معماری خانه آرمیدل

معماری خانه آرمیدل

معماری خانه آرمیدل

معماری خانه آرمیدل

معماری خانه آرمیدل

معمار: Those Architects

محل: آرمیدل، استرالیا

زیر بنا: 250 متر مربع

سال: 2016

معماری خانه آرمیدل

معماری خانه آرمیدل

در این پروژه صورت مساله تبدیل یک کلبه ی روستایی 4 خوابه به یک خانه ی بزرگ تر و پر نور تر و مناسب برای یک خانواده ی در حال رشد است. این کلبه واقع در یک منطقه ی روستایی پر دار و درخت و متعلق به اواخر قرن 19 بوده و در لیست میراث تاریخی قرار دارد. برای رسیدن به این مقصود، معمار بایستی خانه ی اولیه را با باغچه مرتبط می ساخت و مجموعه ای از فضا ها را با عملکرد های منعطف برای زندگی و تفریح یک خانواده ی مدرن و امروزی به وجود می آورد.

معماری خانه آرمیدل
معماری خانه آرمیدل

معماری خانه آرمیدل

در راستای انی هدف ، یک آشپزخانه ی جدید ، یک اتاق نشیمن و یک اتاق غذا خوری و فضا هایی برای فعالیت های خارجی که در مجموع مساحتی برابر با 165 متر مربع داشتند به بنای اولیه افزوده شده و مساحتی برابر با 25 متر مربع از بنای اولیه به ساخت یک اتاق نشیمن فرعی اختصاص داده شده است.

 

معماری خانه آرمیدل
معماری خانه آرمیدل

یکی دیگر از چالش های معماران در این پروژه این بود که فرم ساخته شده را چگونه به حیاط بزرگ پشتی متصل کنند. برای برطرف نمودن این مشکل آن ها می بایست با یک اختلاف سطح بسیار چشمگیر میان سطح کلبه ی اولیه و حیاط پشتی دست و پنجه نرم می کردند. علاوه بر این، می بایست به دنبال راهی برای اضافه کردن یک مساحت زیاد به بخش پشتی این خانه می گشتند به گونه ای که خدشه ای به کلیت تاریخی آن وارد نشود.

معماری خانه آرمیدل
معماری خانه آرمیدل

معماری خانه آرمیدل

معمار پروژه ، بخش جدید الحاقی را به صورت یک بالکن امروزی در نظر گرفت که ساختمان را با چشم انداز و فضای داخلی را با آسمان پیوند داده و کلبه را با باغچه مرتبط سازد. یکی از ویژگی های بارز و تعیین کننده ی این منطقه ، آسمان بی نظیر آن است، که بر ادراک شما از چشم انداز چیره می شود و آن را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل است که از فرم بالکن برای وساطت میان دشت و این آسمان وسیع استفاده شد و معماری نقش موثری در تشدید و تاکید بر این ارتباط ایفا کرد. علاوه بر این ، این شرایط به معمار فرصت این را داد که احترام کلبه ی قدیمی را حفظ نموده و اساسا آن را دست نخورده باقی بگذارد و یک تمایز و فاصله ی آشکار میان این دو فرم معماری قدیمی و جدید خلق کند و سپس با هدف برقراری وحدت و انسجام میان این دو جزء ، یک رابطه ی فضایی مناسب را میان آن ها برقرار کند.

معماری خانه آرمیدل
معماری خانه آرمیدل

سرسرای ورودی اکنون در نقش یک عنصر متصل کننده عمل می کند و به صورتی حساب شده در راستای تفکیک فضا های خصوصی – که همگی داخل کلبه ی قدیمی و در قسمت جلویی خانه واقع اند – و فضا های عمومی به کار رفته است. اتاق نشیمن ، اتاق غذا خوری و سالن آشپزخانه همگی در اطراف یک عرشه که فضا های داخلی را به باغچه پیوند می دهد قرار گرفته اند.

وضعیت مطلوب از دید گروه طراحی این بوده که سطوح داخلی خانه ثابت بمانند تا اولا هم زندگی در آن آسوده و راحت باشد و ثانیا قسمت الحاقی در ارتفاعی حدودا بالای چشم انداز قرار بگیرد تا ارتباط بصری با چشم انداز و تپه های بالاتر از فضای خانه برقرار شود. روستایی که این خانه در آن قرار دارد ، در جلگه و در منطقه ای پست واقع شده است. امکان دیدن آسمان ، درختان و کوه ها از قسمت پشتی خانه نتیجه ی این است که وضعیت قرارگیری خانه برای این منظور توسط تیم معمار به خوبی سنجیده شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

معماری خانه آرمیدل
معماری خانه آرمیدل

منبع: archdaily

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|فاطمه زنگی

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

طراحی معماری خانه Ayutt and Associates Design / PK79

مجموعه‌ معماری فوق العاده از طراحی فضاهای بیرونی و طراحی داخلی شیک

خانه های مدرن با معماری خیره کننده

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویانو بپیوندید