معماری خانه ای با چرخش 360 درجه

معماری خانه ای با چرخش 360 درجه

معماری خانه ای با چرخش 360 درجه

اخیرا در مرکز بین المللی هنر OMI  در گنت ، نیویورک ، این نمونه منحصر به فرد از معماری اجرا شده است. طراحی و ساخت آن توسط معمار-هنرمند آواز و موسیقی به نام های  Alex Schweder  و   Ward Shelley انجام  گرفته است. نام آن که “ReActo” می باشد یک مجسمه قابل سکونت است. این دو معمار هنرمند برای یک نمایش 5 روزه در آن زندگی کردند. یک خانه 44 فوت در 8 فوت که از بتن و چوب ساخته شده است و بر بالای یک ستون بلند به ارتفاع 15 فوت قرار گرفته است و این امکان را دارد که به طور کامل 360 درجه بچرخد.

 

0102

حرکت خانه بسته به جابجایی ساکنین ، یا باد و آب و هوا دارد. با توجه به یک پست منتشر شده از  مرکز بین المللی هنر OMI ، هنرمندان تجربه خود را از زندگی در این خانه  با این جمله توصیف کرده اند ” ما فضانوردان در طبیعت بوده ایم ” هر دو هنرمند وقایع روزانه را از درون ReActor اطلاع می دادند و جابجایی در این خانه به اهتراز درآمده و شیب دار را ” دلپذیر و مانند حس روی آب های اقیانوس تعریف کرده اند.  Schweder می گوید: ما در واقع در قلمرو خود همواره دستخوش تغییرات بوده ایم. ما با کوچکترین نسیم به حرکت در می آمدیم . چشم انداز دائما در حال تغییر بود ، خواب و استراحت که همراه با نور خورشید می آمد و می رفت و یک حس ارتباط با هم اتاقی خودت دائما برایت اتفاق می افتد چرا که به خاطر این ساختمان خواستار این هستی از احوال هم اتاقی ات و اینکه چه می کند باخبر باشی. به طور کوتاه این ساختمان تمام عادات همیشگی ات را می شکند.

03 04 05

برای پنج روز ، این هنرمندان یک ارتباط نو با محیط زیست و با یکدیگر را تجربه کرده اند به طوریکه لازم بود نسبت به جابجایی خود در خانه هوشیار باشند. آنها از جابجایی ملایم خانه لذت می بردند  اما همچنین در زمان هایی احساس می کردند که حرکات آن ها محدود شده است. چرا که لازم بود به طور مستمر تنظیمات کوچکی را برای حفظ تعادل در نظر داشته باشند.

10

خانه ای با چرخش 360 درجه
خانه ای با چرخش 360 درجه

06

خانه ای با چرخش 360 درجه
خانه ای با چرخش 360 درجه

منبع: beautifullife

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو| پردیس ترکمان زاده

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

طراحی داخلی بهینه یک آپارتمان ۴۵ متری در لندن

طراحی معماری خانه خاطره

خانه سبز و پرنور نانجینگ

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید