لوستر اتاق خواب ، لوستر های زیبا برای اتاق خواب های شیک

لوستر اتاق خواب

لوستر اتاق خواب ، لوستر های زیبا برای اتاق خواب های شیک

لوستر اتاق خواب : لوستر های مجلل از جمله عناصر زیبایی بخشی هستند که در دوره ویکتوریایی برای به نمایش گذاشتن تجمل در اتاق خواب هایی به سبک باروک و کلاسیک به کار برده می شدند. دوره مدرن کاربرد دیگری از عناصر روشنایی را با خود به همراه آورد و امروزه بیشتر افراد در اتاق خواب های خود از آباژور ها، چراغ های دیواری، چراغ های ایستاده و لوستر های سقفی در کنار یکدیگر استفاده می کنند.

اما گذر زمان در دکوراسیون نیز تاثیرگذار بوده و مدام یک تغییر و بازسازی را با خود به همراه می آورد و لوستر های مجلل نیز با درخشش خود در سبک های متفاوت در حال بازگشت به اتاق خواب ها هستند. در اتاق خواب، به غیر آباژورها و چراغ های دیواری که بالای تخت قرار می گیرند، استفاده از یک لوستر آویز سقفی نیز می تواند فضای دکوراتیو اتاق را به طور کامل تغییر دهد.

در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که چه لوسترهایی برای اتاق خواب مناسب بوده و در انتخاب آن به چه مواردی باید توجه کرد. با پویانو همراه باشد:

 

  • لوستر اتاق خواب باید به چه شکلی باشد؟

اتاق خواب ها از نظر ساختاری مکان هایی برای آرامش و استراحت کردن هستند و انتخاب عناصر روشنایی بخش اتاق نیز باید بر همین اساس صورت بگیرد. ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که لوستر های مرکزی اتاق که به عنوان عنصر اصلی نور پردازی ایفای نقش می کنند، به تنهایی کافی نیستند. زیرا در طراحی اتاق خواب لازم است که در کنار و یا بالای تخت نیز از عناصر روشنایی کمکی استفاده شود.

 

اگر می خواهید به غیر از آباژور فقط از لوستر آویز به عنوان منبع روشنایی استفاده کنید، در این شرایط لوستر باید حتما در مرکز سقف قرار داشته باشد. لوستر های بزرگ که نور را به شکل یکنواخت پخش می کنند، برای نورپردازی بی نقص در اتاق خواب مناسب تر هستند.

زمانی که می خواهید برای اتاق خواب لوستر مناسب انتخاب کنید ، باید دقت کنید که اندازه لوستر با اندازه اتاق هماهنگ باشد. یک لوستر بزرگ در اتاق خواب کوچک باعث می شود تا فضا تنگ تر به نظر برسد، همچنین یک لوستر کوچک نیز از نظر زیبایی تاثیری ایجاد نکرده و به اندازه کافی اتاق را روشن نخواهد کرد. به همین دلیل زمانی که می خواهید لوستر انتخاب کنید فقط به مدل آن توجه نکرده، بلکه ابعاد آن را نیز در نظر داشته باشید.

لوستر های اتاق خواب دارای مدل های متنوعی هستند، اما قبل از انتخاب لوستر، شخصیتی را که می خواهید به اتاق خواب خود ببخشید مشخص کنید. سپس می توانید بر اساس سبکی که انتخاب کرده اید لوستر مناسب را خریداری کنید. برای مثال در اتاق خوابی به سبک مینیمال، برای این که فضایی متفاوت و درخشان ایجاد کنید، می توانید با انتخاب لوستری به سبک کلاسیک و مجلل، سبکی ترکیبی را به نمایش بگذارید.

 

لوستر اتاق خواب

لوستر اتاق خواب باید به چه شکلی باشد؟

  • مدل های متنوع برای لوستر اتاق خواب

هر مدل متفاوتی از لوستر ها دارای ویژگی ها و ظاهر منحصر به فرد خود است. اما برخی از مدل های لوستر های آویز برای اتاق خواب مناسب تر بوده و فضای زیبایی را برای شما به ارمغان می آورند.

  • طراحی های نامتقارن لوستر اتاق خواب

لوستر هایی با طراحی های غیر متقارن که در آن ها هر کدام از لامپ ها به یک سمت متفاوت قرار دارد، همیشه فضایی معاصر و مدرن ایجاد می کنند. البته در استفاده از این مدل لوستر ها یک نکته مهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ این طراحی های پویا که در سبک مینیمال ظاهری بسیار شیک و زیبا ایجاد می کنند، در اتاق خوابی که با وجود لوازم و اکسسوری ها دارای فضایی مجلل و لوکس است، باعث ایجاد ظاهری شلوغ و آشفته شده و فضای خسته کننده را به نمایش می گذارند.

طراحی های نا متقارن لوستر

  • فرم های هندسی لوستر اتاق خواب

طراحی های هندسی در چند سال اخیر در راس ترند های مطرح عناصر دکوراتیو قرار دارند. طرح های هندسی معمولا در کاغذ دیواری ها و یا کوسن های تزئینی پیش روی ما قرار می گیرند، اما امروزه در لوستر های مدرن نیز از طرح های هندسی استفاده می شود.

فرم های هندسی لوستر

  • لوستر های شبیه به قفس

لوستر هایی که قفس های پرنده هایی که در فیلم های قدیمی مورد استفاده قرار می گرفتند را به یاد ما می آورند، در سال های اخیر به یکی از مطرح ترین مدل های لوستر اتاق خواب تبدیل شده اند که شخصیت منحصر به فرد خود را دارند. به خصوص لوستر هایی که دارای رنگ های فلزی مانند رنگ مسی هستند، وسیله دکوراتیو قدرتمندی به شمار می روند که تقریبا برای تمام اتاق خواب ها با هر سبکی مناسب هستند.

 

لوستر های شبیه به قفس

  • لوستر های شمعدانی

لوستر های شمعدانی که ظاهری شبیه به جا شمعی دارند، از جمله مدل هایی هستند که از گذشته تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده و همیشه در الویت قرار داشته اند. لوستر های شمعدانی که همیشه در طراحی های داخلی به سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گرفتند، اکنون در اتاق خواب ها نیز بسیار کاربرد دارند. به خصوص در طراحی های مدرن و ساده برای ایجاد فضایی شیک و تاثیر گذار می توان از این مدل لوستر ها استفاده کرد.

 

لوستر های شمعدانی

  • لوستر های پَری

در سال های اخیر یکی از محبوب ترین مدل های لوستر اتاق خواب، لوستر های پَری هستند! در واقع این مدل لوستر ها نیز خود دارای تنوع بسیاری هستند. این لوستر ها که با کنار هم قرار دادن پر های متعدد شکل می گیرند، هم دارای مدل های پر تحرک و شلوغ بوده و هم مدل های ساده و آرام… البته در این لوستر ها ممکن است به غیر از پر، از کاغذ، پارچه و نخ نیز استفاده شود. یکی از ویژگی های این لوستر ها این است که وزن کمی داشته و زمانی که با کاغذ و پارچه تولید شده باشند بسیار اقتصادی خواهند بود.

 

لوستر های پَری

  • لوستر های شبیه به طبل

این مدل لوستر ها که از یک دایره بزرگ تشکیل شده و ظاهری شبیه به طبل دارند در سال های اخیر بسیار پر کاربرد بوده اند. این لوستر ها که در آن ها ظاهر خالی لامپ مشخص است برای افرادی که به دنبال روشنایی ملایم هستند انتخاب بسیار مناسبی هستند. همچنین به دلیل این که با لوازم سبک تهیه می شوند، هم کاربردی و هم اقتصادی هستند.

 

لوستر های شبیه به طبل

  • لوستر های نیم دایره ای

در دوره های اخیر یکی از ترند هایی که نه تنها در اتاق خواب، بلکه در تمام اتاق ها و مکان های موجود در خانه بسیار پرکاربرد و محبوب است، لوستر های نیم دایره ای با طراحی مدرن هستند که ظاهری ساده و شیک دارند. این مدل لوستر ها دارای تنوع رنگی بسیاری هستند، اما رنگ های سفید و یا سیاه مات که داخل آن ها با سطحی فلزی و براق پوشانده شده است از محبوبیت بیشتری برخوردار است. رنگ های طلایی، نقره ای و یا مسی که سطح داخلی نیم دایره را می پوشانند باعث می شوند تا نور به شکل موثرتری بازتاب یابد و قدرت بیشتری به نور لامپ می بخشند.

لوستر های نیم دایره ای

  • آویز های دو یا سه تکه

زمانی که صحبت از لوستر آویز می شود معمولا لوستر های یکپارچه و با چندین لامپ به ذهن خطور می کنند، اما در طراحی های مدرن مدل های چند تکه و مجزا نیز در طراحی داخلی مکان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل ها که به صورت دو یا سه تکه مجزا از هم طراحی می شوند، معمولا دارای ارتفاع های متفاوتی بوده و همین موضوع باعث می شود تا ظاهری زیبا و معاصر داشته و فضایی مدرن در اتاق ایجاد کنند.

 

آویز های دو یا سه تکه

 

لوستر ها از جمله عناصری هستند که می توانند فضای اتاق خواب را تغییر داده و مکانی آرام و زیبا را برای شما ایجاد کنند. شما می توانید با توجه به ظاهر کلی اتاق خواب و سلیقه شخصی خود بهترین انتخاب را برای اتاق خواب خود انجام دهید.