancún تا Tulum استفاده می کند.

ساخت ایستگاه قطار تولوم قرار است در ژانویه 2022 آغاز شود و تا پایان سال 2023 به پایان برسد.

پروژه های اخیر در این شهر ساحلی شامل یک مجموعه آپارتمان صورتی ، اقامتگاه های تعطیلات با استخرهای پشت بام و غرفه یوگای بامبو است.

مشخصات پرژه :

گروه معماری و طراحی : Aidia Studio

معماران اصلی پروژه : رولاندو رودریگز-لیال و ناتالیا ورزاسک

تیم طراحی پروژه : ماریانو گونزالس سیلوا ، امیلیو واسكز هاپپنشتت ، رودریگو ولف سانچز

کارفرما پروژه : فوناتور ترن مایا

سال ساخت پروژه : 2022

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو