مبلمان چوبی تیره و ایجاد دکوراسیون داخلی خیره کننده

مبلمان چوبی تیره

مبلمان چوبی تیره و ایجاد دکوراسیون داخلی خیره کننده

اشیاء و مبلمان چوبی تیره از جمله لوازمی هستند که در طراحی داخلی، بخصوص خانه هایی با سبک های مدرن، روستیک، اسکاندیناوی و کانتری در تمام نقاط خانه به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع بافت طبیعی و منحصر به فرد چوب و زیبایی فراتر از زمان آن نه تنها در این سبک ها، بلکه در تمام سبک ها به کار برده می شود، اما در این چهار سبک، چوب نقش اول و اساسی طراحی داخلی را ایفا می کند.

لوازم و اشیاء چوبی حتی در اندازه های بسیار کوچک نیز یک اتاق را به مکان کاریزماتیک تری تبدیل کرده و جذابیت بیشتری به آن مکان می بخشند. عامل اصلی محبوبیت، پرکاربر بودن و استفاده از چوب در مکان های مختلف نیز به دلیل تنوع درخت ها، روش های مختلف تولید آن ها و وجود رنگ های متنوع به دلیل استفاده از لاک الکل های متفاوت در لوازم و مبلمان چوبی است.

در این مطلب به اشیاء چوبی با تنالیته های تیره خواهیم پرداخت، زیرا در طراحی داخلی مبلمانی که در دکوراسیون کار ما را دشوار تر کرده و مانند چوب های روشن با هر مکان و شرایطی هماهنگی ندارند، مبلمان و اشیاء چوبی تیره رنگ هستند. برای این که بدانید چگونه می توان با استفاده از چوب تیره دکوراسیونی خیره کننده ایجاد کرد با پویانو همراه باشید:

مبلمان و اشیاء چوبی تیره رنگ

  • رنگ های متفاوت در چوب ها چگونه ایجاد می شود؟

ابتدا باید به این موضوع بپردازیم که در طراحی لوازم و مبلمان چوبی رنگ آن ها بر چه اساسی انتخاب می شود! زمانی که صحبت از لوازم و مبلمان چوبی می شود، در مورد مقیاس رنگی گسترده ای از رنگ خاکستری تا قهوه ای سوخته صحبت می کنیم. این تنالیته های متفاوت بیش از یک دلیل و منبع دارند. اولین دلیل بدون شک نوع و جنس چوبی است که لوازم چوبی از آن ساخته می شوند. چوب هر درختی رنگ مخصوص به خود را دارد و دلیل اصلی تنوع رنگی در چوب ها به خود طبیعت باز می گردد.

برای مثال در حالی که درخت سدر دارای رنگ قهوه ای روشن است، درخت بلوط دارای رنگ تیره تر و قهوه ای متمایل به قرمز است. چوب درخت کاج هر چه قدر هم که با رنگ کردن و لاک الکل به رنگ های متفاوت تبدیل شود، اما خود آن دارای رنگی شبیه به رنگ عسلی است. لوازم چوبی خاکستری رنگ معمولا از چوب درخت زالزالک تولید می شوند و درخت توس نیز دارای چوبی به رنگ زرد روشن است.

البته زمانی که این الوار های طبیعی با لاک الکل هایی به رنگ های متفاوت جلا داده شوند، تنالیته های متفاوتی از آن ها نمایان می شوند. به طور طبیعی زمانی که لوازم چوبی پردازش می شوند نیز رنگ آن ها یکبار دیگر تغییر کرده و این گونه ده ها رنگ متفاوت ایجاد می شود.

رنگ های متفاوت در چوب ها چگونه ایجاد می شود؟

  • ایجاد دکوراسیونی رسمی و با وقار

در راس ویژگی های مهم لوازم و مبلمان چوبی تیره رنگ، شخصیت با وقار و رسمی تر آن ها قرار دارد. البته این موضوع بدین معنا نیست که رنگ تیره چیزی از بافت صمیمی و طبیعی چوب را کاهش می دهد. چوب چه در رنگ های تیره و چه در رنگ روشن، تا زمانی که بافت ها و طرح های مشخصی که روی درخت وجود دارند را حفظ کند، می تواند فضایی طبیعی ایجاد کند. اما برای ایجاد فضایی باشکوه، با وقار و جدی، مبلمان چوبی تیره رنگ بسیار ایده آل خواهند بود.

ایجاد دکوراسیونی رسمی و با وقار 

  • ایجاد کنتراست میان رنگ ها

قانون اول در استفاده از لوازم و مبلمان چوبی تیره این است که برای دیده شدن آن وسیله میان رنگ ها کنتراست ایجاد کنید. یعنی رنگی که در پشت لوازم چوبی تیره قرار دارد را حتما باید به رنگ های روشن و خنثی انتخاب کنید. در راس رنگ هایی که با رنگ قهوه ای تیره چوب بسیار هماهنگ بوده و آن را نمایان می کند، تنالیته های ظریف، تمیز و سیال رنگ سفید قرار دارند.

کنتراستی که رنگ تیره چوب و سفید با یکدیگر ایجاد می کنند، نه تنها از نظر زیبایی، بلکه باعث می شوند تا اتاق از آن چه که هست بزرگ تر دیده شود.

ایجاد کنتراست میان رنگ ها

اگر نمی دانید که کدام رنگ چوب را انتخاب کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که عناصر و بخشی از خانه که می خواهید در الویت قرار دهید را مشخص کنید. مبلمان و لوازم چوبی با رنگ روشن، لوازمی خنثی و بی صدا هستند که در پس زمینه باقی مانده و مبلمان تکمیلی ای به شمار می روند که دکوراسیون را کامل می کنند. اما لوازم چوبی تیره رنگ خود را نمایان کرده و در طراحی مکان تاثیر خود را ایجاد می کنند.

یعنی فراموش نکنید که لوازم چوبی تیره رنگ می توانند به عناصر اصلی اتاق تبدیل شده و سایر مبلمان و اکسسوار های دکوری را به عناصر تکمیلی دکوراسیون تبدیل کنند.

ویژگی های برجسته چوب تیره

  • طرح و بافت طبیعی چوب

یکی از راه های به نمایش گذاشتن مبلمان چوبی به شکلی زیبا و تاثیر گذار این است که تا جای ممکن از اشیاء چوبی بزرگی استفاده کنیم تا بافت طبیعی چوب به خوبی نمایان شود. محصولات چوبی که بافت چوب را با تنالیته های تیره به نمایش می گذارند، حتی اگر محصولات کارخانه ای باشند نیز تاثیر بی نظیری را ایجاد کرده و هر محصول ویژگی های منحصر به خود را خواهد داشت.

طرح و بافت طبیعی چوب

  • با اضافه کردن رنگ ظاهری ملایم به آن ببخشید

برای این که ظاهر رسمی و با وقار چوب تیره را کمی لطیف تر کرده و به ظاهر روستیک و طبیعی آن کمی شخصیت مدرن تر ببخشید، می توانید رنگ های زنده، اما در عین حال آرامی مانند سبز پسته ای و یا آبی را با آن ترکیب کنید. این ترکیب رنگی به خصوص برای مکان هایی مانند دفاتر کاری ترکیب رنگی بسیار زیبا و مناسبی بوده و ظاهر خسته کننده محیط را از بین برده و ذهن را باز می کند.

با اضافه کردن رنگ ظاهری ملایم به آن ببخشید

  • ترکیب زیبای مبلمان چوبی تیره با رنگ های فلزی

هر چه قدر هم که سطوح و مبلمان چوبی با رنگ های مات و طبیعی ترکیب شوند، اما در واقع رنگ های براق و سربی ای که در طراحی های صنعتی به کار برده می شوند نیز در ترکیب با چوب، به ویژه مبلمان چوبی تیره ، طراحی ای تاثیر گذار و دلباز به محیط می بخشند. به خصوص برای افرادی که می خواهند در آشپزخانه از بافت چوب استفاده کنند، می توانند از تاثیر رنگ های فلزی بهره برده و ترکیب رنگی ای مدرن و کارآمدی را در آشپزخانه ایجاد کنند.

ترکیب زیبای چوب تیره با رنگ های فلزی

  • ترکیب چوب قرمز و رنگ عسلی

تنالیته های قرمز رنگ چوب و چوب های تیره ای که دارای درخشش رنگ قرمز هستند با تنالیته های رنگ زرد، به خصوص رنگ عسلی بیشترین هماهنگی را ایجاد می کنند. جذابیت درخشش رنگ عسلی با چوب قرمز رنگ یکدیگر را کامل کرده و یکی از ترکیب رنگی های نادری هستند که زیبایی متفاوتی را به نمایش می گذارند.

ترکیب چوب قرمز و رنگ عسلی

  • چوب های رنگ شده

مبلمان و لوازم چوبی در درون خود نیز می توانند دارای دو رنگ باشند و حتی می توان گفت که این مدل محصولات طرفداران بیشتری نیز دارند. در لوازم چوبی دو رنگ، از رنگ طبیعی چوب به تنهایی استفاده نمی شود، بلکه رنگ چوب، به ویژه تنالیته های تیره آن با رنگ های آبی آرامش بخش، رنگ سبز جذاب، یک قرمز تاثیر گذار و یا با رنگ زرد انرژی بخش ترکیب شده و ظاهری شیک و خاص را ایجاد می کنند.

چوب های رنگ شده

  • میز جلومبلی با چوب تیره

معمولا در دکوراسیون و طراحی ای که چوب در آن حاکم نباشد، در میز جلومبلی از بافت و زیبایی چوب استفاده می شود. زمانی که رنگ میز جلومبلی تیره تر از رنگ سایر مبلمان و لوازم انتخاب شود می تواند به یک نقطه مرکزی در طراحی اتاق نشیمن تبدیل شود. شما نیز می توانید به راحتی از این روش استفاده کرده و زیبایی، جذابیت، وقار و تاثیر گذاری چوب تیره را به محیط زندگی خود بیاورید.

میز جلومبلی با چوب تیره