معرفی مراکز تفریحی فرهنگی مناطق 22 گانه تهران برای کودکان

معرفی مراکز تفریحی فرهنگی مناطق 22 گانه تهران برای کودکان

معرفی مراکز تفریحی فرهنگی مناطق 22 گانه تهران برای کودکان

مراکز تفریحی فرهنگی مناطق 22 گانه تهران : در شهر تهران، مراکز بازی و فرهنگی متعددی وجود دارد که خانواده ها می توانند با توجه به علایق فرزندان خود، مناسب ترین شرایط تفریح، آموزش و بازی را برای آنان فراهم سازند. طی سال های گذشته، تعداد این مراکز تفریحی فرهنگی طی سال های اخیر، افزایش پیدا کرده است و امروزه می توان در هر یک از مناطق 22 تهران از فضای این مراکز بهره جست. پویانو در این مطلب به معرفی این مراکز در مناطق مختلف تهران خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

مجموعه هیومن پارک و دکترلند

منطقه 1

مجموعه هیومن پارک و دکترلند

این دو مجموعه در کنار هم قرار گرفته اند. مجموعه هیومن پارک، یک محیط علمی برای کودکان است. در این مجموعه، اجزای مهم بدن انسان در مقیاس خیلی بزرگ برای کودکان به نمایش گذاشته شده اند تا کودکان بتوانند با جزئیات بدن آشنایی پیدا کنند. یک راهنما نیز برای معرفی بخش های مختلف مجموعه به کودکان کمک رسانی می کند.

مجموعه دکترلند، بهترین مکان برای آشنایی پیدا کردن کودکان با فضای بیمارستان است. در این فضا، کودکان روپوش پزشکی می پوشند تا در کنار تفریح، پزشک بودن را نیز تجربه کنند.

فان تایم شعبه پالادیوم و شعبه ارگ

این مرکز بازی در دو شعبه وجود دارد و شامل بخش های متنوعی است. اتاق گریم، سالن تولد و وسایل بازی مجهز از خصوصیات اصلی این مرکز بازی هستند.

دنیای بازی چمران

دنیای بازی چمران، یکی از قدیمی ترین شهربازی های سرپوشیده تهران است. این شهربازی از بازی های متنوع و جذابی بهره مند است و فود کورت نیز دارد.

ژوراسیک پارک تهران

منطقه 2

ژوراسیک پارک تهران

ژوراسیک پارک، نخستین پارک دایناسورها در تهران می باشد. در این پارک، همه دایناسورها به صورت طبیعی وجود دارند. چشمان آن ها باز و بسته می شود و بدنشان نیز حرکت می کند. این مجموعه از دو قسمت سرزمین بازی و سینما تشکیل شده است.

شهربازی بیلینو

در شهربازی بیلینو که اولین پارک عمرانی ایران می باشد، کودکان قادر هستند بازی با دستگاه های واقعی ساختمانی و راه سازی را تجربه نمایند. وسایلی مانند بیل مکانیکی، انواع جرثقیل و نوار نقاله می تواند برای کودکان، تجربه جالبی باشد. این مجموعه از پارک شنی نیز برخوردار است.

پارک آب و آتش

منطقه 3

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش تهران، یک محیط سرسبز است که کودکان می توانند در کنار خانواده خود از محیط آن استفاده کنند. پل طبیعت از جذابیت های این پارک به شمار می رود.

پارک ملت

پارک ملت از گذشته، یکی از بهترین پارک های برای بازی کودکان بوده است. این پارک از زمین بازی برخوردار است و در نزدیکی پردیس سینمایی ملت قرار دارد.

فرهنگسرای ارسباران

این مجموعه از مراکز فرهنگی تفریحی مختلفی برخوردار است. در این فرهنگسرا، کلاس های آموزشی هنرهای سنتی برگزار می شود.

پارک شنی

پارک شنی از جدیدترین سرگرمی های کودکان است و فضای خوبی برای تخلیه انرژی آن ها می باشد.

سرزمین لی لی پوت

منطقه 4

سرزمین لی لی پوت

اگر فرزند شما متفکر و رویاپرداز است، سرزمین لی لی پوت می تواند مکان خوبی برای تفریح او باشد. این مرکز بازی، بستر خوبی برای شناخت پیدا کردن نسبت به شغل های مختلف، مانند خلبانی، پزشکی، معلمی و غیره فراهم نموده است.

فان لند الماس هروی

فان لند یا سرزمین شادی، یک مجموعه شهربازی سرپوشیده است که دارای 250 دستگاه بازی در سه طبقه است. اتاق گریم، سالن جشن و قسمت عکاسی از جالب ترین بخش های این مجموعه هستند.

شهر کودک شاپرک

این شهربازی، اولین مرکز بازی تخصصی در ایران می باشد و بخش های گوناگونی با بازهای متنوع و هیجان انگیز را در بر گرفته است.

شهربازی ژوپیتر مرکز خرید کورش

منطقه 5

شهربازی ژوپیتر مرکز خرید کورش

شهربازی ژوپیتر از محبوب ترین مراکز بازی غرب تهران است. ورودی این شهربازی، رایگان است و در فضای آن، فود کورت هم وجود دارد.

سرزمین عجایب مرکز تجاری تیراژه

این مرکز بازی در غرب تهران واقع است و از 140 دستگاه بازی هیجان انگیز برخوردار می باشد.

شهربازی هورا پارک مرکز خرید سمرقند

شهربازی هورا پارک، یک مرکز بازی خوب در غرب تهران می باشد. در این مرکز، بازهای ورزشی و گروهی زیادی وجود دارند. غرفه های عکاسی، گریم و بوفه نیز در این شهربازی دیده می شوند.

سرزمین ماسه مگامال

سرزمین ماسه مگامال در غرب تهران واقع می باشد. رنج سنی مناسب برای استفاده از این فضای بازی، 3 تا 9 سال است.

پارک لاله

منطقه 6

پارک لاله

پارک لاله، یکی از پر رفت و آمدترین پارک های شهر تهران است. وسایل بازی این پارک در فضایی امن، پذیرای کودکان هستند.

پارک ساعی

پارک ساعی را می توان یکی از دنج ترین پارک های تهران دانست. این پارک از مرکز بازی کودکان و محل نگهداری جانوران برخوردار است.

فرهنگسرای شفق

این فرهنگسرا در یوسف آباد واقع است و بخش های گوناگون آموزشی فرهنگی دارد. دوره های آزموش کامپیوتر، قرآن، ورزش، هنر و ادب از جمله برنامه های این فرهنگسرا می باشند.

ورزشگاه شیرودی

منطقه 7

شهر بازی مرکز خرید یاس

این شهربازی در مرکز تهران واقع است و از دستگاه متنوع و به روزی برخوردار می باشد. در این مجموعه، فود کورت نیز وجود دارد.

ورزشگاه شیرودی

ورزشگاه شیرودی، قسمت های گوناگون تفریحی ورزشی برای کودکان و نوجوانان دارد.

باغ موزه مینیاتور

منطقه 8

شهربازی امیر تهران

این  شهربازی تا 150 مدل بازی را در اختیار کودکان قرار می دهد و یکی از مراکز بازی خوب در منطقه سبلان می باشد.

فرهنگسرای گلستان

فرهنگسرای گلستان در شرق تهران واقع است و دوره های قرآن، کامپیوتر، موسیقی، نقاشی و زبان انگلیسی را برگزار می کند.

باغ موزه مینیاتور

باغ موزه مینیاتور از دیدنی ترین مناطق شهر تهران است و معماری و هنر ایرانی را به کودکان می شناساند. مکان هایی مانند تخت جمشید، ارگ بم، گنبد سلطانیه و میدان نقش جهان در این مجموعه، قابل بازدید می باشند.

شهربازی المهدی

منطقه 9

شهربازی المهدی

شهربازی المهدی در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی واقع است. این شهربازی از وسایل جذابی برخوردار است و در کنار آن دریاچه مصنوعی نیز وجود دارد.

فرهنگسرای کار

فرهنگسرای کار نیز کلاس های متنوع موسیقی، نقاشی، کامپیوتر و قرآن برگزار می کند و از مراکز تفریحی فرهنگی خوب تهران به شمار می رود.

موزه حیات وحش هفت چنار

منطقه 10

موزه حیات وحش هفت چنار

این موزه از قدیمی ترین موزه های حیات وحش کشور است. حیوانات زیادی در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

فرهنگسرای عطار نیشابوری

فرهنگساری عطار نیشابوری، شامل مرکز سالن ورزشی، سالن آمفی تئاتر و کلای های مختلف آموزشی می باشد.

شهربازی صبا مال تهران

منطقه 11

شهربازی صبا مال تهران

صبا مال که در مرکز تهران قرار دارد، در طبقه آخر خود، یک مرکز بازی برای کودکان دارد که فضایی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت کودکان می باشد.

پارک رازی

پارک رازی، یک پارک بزرگ و سرسبز برای تفریح خانواده است و دریاچه ای زیبا نیز دارد. در این شهربازی، وسایل برقی و بادی متعددی به چشم می خورند.

پارک شهر

منطقه 12

پارک شهر

پارک شهر، نخستین پارک تهران است و دو فضای بازی برای کودکان دارد. یکی زمین بازی های معمولی است و دیگری شامل وسایل برقی است.

مجتمع فرهنگی هنری خواجوی كرمانی

این مجتمع از مراکز تفریحی فرهنگی جنوب تهران می باشد و کلاس های آموزشی متنوعی مثل کلاس قرآن، زبان انگلیسی و کامپیوتر دارد.

موزه تاریخ

منطقه 13

موزه تاریخ

در موزه تاریخ، وسایل و اشیای تاریخی نگهداری می شوند. توضیحات مورد نیاز درباره دوره های تاریخی مختف در این موزه ارائه می گردد و سیر تاریخی به نمایش گذاشته می شود.

فرهنگسرای امید

فرهنگسرای امید در شرق تهران واقع است و دوره های آموزش قرآن، زبان انگلیسی، موسیقی و هنرهای تجسمی برگزار می کند.

پارک بسیج

منطقه 14

پارک بسیج

پارک بسیج از مراکز تفریحی شرق تهران است و در کنار فضای سبز، یک شهربازی بزرگ برای کودکان دارد.

بوستان پیروزی

این بوستان در شرق تهران با ابعادی بزرگ، پذیرای حضور کودکان است و شامل پارک فوتبال، بدمینتون و والیبال می باشد.

فرهنگسرای اخلاق

فرهنگسرای اخلاق در شرق تهران واقع است و دوره های متنوعی مانند دوره های قرآن، طراحی و زبان انگلیسی برگزار می کند.

شهربازی خاوران

منطقه 15

شهربازی خاوران

شهربازی خاوران، ترکیبی است از وسایل بازی برقی و بادی. این مجموعه، فضای چندان بزرگی ندارد، اما محیط خوبی برای بازی کودکان می باشد.

فرهنگسرای خاوران

فرهنگسرای خاوران، یکی از قدیمی ترین فرهنگسراهای جنوب شرق تهران می باشد و دوره های کامپیوتر، زبان انگیسی و خوشنویسی برگزار می کند.

شهربازی بعثت

مراکز تفریحی فرهنگی مناطق 22 گانه تهران

منطقه 16

شهربازی بعثت

شهربازی بعثت در جنوب تهران قرار دارد و از دستگاه های برقی زیادی برای بازی برخوردار است. این مجموعه، فضای سبز زیبایی نیز دارد.

فرهنگسرای بهمن

فرهنگسرای بهمن، نخستین فرهنگسرای تهران می باشد و قسمت های بسیار متنوعی دارد. دوره های متنوع قرآن، هنرهای تجسمی، موسیقی، زبان انگلیسی و کامپیوتر در این فرهنگسرا برگزار می شوند.

فرهنگسرای بهاران

منطقه 17

فرهنگسرای بهاران

فرهنگسرای بهاران در جنوب غربی تهران واقع است و دوره های آموزشی متنوعی ارائه می کند. دوره هایی مانند قرآن، هنرهای دستی، زبان انگلیسی و کامپیوتر از دوره های این فرهنگسرا به شمار می روند.

مجموعه فرهنگی ورزشی شهیدان صبوری

مجموعه قدیمی شهیدان صبروی برای کودکانی که به ورزش کشتی علاقه دارند، فضای بسیار خوبی است و مربیان مجربی دارد.

مجتمع آموزشی رضوی

مجتمع آموزشی رضوی، نخستین آموزشگاه زبان تمام هوشمند در این منطقه می باشد و اساتید مجربی در زمینه آموزش زبان انگلیسی دارد.

فرهنگسرای خاتم

منطقه 18

فرهنگسرای خاتم

فرهنگسرای خاتم در جنوب غرب تهران واقع استو در این فرهنگسرا، علوم قرآنی، هنرهای دستی، کامپیوتر، زبان انگیسی، هنرهای تجسمی و فوریت های پزشکی آموزش داده می شوند.

شهر بازی بوستان ولیعصر

شهربازی بوستان ولیعصر در جنوب غرب تهران قرار دارد و فضایی مناسب برای سرگرمی و شادی کودکان دارد.

فرهنگسرای بهمن

فرهنگسرای بهمن به خاطر زمانبندی متنوع و شهریه های مناسبی که دارد، سبب جلب نظر عده زیادی از مردم شده است.

شهر جادویی پردیس کیان

منطقه 19

شهر جادویی پردیس کیان

شهر پردیس کیان در جنوب تهران قرار دارد و بیش از 80 نوع از پیشرفته ترین وسایل بازی دنیا را دارد. این شهر جادویی بر اساس اصول ایمنی و استانداردها طراحی شده است.

قلعه شادی بوستان ولایت

شهربازی قلعه شادی، یکی از بزرگ ترین شهربازی های سرپوشیده خاورمیانه است و دو سالن مجزا دارد. این شهربازی از دستگاه های بازی متنوعی برخوردار است.

فرهنگسرای مهر

فرهنگسرای مهر با بهره مندی از کلاس های کامپیوتر، علوم قرآنی، هنر و زبان انگلیسی می تواند مکان خوبی برای آموزش فرزندان شما باشد. این مجموعه از سالن آمفی تئاتر و سالن ورزشی نیز برخوردار می باشد.

شهر بازی شهر خورشید

منطقه 20

شهر بازی شهر خورشید

شهربازی شهر خورشید یا هایپرسان، در جنوب تهران قرار دارد. این شهربازی دو طبقه، بیش از 80 مدل دستگاه بازی برای کودکان دارد و از اتاق تولد نیز بهره مند است.

فرهنگسرای ولاء

فرهنگسرای ولاء، دوره های آموزشی متنوعی دارد که از میان آن ها می توان به دوره های خلاقیت کودک، نقاشی، قرآن و زبان انگلیسی اشاره نمود.

شهربازی پارک نرگس

منطقه 21

شهربازی پارک نرگس

شهربازی نرگس، داخل پارک نرگس قرار دارد و از وسایل بازی برقی متنوعی برخوردار است. محیط اطراف دریاچه مصنوعی نیز فضایی مناسب برای بازی کودکان می باشد.

خانه فرهنگ تهرانسر

خانه فرهنگ تهرانسر، دوره های مختف آموزشی، مانند دوره کامپیوتر، زبان انگیسی، علوم قرآنی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی برگزار می کند.

 

مجموعه بام لند

منطقه 22

پارک آبی اُ پارک

این پارک آبی، مجلل ترین پارک آبی سرپوشیده در ایران و خاورمیانه است. قسمتی از این مجموعه به کودکان اختصاص دارد و طراحی آن مخصوص این رده سنی انجام شده است.

مجموعه پارک ارم

پارک ارم از بخش های مختلفی برخوردار است. یکی از این بخش ها باغ وحش است. در بخش دیگر، شهربازی وجود دارد که وسایل بازی متنوعی دارد. مجموعه ارم در کنار داشتن دستری راحت، ظرفیت پارکینگ مناسبی نیز دارد.

مجموعه بام لند

بام لند، یکی از مراکز جدید تهران است که از زمان راه اندازی خود با استقبال ویژه ای رو به رو شده است. قرار گرفتن این مجموعه در کنار دریاچه چیتگر سبب جذابیت بیش تر آن برای مردم شده است. در این محوطه، قایق سواری، یکی از گزینه های پیش روی شماست. شهربازی بام بند، با این که وسایل بازی زیادی در اختیار نمی گذارد، کیفیت خوبی دارد.

 

 

 

 

 

مراکز تفریحی فرهنگی مناطق 22 گانه تهران

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری