مرمت و بازسازی پالازو دل لوس  / گروه معماری اگزیت و همکاران

مرمت و بازسازی پالازو دل لوس  / گروه معماری اگزیت و همکاران

مرمت و بازسازی پالازو دل لوس  / گروه معماری اگزیت و همکاران

مرمت و بازسازی پالازو دل لوس  / گروه معماری اگزیت و همکاران : بر اساس توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران پروژه بازسازی پلازو دل لوس ، بازسازی و تبدیل ساختمان قرن شانزدهمی ، که در ابتدا توسط رهبر نظامی مرکوریو بوآ ساخته شد و به عنوان خانه شخصی وی مورد استفاده قرار گرفت، واقع در داخل دیوارهای باستانی ترویزو و مشرف به معبد تاریخی سن نیکولو، فرصتی برای آشنایی و تعمیق آن بود. قدمت صد ساله این قسمت از شهر.

در طول قرن‌ها، این ساختمان بخشی از بزرگترین دگرگونی‌هایی بوده است که شهر ترویزو را درگیر کرده است، از اواخر دوره قرون وسطی تا امروز، که از آسیب‌های ناشی از بمباران دو جنگ جهانی و بازسازی‌های متعاقب آن عبور کرده است، که تا حدی تغییر کرده است. هویت خود را نوشت و سرنوشت خود را از طریق تبدیل در مقر چندین نهاد عمومی نوشت.

گام اول پروژه نیاز به حذف آن ادغام‌های ناسازگار با تاریخ ساختمان، تثبیت ساختار اصلی، خوانش واضح‌تر از آن و کشف مجدد برخی از نقاشی‌های دیواری باستانی در نمای اصلی، مطابق با روحیه را برآورده کرد. از ترویزو که به دلیل ساختمان‌های نقاشی‌شده فراوان آن «Urbs picta» نیز نامیده می‌شود.

گشایش به سمت شهر با نیاز به یک نام جدید، “Palazzo Della Luce” همراه شد که بر حرفه عمومی ساختمان تاکید دارد. مکانی جدید که در آن معماری اصیل و فضایی ساختمان با معاصر بودن گفتگو می کند، در نتیجه کارکرد جدید آن به عنوان همکاری مشترک، برای رسیدن به اشکال جدیدی از حرفه ای بودن و اجتماعی بودن، مرتبط با استفاده سیال از خدمات با فناوری پیشرفته.

مشخصات پروژه مرمت و بازسازی پالازو دل لوس  :

کاربری پروژه : استفاده مجدد تطبیقی، حفظ تاریخی، فضای داخلی گاوچران

محل ساخت پروژه : ترویزو، ایتالیا

معماران : EXiT architetti associati

مساحت پروژه :  1000 متر مربع

سال ساخت پروژه: 2021

عکاس پروژه : مارکو زانتا

 

بازسازی پالازو دل لوس

منبع : WWW.ARCHDAILY.COM

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویان و