لوله های بتنی درفضای زندگی ؛ استفاده آن ها در معماری و دکوراسیون داخلی

لوله های بتنی درفضای زندگی

لوله های بتنی درفضای زندگی ؛ استفاده آن ها در معماری و دکوراسیون داخلی

لوله های بتنی درفضای زندگی ؛ استفاده آن ها در معماری و دکوراسیون داخلی : لوله های بتنی به عناصر معماری و فضاهای زندگی تبدیل شده است . زیرساخت های شهری راحتی را برای عموم فراهم کرده و خطرات ناشی از بلایای طبیعی مانند سیل را کاهش می دهد. سیستم های زیرزمینی ، به ویژه زیرساخت های شهری ، عناصر پنهان نمای شهر هستند و در زیر خیابان ها به صورت هزارتوی قرار دارند. توزیع آب آشامیدنی ، زهکشی شهر ، فاضلاب و در برخی موارد حتی کابل های الکتریکی و فیبر نوری بدون توجه به ما از زیر پای ما عبور می کنند. برای این منظور ، صنعت قطعات بتنی پیش ساخته ای را تولید می کند که سرعت ، مقاومت کافی در برابر فشار و دوام در برابر زمان را برای یک قرن فراهم می کند.

لوله های بتنی شکل دایره ای که در قطرهای مختلف تولید می شوند ، شاید پرکاربردترین کانال های زیرساختی باشند و در سراسر جهان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. اما بدیهی است کسانی هستند که از این عناصر کاربردی در مفاهیم معماری خلاقانه استفاده می کنند.

لوله های بتنی درفضای زندگی

لوله های بتنی درفضای زندگی

لوله های بتنی مجاری سفت و سختی هستند که با توجه به نیاز سازه ای آنها دارای تقویت کننده فلزی هستند یا خیر. هندسه آنها به آنها اجازه می دهد تا وزن خاک و سایر بارهای ساختاری را در صورت نیاز حمل کنند. این عناصر زیرساختی با توجه به میزان جریان ، هدف برنامه (آب باران یا تخلیه فاضلاب/فاضلاب) و مقاومت مکانیکی شناسایی و اندازه گیری می شوند. در معماری ، این عناصر برای اولین بار به ذهن آمدند ، شاید برای استفاده در زمین های بازی. از این نظر ، یک لوله بتنی به خودی خود یک ابزار سرگرمی است.

با این حال ، این لوله های بتنی درفضای زندگی همچنین می توانند به صورت عمودی روی هم استفاده شوند. در پروژه VARDAstudio ، یک پاکت ساختمان از لوله های بتنی ، حریم خصوصی خانه را مشخص می کند و نمای خانه را از داخل و خارج فیلتر می کند. علاوه بر این ، این فناوری سنگین ، قوی و کم حفاظت بیشتری را به ویژه در برابر عوامل محیطی مانند خورشید و آب و هوا ایجاد می کند.

لوله های بتنی درفضای زندگی

لوله های بتنی عریض در هتل پرهران ، که توسط Techne Architecture + Design Interior طراحی شده است ، بسیار مورد استفاده قرار گرفت. این نه تنها نمای بیرونی مدرن را در کنار ساختمان تاریخی ایجاد کرد ، بلکه عناصر یکسانی را به فضاهای داخلی آن آورد. معماران می گویند: “این افزودنی به دلایل متعددی مورد توجه لوله های بتنی بزرگ قرار گرفته در بالای خیابان قرار گرفت: آنها عمق دارند و می توانند تعاملی باشند ، کیفیت مجسمه سازی چشمگیری دارند ، به نقوش داخلی و دایره ای موجود اشاره می کنند و بشکه های انباشته شده. یا بشکه. آنها احساس می دهند. ”

تنوع ابعاد این قطعات

تنوع ابعاد این قطعات ، چه از نظر سطح مقطع و چه از نظر طول ، به آنها اجازه می دهد حتی در برنامه های پیچیده تر نیز استفاده شوند.

لوله های بتنی درفضای زندگی

T3arc در پروژه TuboHotel مکزیک با الهام از پروژه Desparkhotel معمار Andreas Strauss ، که از لوله های بتنی بازیافت شده برای اتاق های هتل استفاده می کند ، راه حلی مشابه را ارائه می دهد. هر ماژول ساده دارای یک تخت دو نفره است که توسط دیوارهای لوله پشتیبانی می شود و ورودی آن از فلز و شیشه ساخته شده است. به لطف دوام لوله ها ، هتل دارای سه گروه لوله ای روی هم است که به لوله بالایی آنها از بیرون با نردبان دسترسی دارید.

اما معمارانی نیز هستند که با آزمایشات خود فراتر می روند. ما می توانیم خانه لوله OPod را که توسط James Law Cybertecture طراحی شده است ، یک اقامتگاه تجربی ارزان قیمت یا خانه کوچک که از لوله آب بتنی به قطر 2.5 متر ساخته شده است ، بنامیم. این پروژه از سازه بتنی برای ساخت یک آپارتمان با یک اتاق نشیمن ، آشپزخانه و حمام با مساحت 9.29 متر مربع برای یک یا دو نفر استفاده می کند. قطعات را می توان روی هم چید و به راحتی جابجا و جابجا کرد تا در مدت زمان بسیار کوتاهی یک جامعه مسکونی کم ارتفاع ایجاد کند.

لوله های بتنی درفضای زندگیاین که آیا لوله های بتنی درفضای زندگی کیفیت زندگی کافی را برای کسانی که در داخل زندگی می کنند فراهم می کند یا خیر ، بحث دیگری است. اما آوردن این مثال ها نشان می دهد که معماری متفاوت ترین عناصر را برای شکل دادن به فضاهایی که ممکن است برای کاربران جالب باشد ، تصور می کند.

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو