مرکز فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ / معماران زاها حدید

مرکز فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ / معماران زاها حدید

کاربرد : مرکز فرهنگی بین المللی

معمار: معماران زاها حدید

محل: نانجینگ، جینگسو، چین

دسته بندی : مرکز فرهنگی

طراح : زاها حدید، پاتریک شوماخر

مدیر پروژه : نیل پتر فیشر

مساحت: 465000 متر مربع

سال ساخت: 2018

عکس ها : Hufton+ Crow

نظارت بر سایت شرکت زاها حدید: به گفته معماران پروژه، مرکز فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ در حاشیه رود هگز نیو تاون واقع شده است. نانجینگ، مرکز تجاری جدیدی (CBD) است. پروژه با مساحت 106500 متر مربع شامل مرکز همایش، دو برج به مساحت 258500 متر مربع، 100000 متر مربع فضای زیرزمین و پلازا است که محور اصلی مرکز تجاری جدید نانجینگ را به زمین­های اطراف رودخانه می­رساند.

مرکز فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ / معماران زاها حدید

نقشه طرح جامع بیانگر پیوستگی و قابلیت اتصال بین محیط شهری هگز نیو تاون، پارک حاشیه رودخانه و مناظر روستایی جزیره جیانگشیونو در رودخانه یانگترز است، در واقع این مراکز با پل عابر پیاده بهم متصل شده­اند.

 ارتفاع برج بلندتر 315 متر در 68 طبقه است و طبقات برج کاربری اداری و هتل دارند

مرکز فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ مساحت 5.2 هکتار زمین را اشغال می کند و فضای ساختمانی آن 465000 متر مربع است. ارتفاع برج بلندتر 315 متر در 68 طبقه است و طبقات برج کاربری اداری و هتل دارند. هتل آپارتمان برج به هتل جیمرا معروف است. برج کوتاهتر ارتفاع 255 متر در 59 طبقه است و هتل 4 ستاره دیگری را شامل می­شود. دو برج سطح پنجم را با هم مشترک­اند که سطحی با کاربری چندگانه است و مرکز فرهنگی مجموعه در این طبقه جای داده شده است.

برج کوتاهتر ارتفاع 255 متر در 59 طبقه است و هتل 4 ستاره دیگری را شامل می­شود.

هر چهار کاربری اصلی مرکز فرهنگی (سالن همایش، سالن سخنرانی، سالن چند منظوره و فضای مهمانی) احجام مستقلی هستند که حول حیاط مرکزی چیده شده اند.

هر چهار کاربری اصلی مرکز فرهنگی (سالن همایش، سالن سخنرانی، سالن چند منظوره و فضای مهمانی) احجام مستقلی هستند که حول حیاط مرکزی چیده شده اند. چهار کاربری اصلی بنا در طبقات بالاتر با هم ادغام می‌شوند و حجم یکپارچهء منحصر به فردی تشکیل می‌دهند، طوری که عابرین پیاده می­توانند در چشم انداز بازی روی همان طبقه حرکت کنند.

ظرفیت سالن همایش 2100 صندلی است، سالن با پیش صحنه چند منظوره­ای تجهیز شده که برای همایش­ها، برنامه­های فرهنگی و نمایشی مناسب است. ظرفیت سالن سخنرانی 500 صندلی است و برای اجرای زنده اکستر آکوستیک تجهیز شده و با بکارگیری امکانات صوتی بیشتر بهینه سازی شده است.

برج‌ها گذر عمودی پویایی از مرکز تجاری نانجینگ تا توپوگرافی هم‌سطح رودخانه ایجاد می­کنند.

عماری، فرم عمودی (شهر) و فرم افقی (رودخانه و چشم انداز) را پهلوی هم قرار می­دهد.

برج‌ها گذر عمودی پویایی از مرکز تجاری نانجینگ تا توپوگرافی هم‌سطح رودخانه ایجاد می­کنند. برج بلندتر موقعیت پلازا را هم در شهر هگز نیو تاون و هم در خط آسمان نانجینگ نشان می­دهد. چشم اندازهای طبیعی رود با مناظر شهری و خیابان های مرکز تجاری جدید نانجینگ به واسطه بیان معماری نرم برج چند منظوره و مرکز همایش به هم متصل می‌شوند. این ترکیب معماری، فرم عمودی (شهر) و فرم افقی (رودخانه و چشم انداز) را پهلوی هم قرار می­دهد.

در رابط برج و پدیوم، نمای شیشه‌ای به تدریج به شبکه‌های لوزی شکل پانل‌های فوم بتن تبدیل می‌شود

در رابط برج و پدیوم، نمای شیشه‌ای به تدریج به شبکه‌های لوزی شکل پانل‌های فوم بتن تبدیل می‌شود و سطوح بزرگ پدیوم و مرکز همایش‌ها را همانند المان تندیس‌وار صلبی می‌سازد. در واقع هویت پویای فرم را نمایان می کند و امکان نورگیری فضاهای داخلی ساختمان را فراهم می‌کند.

 در واقع هویت پویای فرم را نمایان می کند و امکان نورگیری فضاهای داخلی ساختمان را فراهم می‌کند.

مرکز فرهنگی اولین برج در چین است که حجم بالا و فضای پایین ساختمان با هم ترکیب شده‌اند_

مرکز فرهنگی اولین برج در چین است که حجم بالا و فضای پایین ساختمان با هم ترکیب شده‌اند_ برج از سطح خیابان شروع و ساختمان در دو برج پهلوم هم بالا می‌رود. بنا فقط در 34 ماه به کمک تخصص و تجربه تیم زاها حدید به سه‌بعدی دیجیتالی BIM (مدلسازی اطلاعات ساختمان) ساخته شد. طراحی و مدیریت ساخت برای کاهش برنامه ریزی در سایت بین یکسال تا فقط 18 ماه طول کشید.

 جیمرا به تازگی هتل نانجینگ را به برترین مقصد مهمان نوازی شهر تبدیل کرده است.

مرکز فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ  با مساحت 465000 متر مربع در آغاز برای بازی های المپیک جوانان 2014 افتتاح شد. هتل جیمرا نانجینگ در حال حاضر بلندترین برج مرکزی شهر است. در واقع یکی از برجسته‌ترین مارک‌های هتل لوکس در جهان است. جیمرا به تازگی هتل نانجینگ را به برترین مقصد مهمان نوازی شهر تبدیل کرده است.

مرکز فرهنگی بین المللی جوانان نانجینگ

مرکز فرهنگی بین المللی

 

 

 

 

مرکز فرهنگی بین المللی

تحریریه پویانو : غفاری