معماری موزه ی ون گوگ در هلند

معماری موزه ی ون گوگ در هلند

5

 

پروژه : موزه ی ون گوگ

معمار: Hans van Heeswijk Architects

موقعیت: آمستردام ، هلند

مساحت: 15175.0 متر مربع

سال ساخت پروژه: 2015

معمار مسئول: گریت ریتولد ،‌ جوآن ون دیلن ، johan van tricht

نوسازی ساختمان ریتولد: Martien Van Goor

عکس: Ronald Tilleman, Luuk Kramer

 

معماری: موزه ی ون گوگ آمستردام یکی از محبوب ترین موزه های کشور هلند است. جریان رو به رشد بازدید کنندگان نیازمند راهکار هایی هوشمندانه برای این ساختمان بود که توسط معمار مشهور گریت ریتولد (1973) و کروکاوا (1999) طراحی شد. این طرح خطوط کلی را از جزئیات زیاد بال های بیضی شکل ساختمانی که کروکاوا در سال 1999 در آمستردام ساخت ، تغییر داد . کیشو کروکاوا و همکارانش – موسسان شرکتی که توسط کیشو کروکاوا و یک طراح غرفه های نمایشگاه های موقت در سال 1999 پایه گذاری شد –  طراحی سالن ورودی جدید موزه را بر عهده داشتند.سپس معماران Hans van Heeswijk روی آن به دقت کار کردند تا راهکارهایی را کشف کنند که بخش های موجود و ساختار های جدید به یک کل جدید شگفت انگیز تبدیل شود.

 

1

مدیر موزه می گوید: کار برای انتقال ورودی اصلی به Museumplein  (فضایی عمومی در محله ی آمستردام جنوبی) به خوبی پیش رفت. این کار طی هجده ما کار فشرده با بودجه ی محدود صورت گرفت. سالن ورودی تمام شیشه از کیفیت ساخت مهندسی و سیستم های سازه ای بسیار بالایی برخوردار است. شامل یک لابی بسیار بزرگ با نور خوب ، سرویس های بهداشتی و مغازه های نوسازی شده ی موزه است. بهبود دسترسی ،‌ تدارکات بهتر و فضای بیشتر به ما اجازه می دهد که استقبال گرمی را از بازدیدکنندگان موزه ، بیش از قبل داشته باشیم.

 

4 section

برش

علاوه بر این ، این چیدمان برای Museumplein نیز بهتر است – تمام نهاد های فرهنگی در حال حاضر ورودی های خود را دارند که نمای مربعی را شکل می دهند. – ساختمان شفاف با کیفیت سازه ی هنری شیشه ای آن ، هم موزه ی ون گوگ و هم Museumplein را غنی می کند.

 

2

 

ساختار شیشه ای: شیشه به عنوان متریال سازه ای در ورودی جدید ساختمان ، بزرگترین ساختار شیشه ای در هلند است که در آن تاسیسات شیشه ای (تیرها و قاب ها) و واحد های شیشه ی دو جداره ؛ عناصر سازه ی اصلی ساختمان هستند. این یک گام بزرگ در جهت نوآوری های فنی در ساختمان های شیشه ای و به کار بردن شیشه به عنوان یک متریال سازه ای است. طول این سازه ی شیشه ای 12 متر است که پیش از این هیچ سازه ی شیشه ای با این طول در هلند ساخته نشده بود. برای ثبات سقف ، تیرهای شیشه به سازه ی فولادی متصل می شوند و به عنوان یک ساختار با هم عمل می کنند.

 

3

 

نما ، سقف و راهپله ها از واحد های شیشه ی دو جداره ی عایق تشکیل شده اند که به این معنی است پانل های مستطیلی شیشه ای در طول نصب در سایت شکل گرفته اند. مساحت کلی حدود 650 متر مربع است.

 

 

6 ground floor plan

پلان طبقه همکف

مطالب پیشنهادی:

معماری موزه ی Broad در لس آنجلس 

منبع: archdaily

ترجمهدر تحریریه پویانو