مبلمان بزرگ در فضای کوچک منزل، چطور قابل انجامه؟

مبلمان بزرگ در فضای کوچک منزل، چطور قابل انجامه؟

مبلمان بزرگ در فضای کوچک : فکر می کنید فضای کافی برای مبلمان بزرگ ندارید؟ جابه جایی مکان یا پیدا کردن مدلی باریک صرفا دو روش برای کمک به چیدمان مناسب یک مبل بزرگ است. یک مبل بزرگ حس دراز کشیدن و استراحت کردن را القا می‌کند؛ اما آیا فضای کافی برای آن دارید؟ اگر همیشه فرض می‌کردید که خانه شما نمی‌تواند به سادگی با طراحی یک مبل راحتی گوشه ای یا مبل سه نفری دراز وفق پیدا کند، پس نیاز است تا دوباره به آن فکر کنید.

گاهی اوقات با تغییر دکوراسیون برای مبلی فوق العاده راحت جا باز می‌شود. بعضی اوقات نیز راه حل این است که به دنبال مدل مبلی باشید که در عین راحت بودن سبک و کم جا به نظر برسد.

در اتاق‌های شیک زیر ترفندها و ایده‌های هوشمندانه ای برای جادادن یک مبل بزرگ و راحت در فضای کم ارائه شده است.

1-فضا را پر کنید

خرده ریزهای کوچک و تک در یک اتاق کوچک باعث می‌شوند فضای اتاق شلوغ و به هم ریخته به نظر برسد. قطعات بزرگتری که به طور قابل توجهی فضا را اشغال می‌کنند اغلب بهتر هستند چرا که احساس راحتی را القا می‌کنند و با ابعاد وسایل ریز در تضاد هستند(یعنی باعث می شوند اشیاء ریز به چشم نیایند).

این جا، یک مبل گوشه ای بزرگ و پاف جلوی آن به طور غیرقابل منتظره‌ای در این اتاق پذیرایی جمع و جور غالب هستند و این پیام را می‌رسانند که این جا فضایی برای دراز کشیدن و چرت زدن است.

2-از حداکثر فضا استفاده کنید

دسته‌های مبلمان را جدا کنید آن گاه می‌بینید که به سادگی می‌توانید یک مبل راحت جادار را در یک فضای کم جا بدهید. این طراحی هوشمندانه را به سادگی می‌توانید در گوشه ها و کنج ها پیاده کنید.

علاوه بر راحتی، اگرچه این یک مبل سه نفره نیست دیزاین بسط یافته ای دارد که جای کافی برای لم دادن فراهم می‌کند و در عین حال مرتب و منظم داخل فضایی کوچک جا گرفته است.

3-ترکیب دو کاربرد

استفاده‌های سنتی اختصاص داده شده به هر اتاق از یک خانه را فراموش کنید و با مبلمان مدرن چند وظیفه‌ای از یک فضا استفاده چندکاربردی داشته باشید.

نیاز به تخت و مبلمانی بزرگ را با هم با یک چینش مبل تخت خوابی در یک فضا بیاورید همانند آنچه در این تصویر می‌بینید. این مکان جایی برای لم دادن و خوابیدن است که در آپارتمان های کوچک و نقلی راه حلی بسیار کاربردی است.

4-استفاده از مبلمان پایه بلند

گاهی اوقات نه سایز بلکه مدل است که موقع چیدمان یک مبل مشکل ساز می‌شود. یک مبل سه نفره بزرگ و بدون پایه به سادگی روی فضا غالب می‌شود درحالی که یک مبل مدل نیمکتی که روی پایه های چوبی باریک استوار است جمع و جورتر به نظر می‌رسد. به علاوه حمل و انتقال آن از راهروهای باریک نیز آسان تر است.

بنابراین ممکن است بتوانید مبلی بزرگ را در خانه خود جای دهید؛ فقط نیاز به مبلی با قاب چوبی و ظاهری ظریف دارید که پایه دارد و کفپوش زیر آن نمایان است.

5- یکی کردن و ادغام فضاهای ذخیره سازی در استفاده  مبلمان بزرگ در فضای کوچک

هنوز هم فکر می‌کنید که جای کافی برای مبلی بزرگ ندارید؟ مطممئن شوید که دلیل آن وجود دیگر اثاثیه ها نباشد. قفسه‌های تکی و کشوهای جداگانه جاگیر هستند و می‌توانند اتاقی کوچک را نامرتب و شلوغ نشان دهند. در عوض ادغام همه فضاهای ذخیره سازی و کشوها روی یک قفسه و کابینت دیواری، بقیه اتاق را برای مبلی با سایز مناسب باز می‌کند.

این تصویر نشان می‌دهد که یک اتاق کوچک و پروسیله چقدر می‌تواند گرم و صمیمی باشد. این اتاق پذیرایی جمع جور است اما به جای این که از مبلمان باریک یا حداقل لوازم و اثاثیه برای داشتن ظاهری مینیمال استفاده شود، ساکنان آن از رویکرد «هرچه بیشتر بهتر» استقبال کرده اند.

در این جا دو مبل راحتی بزرگ و یک میز عسلی وجود دارد. اتاق پر و شلوغ است اما چه اهمیتی دارد وقتی که فضای آن اینقدر دعوت کننده و صمیمی است؟

6-دور کردن از دیوار

زمانی که فضا کم است ممکن است وسوسه شوید که مبل را به دیوار تکیه دهید تا فضای کافی در جلوی آن باز شود. در عوض، آن را همانند تصویر به اتاق منتقل کنید و ببینید که آیا فرصتی برای جا دادن قطعه ای بزرگتر فراهم می‌شود.

به علاوه، اگر پنجره‌ها یا دیوارها روی  تنها دیواری است که عرض آن برای گذاشتن مبلی بزرگ مناسب باشد، آن گاه راه حل فاصله دادن از دیوار به شما این امکان را می‌دهد تا به آن ها به سادگی دسترسی داشته باشید و در عین حال جای نشستن بزرگ و راحتی داشته باشید مخصوصا اگر مانند این تصویر درب های ریلی داشته باشید.

7- کامل کردن با نیمکت زیر پنجره ای

مبلی با سایز کوچک انتخاب کنید اما آن را با یک نیکمت زیرپنجره ای تکمیل کنید. جا سازی یک نیمکت جمع و جور در قسمت بلااستفاده زیر پنجره فضای بیشتری برای لم دادن ایجاد می‌کند و فضایی با چند مبل و در دو شکل مختلف تحویل می‌دهد.

8-از فضای گوشه استفاده کنید

همه ما اغلب در خانه های مان کنج و گوشه های بلااستفاده داریم. از آن‌ها استفاده کنید، مبل های گوشه ای را در آن قرار دهید. این هم استفاده بهینه از فضا و هم روشی عالی برای کار کردن روی مبلی واقعا راحت و جادار است.

8-ساخت باکس های توکار

از فضای تنگ قایق‌ها و کوپه قطارها ایده بگیرید و درون مبلمان خود باکس‌های توکار جاسازی کنید. یک باکس ساده را می ‌توان در هر فضایی جاسازی کرد و به راحتی جایی برای وسایل کم استفاده اتاق فراهم می کند.

به علاوه شما حتی می‌توانید باکس ها را زیر تشک‌های مبل جاسازی کنید تا ظاهر شسته رفته تری داشته باشید.

کوسن های زیاد تکیه داده شده پشت این مبلمان بزرگ را پر می کنند.

9- مبلمان بزرگ در فضای کوچک : بسط دادن یک مبل دو نفره

شاید صرفا فضای تان مناسب یک مبل دو نفره باشد. نگران نباشید! شما می‌توانید مبلمانی دونفره بخرید اما قابلیت آن را گسترش دهید که می تواند بیشتر از فضای استاندارد خود کاربرد داشته باشد. این مدل جمع و جور به سمت بیرون گسترش می‌یابد و احساس راحتی بیشتری فراهم می‌کند.

برای این کار از یک پاف با پارچه مشابه مبلمان خود استفاده کنید و آن ها را به فرم L بچینید. با گذاشتن یک سینی روی پاف آن را به میز عسلی راحتی تبدیل می‌کنید که برای استفاده دو نفره مناسب خواهد بود، ضمنا زمانی که می‌خواستید روی مبل لم بدهید می‌توانید از پاف به عنوان زیرپایی استفاده کنید.

یا این که می‌توانید آن را به انتهای بی دسته دو مبل انتقال دهید و از آن به عنوان مبل سه نفره استفاده کنید.

10-مبلمانی مدرن و کم جا در استفاده مبلمان بزرگ در فضای کوچک

این مبل در این آپارتمان کوچک فوق العاده زیرکانه انتخاب شده است چرا که جای کافی برای یک تخت خواب دیواری باز کرده است تا فضای اتاق با تخت اشغال نشود.

تخت و مبل در این جا در رقابت نیستند. در عوض، تخت را می‌توان در طول شب پایین آورد که می‌توان گفت بهترین نمونه برای استفاده بهینه از فضاست.

 

 

 

مبلمان بزرگ در فضای کوچک