معماری و دکوراسیون نانوایی و کافه  MOSP / گروه معماری ATMOROUND

نانوایی و کافه  MOSP

معماری و دکوراسیون نانوایی و کافه  MOSP / گروه معماری ATMOROUND

معماری و دکوراسیون نانوایی و کافه  MOSP / گروه معماری ATMOROUND : مطلب پیش رو بر اساس توضیحات متن ارائه شده توسط معماران پروژه نوشته شده است . معماران پروژه معتقدند انواع مختلفی از آرامش وجود دارد. برای به تصویر کشیدن این موضوع ، شکل متنوعی از آرامش را روی یک صفحه کاغذ بلند کشیدیم، سپس آن را در حالی که دهانه ها را با قیچی برش می دادیم، تا کردیم. ما MOSP را ساختیم: مکانی که شکل آرامش هر فرد را منعکس می کند. دهانه های بین این دیوارها به عنوان یک دریچه عمل می کنند و مکان را به فضایی برای ارتباط بدون مرز تبدیل می کنند. “MOSP” واقع در شهر Daejeon، زیر پای یک کوه است. مرکز شهر Daejeon از جلو و کوه Bomunsan از پشت قابل مشاهده است.

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP در بالا، طبقه پنجم ساختمان واقع شده است. پله های ملایمی وجود دارد که از زمین بومونسان به سمت کافه سرازیر می شود که طبیعتا بازدیدکنندگان را به داخل هدایت می کند. وقتی از طرف مقابل Bomunsan به این ساختمان نگاه کنید، تا حدودی جرم عمودی دارد.

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

با این حال، هنگامی که از Bomunsan وارد کافه می شوید، یک توده افقی کم و ملایم را تجربه خواهید کرد. به محض ورود، منظره مرکز شهر Daejeon که از تراس نمایان می شود، فوق العاده است. همانطور که از پله های ملایم بالا می روید، خواهید دید که حس راحتی در فضای داخلی کافه القا شده است.

نانوایی و کافه  MOSP

ما می خواستیم کافه بزرگ باشد، اما نه چندان گسترده. ما مکانی دنج می خواستیم که مردم بتوانند به راحتی استراحت کنند. ما یک پارتیشن متصل طولانی با دهانه ها و پنجره ها راه اندازی کردیم تا روش های متنوع آرامش را منعکس کند.

دهانه های اتصال: از طریق راه پله ملایم، اولین چیزی که در هنگام ورود مشاهده می کنید، دهانه های روی هم قرار گرفته اند که به شکل قوسی هستند. چین خوردگی مداوم یک پارتیشن فضای داخلی را تقسیم می کند و حس درون و بیرون را القا می کند. از طریق این دهانه ها، دو طرف مقابل فضای «آرامش» به هم متصل می شوند. یک میز طولانی باریک که از سوراخ ها سوراخ می کند، مکانی برای استراحت فراهم می کند، جایی که می توانید در آن بنشینید و زمان خود را بی سر و صدا بگذرانید.

 

نانوایی و کافه  MOSP

روزنه های روشن کننده: نور یک دیوار نیم دایره ای شکل را پر می کند و از طریق روزنه های روی آن می تابد. این دیوار پرتو صبحگاهی نور خورشید را که از سمت شرق کوه بومونسان می تابد را در بر می گیرد. همین‌طور که اینجا نشسته‌اید و از پنجره‌ی جلویی به بیرون نگاه می‌کنید، یک جنگل سبز در مقابل شما گشوده می‌شود. بخشی از کف با آب پر شده است که آسمان را زیر پای شما قرار می دهد و فضایی پر از نور ایجاد می کند که طبیعت را کاملا در بر می گیرد.

پنجره‌های باغ: فراتر از دیوار نیم‌دایره‌ای نور، پلکانی وجود دارد که به نظر می‌رسد به مکانی مخفی منتهی می‌شود. این پلکان شما را به یک باغ هدایت می کند. این باغ مکانی شفابخش برای همه و همچنین منظره ای عالی برای خواندن و نوشیدن چای است. با دیدن بومونسان از پنجره های باغ، مرزهای بین داخل و خارج مبهم می شود و ما را به بیرون جذب می کند.

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

پنجره تکیه: هنگام ایجاد این فضا، به افرادی فکر می کردیم که به یک پنجره شیشه ای مقعر تکیه داده اند. بنابراین فضای عمیق‌تر و وسیع‌تری نسبت به سایرین به آن دادیم و پشت آن پنجره‌ای درست کردیم تا به عقب متمایل شود.

پنجره منعکس کننده نور: ما مردم را در حال استراحت در زیر نور خورشید تصور کردیم که خورشید از جنوب به غرب کافه حرکت می کند. بلوک‌های شیشه‌ای را انباشته کردیم، به این امید که نور را جذب کنند و مکان را دنج‌تر کنند. با غروب آفتاب که از میان پنجره‌های بلوک شیشه‌ای پراکنده می‌شود، تصاویری از آرامش دنج در اینجا نشسته است.

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

پنجره نشسته: از این پنجره های طولانی نگاه کنید و شهر را قبل از خود ببینید. صندلی های کنار پنجره ها وجود دارد. این پنجره ها درخشش غروب خورشید را به تصویر می کشند و به مردم اجازه می دهند مناظر شهر را تماشا کنند. به دلیل وجود یک پارتیشن، این مکان از فضای داخلی مرکزی کافه بیرون زده است. بنابراین، در حالی که هنوز در داخل است، این مکان به عنوان یک تراس بیرونی عمل می کند و میزها به یک نرده تبدیل می شوند. نشستن پشت میز کمی بالا رفته و نگاه کردن به بیرون مانند دیدن منظره در حالی که به یک نرده تکیه داده اید است.

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

پنجره کار: ویندوز کنار این مکان نه تنها برای افرادی که می خواهند استراحت کنند بلکه برای افرادی که نیاز به کار دارند نیز مناسب است. این افراد کسانی هستند که ما هم می خواستیم آنها را برکنار نکنیم. ثبت لحظه صمیمانه کار در این پنجره ها تقریباً شبیه صحنه ای از یک فیلم به نظر می رسد.

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

پارتیشن ها، محور اصلی کافه، مرز و واسطه ارتباط نیز هستند. آنها مرزهای مشخصی را از داخل به خارج ایجاد می کنند، اما همچنین این مرزها را از طریق بازشوها و پنجره ها به هم متصل می کنند. پارتیشن ها نیز اشکال مختلف آرامش را در هر فضا به هم متصل می کنند. این پارتیشن ها برای هر فضای MOSP ظاهر متفاوتی می دهند. در حالی که آنها حرکت و فضا را متمایز می کنند، اما به طور کامل یکدیگر را قطع نمی کنند. در عوض، آن‌ها به مکان زیبایی‌شناسی ثابتی می‌دهند که در هر گوشه و کناری جریان دارد.

نانوایی و کافه  MOSP

نانوایی و کافه  MOSP

 

 

نانوایی و کافه  MOSP

منبع : WWW.ARCHDAILY.COM

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو