معرفی محبوب ترین کفپوش ها برای منزل و محوطه؛ 4 گزینه نام آشنا برای شما!

معرفی محبوب ترین کفپوش ها برای منزل و محوطه؛ 4 گزینه نام آشنا برای شما!

پوشش داخلی بنا، از رنگ‌ و کاغذ دیواری گرفته تا انواع کفپوش‌، همگی قادرند دکوراسیون خانه را نونوار کرده و ظاهری مرتب و زیبا به آن بدهند. اما با وجود این همه گزینه، انتخاب صحیح چطور ممکن است؟ پویانو در این مطلب بر آن است تا به ویژگی محبوب ترین کفپوش ها بپردازد و انواع رایج آن ها را به شما معرفی کند. جهت آشنایی با نکته‌های مهم در رابطه با خرید کفپوش، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

انواع کفپوش خانه و محوطه

کفپوش‌ها دارای انواع مختلفی هستند. شما می توانید هر یک از آن ها را با توجه به سلیقه و کارایی انتخاب کنید. کاربرد کفپوش ها فقط به فضاهای سرپوشیده محدود نیست و در فضاهای باز و محوطه ها هم می‌توان از کفپوش های خاصی چون چمن مصنوعی استفاده نمود. بسیاری از کفپوش‌های مورد استفاده در فضاهای بسته، علاوه بر دکوراسیون منزل در فضاهای دیگری مانند سالن‌های ورزشی، رستوران ها، تالارهای پذیرایی و… نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

پارکت، قدیمی محبوب

بدون شک، پارکت یکی از شناخته شده ‌ترین کفپوش‌های خانگی است که به خاطر راحتی و زیبایی منحصر به ‌فردی که دارد، همیشه محبوب بوده و هست. رنگ آرامش ‌بخش چوب را می توان با استفاده از پارکت در سراسر منزل گسترس داد و این از خصوصیات جالب این کفپوش محسوب می‌شود.

لایه‌های مستطیلی و تخت از جنس چوب درختانی مثل بلوط، کاج، بامبو و افرا به صورت موازی در کنار یکدیگر جای می‌گیرند و کف فضا را می پوشانند. جهت ایجاد جلا و کیفیت بیش تر این محصول، لازم است سطح آن را گهگاه با لایه‌ای از پلی اورتان پوشاند. این فرایند، اصطلاحا لاک زدن نامیده می‌شود و یکی از ترفندهای نگهداری برای افزایش طول عمر پارکت می باشد.

 

لمینت، جایگزین ایده آل

یکی دیگر از انواع کفپوش که این روزها تقریبا جای پارکت را گرفته، لمینت است. خصوصیات مطلوب لمینت باعث شده که استفاده از آن‌ها در مقایسه با پارکت رایج ‌تر شود.

لمینت ها معمولاً از جنس HDF هستند و نصب آن‌ها برخلاف پارکت، بدون نیاز به چسب صورت می گیرد. برای این کار، قطعات این کفپوش در کنار هم چفت می ‌شوند. تنوع طرح و رنگ لمینت، گزینه های زیادی برای انتخاب به شما می دهد و نصب آن‌ نیز در مقایسه با پارکت، هزینه کمتری دارد. ماندگاری لمینت بالاست و این کفپوش در برابر رطوبت و خراش، مقاوم تر از پارکت است.

موکت‌، گزینه ای آشنا

از قدیم تا امروز، موکت جزو کفپوش‌های پرکاربرد در فضاهای سربسته، خصوصا خانه ها و هتل‌ ها بوده است. در حال حاضر، تنوع طرح و رنگ موکت و نیز کیفیت بافت آن نسبت به قدیم زیادتر شده و از این رو موکت ها هنوز جزو کفپوش رایج و مجبوب به شمار می آیند.

اگر کفپوش‌های رنگارنگ با طرح‌های خاص و جذاب را می پسندید، موکت می تواند گزینه مناسبی باشد. موکت ها گرمای خانه را تا حد خوبی حفظ می کنند و نوع پر حجم آن ها به خاطر بافت نرمی که دارتد، برای پوشش کف اتاق کودک بسیار مناسب می باشد.

 

چمن مصنوعی، معجزه فضای باز

چمن مصنوعی در بسیاری از محوطه‌ها، عامل زیبایی فضا به حساب می آید و نیز نظم لذت‌بخشی به محیط می دهد. چمن مصنوعی در اجرای محوطه ویلا، زمین‌های ورزشی و حیاط مدارس بسیار کاربرد دارد.

چمن مصنوعی برخلاف نوع طبیعی، نگهداری راحت تری داشته و حجم مطلوب آن باعث ایجاد بافت نرم در سطح می شود. این بافت نرم، آسیب‌های احتمالی ناشی از زمین خوردن در محیط های ورزشی و مدارس را کاهش می‌دهد.

کلام آخر

استفاده از هر کفپوشی می تواند در دکوراسیون منزل، هتل، ویلا و سایر فضاهای سرپوشیده یا روباز به صورت مثبت، موثر واقع شود، اما به شرط این که انتخاب با آگاهی صورت بگیرد. بنابراین مهم است پیش از انتخاب نوع کفپوش به مواردی چون سلیقه، کیفیت، هزینه، عمر، طرح، رنگ و حتی به نوع سطح مد نظر خود توجه داشته باشید.