قرارداد مجری و مالک در ساخت و ساز

قرارداد مجری و مالک در ساخت و ساز

قرارداد مجری و مالک در ساخت و ساز

شاید شما نیز مایل باشید با مفاد قرارداد مجری و مالک، آشنایی پیدا کرده و این قرارداد را بیش تر بشناسید. خوب است پیش از بسته شدن هر قراردادی در رابطه با عملیات ساخت و ساز با شرایط کلی و نحوه تایید آن در نظام مهندسی آشنا شد. پویانو در این مطلب، شما را با مدارک مورد نیاز برای تایید قرارداد مجری و مالک در نظام مهندسی و مفاد این قرارداد، آشنا خواهد کرد. همراه ما باشید.

مدارک لازم برای تائید قرارداد مجری در سازمان نظام مهندسی استان تهران

جهت تایید قرارداد مجری و مالک در سازمان نظام مهندسی تهران، باید مدارک زیر را ارائه کرد:

  • قرارداد پیمان مدیریت (بخش کپی – طبقه منفی دو نظام مهندسی استان تهران)
  • شرایط عمومی قرارداد (بخش کپی – نظام مهندسی استان تهران)
  • جدول زمانبندی (بخش کپی – نظام مهندسی استان تهران)
  • تعهد مالک و مجری به شکل محضری (بخش کپی – نظام مهندسی استان تهران)
  • فرم خود اظهاری (بخش کپی – نظام مهندسی استان تهران)
  • شرایط خصوصی قرارداد
  • اصل پروانه مجری ساختمان

نمونه قرارداد مجری و مالک

نمونه قرارداد مجری و مالک

این قراداد فیما بین ……………. به عنوان مالک/سرمایه گذار به شماره ملی ………………. و آدرس قانونی (آدرس جواز) از یک سو و آقا/خانم مهندس ……………… به شماره ملی …………….. و آدرس ( آدرس پشت پروانه) از سوی دیگر به عنوان مجری دارای صلاحیت مندرج در پروانه منعقد می گردد.

ماده۱: موضوع قرارداد

عبارتست از مدیریت بر اجرای پروژه ساختمانی به شماره پرونده شهرداری …………………. و پلاک ثبتی …………….. و آدرس (آدرس جواز) که توسط مجری دارای صلاحیت، صورت خواهد گرفت.

تبصره: مالک قادر است قرارداد با پیمانکاران جزء را شخصاً امضاء نموده و مصالح مصرفی را نیز شخصاً تهیه کند، اما وظیفه دارد تهیه مصالح و انتخاب پیمانکاران جزء را به تایید کتبی مجری ذیصلاح برساند.

ماده۲: مدت قرارداد

از تاریخ ………… لغایت ……………… به مدت یکسال شمسی است که بعد از اتمام این مدت، قرارداد خاتمه یافته تلقی می شود و باید صورتجلسه خاتمه قرارداد امضاء شود و یا در صورت توافق طرفین، قرارداد تمدید شود.

ماده۳: مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد برای مدت درج شده در ماده ۲ برابر مبلغ مقطوع …………….. ریال می باشدکه همزمان با امضای قرارداد طی ……………….. به مجری ذیصلاح از سوی مالک پرداخت می شود.

ماده۴: شرایط فسخ قرارداد:

اگر هریک از شرایط زیر برقرارداد حاکم شود، قرارداد فسخ شده و هر یک از طرفین قرارداد می تواند با ذکر موجبات فسخ قرارداد به شکل کتبی به طرف دیگر، فسخ قرارداد را ابلاغ کند.

  1. چنانچه مالک/سرمایه گذار از پیمانکاران بدون صلاحیت برای اجرای عملیات اجرایی پروژه استفاده کند و صلاحیت پیمانکاران مورد تایید مجری ذیصلاح نباشد.
  2. مالک/سرمایه گذار مصالح بدون استاندارد و بی کیفیت را برای اجرای ساختمان تهیه کند.
  3. پیمانکاران جزء برخلاف مدیریت و اعلامات کتبی مجری ذیصلاح، عملیات اجرایی را بر اساس مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و مشخصات فنی و اجرایی و نقشه های تصویب شده اجرا نماید.

ماده ۵: شرایط پس از فسخ قرارداد

اگر مجری ذیصلاح، حق الزحمه یک سال خود را به صورت یکجا در ابتدای قرارداد گرفته باشد و سپس بر مبنای ماده ۴ موجبات فسخ قرارداد حاکم گردد و به تقاضای مجری دارای صلاحیت، فسخ قرارداد اعلام گردد، مجری وظیفه دارد مانده حق الزحمه خود را به تناسب مدت زمان گذشته از قرارداد حساب نموده و اضافه مبلغ دریافتی را به مالک برگرداند. مالک هم وظیفه دارد همزمان با دریافت مبلغ فوق، صورتجلسه خاتمه قرارداد را امضا کند.

تبصره: اگر مجری ذیصلاح بعد از اعلام فسخ قرارداد از استرداد حق الزحمه باقی مانده قرارداد استنکاف نمود، مالک حق دارد با رجوع به مراجع قضائی، مبلغ فوق را برای باقی مانده مدت قرارداد دریافت کند که عدم استرداد وجه باقی مانده، اثری بر فسخ قرارداد نخواهد داشت.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو