مرتب کردن کمد ؛ فوت و فن‌های داشتن یک کمد همیشه مرتب در منزل

مرتب کردن کمد ؛ فوت و فن‌های داشتن یک کمد همیشه مرتب در منزل

مرتب کردن کمد ؛ گاهی با اینکه تمام تلاش خود را می‌کنید که کمد مرتب داشته باشید، باز هم موفق نمی‌شوید و در پایان برای پیدا کردن هر وسیله‌ای باید وقت زیادی صرف کنید. با دانستن فوت و فن‌های مرتب نگه داشتن کمدتان نه تنها خیالتان از داشتن یک کمد همیشه مرتب راحت خواهد شد، بلکه متوجه می‌شوید مشکل به هم ریختگی کمدتان بی‌نظمی شما نبوده است، فقط راهکار درست آن را نمی‌دانستید.

یک دوره مشخص برای مرتب کردن اساسی کمد در نظر بگیرید. شاید یک ایده مناسب و معقول، مرتب کردن کمد با تغییر فصل باشد. همزمان با تغییر فصل لباس‌ها و وسایلی که بیشتر استفاده می‌کنید نیز عوض می‌شود و زمان مناسبی برای مرتب کردن اساسی کمد است.

اولین گام برای مرتب کردن فصلی کمد، بیرون آوردن تمام وسایل و لباس‌هاست. با این کار هم می‌توانید تمام کمد را گردگیری کنید، هم برای چیدن دوباره لباس‌‌ها و وسایل دقت بیشتری خواهید کرد. لباس‌ها و وسایلی که در طی سه ماه بی‌استفاده مانده است را ببخشید یا دور بریزید. مطمئن باشید چیزی که در فصلش استفاده نکرده‌اید دیگر به کارتان نخواهد آمد.

گاهی کمد شما واقعا به هم ریخته نیست، اما به هم ریخته به نظر می‌رسد. ممکن است به این دلیل باشد که وسایل ریز و درشت زیادی با طرح و رنگ‌های مختلف دارید که وقتی همه آنها در معرض دید هستند، احساس شلوغی و آشفتگی به شما می‌دهند. از جعبه‌های یک رنگ و حتی یک شکل استفاده کنید و هر دسته از وسایل کمدتان را در جعبه‌ای جداگانه قرار دهید. اگر نگران هستید جعبه‌ها را با هم اشتباه بگیرید، روی آنها با نوشته کوچکی مشخص کنید که چه چیزی داخلشان قرار داده‌اید.

کفش‌ها را بر اساس مدل و فصل مورد استفاده‌شان دسته بندی کنید. طبقات بالاتر را به کفش‌هایی اختصاص دهید که فصلشان گذشته است، و طبقات پایین‌تر و در دسترس‌تر را به کفش‌ها اختصاص دهید که بیشتر استفاده می‌کنید. اگر کمدتان طبقات قابل جا به جایی داشته باشد به راحتی می‌توانید فاصله بین طبقات را بر اساس ارتفاع کفش‌ها تنظیم کنید.

در اتاق خواب زیر تخت‌خواب فضایی عالی برای نگه داشتن لباس‌ها و وسایلی است که فصل استفاده آنها گذشته است. با قرار دادن لباس‌ها و کفش‌های زمستانی زیر تخت‌خوابتان، کمدی مرتب و خلوت برای لباس‌های تابستانی خواهید داشت.

بهترین ارتفاع برای قرار دادن وسایلی که مرتب از آنها استفاده کنید، ارتفاعی است که برای قد شما مناسب باشد و به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید. یکی از دلایل به هم ریختگی کمد این است که برای برداشتن یک وسیله مجبور می‌شوید تمام وسایلی که در طبقات بالای کمدتان قرار داده‌اید را بیرون بیاورید. طبقات بالایی که دسترسی به آنها دشوار است را به وسایلی اختصاص دهید که به ندرت از آنها استفاده می‌کنید.

این روند را برای طبقات پایین کمد هم ادامه دهید. دسترسی به طبقات و کشوهای پایینی کمد هم دشوار است و اگر وسایلی که مرتب از آنها استفاده می‌کنید را در آن قسمت قرار دهید، به مرور باعث به هم ریختگی کمدتان خواهد شد.

لباس‌ها را بر اساس مدلشان کنار هم بچینید. بهتر است از بلوزها و لباس‌های کوتاه شروع کنید و هر چه به انتهای کمد نزدیک می‌شوید لباس‌های بلندتر مانند اورکت‌ها و مانتوها را قرار دهید. با این کار هم کمدی با ظاهر مرتب خواهید داشت و هم زمانی که به دنبال یک لباس هستید همه مدل‌‌ها کنار هم قرار دارند و به راحتی می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

لباس‌های رسمی و خاصی که به ندرت و در مراسم‌های خاص استفاده می‌کنید را از لباس‌های روزمره خود جدا کنید و در انتهای کمد قرار دهید. با این کار وقتی برای انتخاب روزانه لباس‌ها به سمت کمدتان می‌روید، انتخاب‌هایی راحت و سریع خواهید داشت.

مرتب کردن کمد

 

 

 

مرتب کردن کمد

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: domino