7 قانون جدید در دکوراسیون داخلی که باید بدانید!

قانون جدید در دکوراسیون داخلی

7 قانون جدید در دکوراسیون داخلی که باید بدانید!

7 قانون جدید در دکوراسیون داخلی : طراحی داخلی و دکوراسیون دارای قوانینی است که برای این که خانه ای زیبا و با طراحی مناسب داشته باشید لازم است که این قوانین را رعایت کنید. اما با گذر زمان و تغییر شیوه زندگی، قوانین طراحی داخلی نیز در حال تغییر هستند. به همین دلیل اگر می خواهید که خانه خود را بر اساس ترند های مطرح روز طراحی کرده و دکوراسیونی بی نقص داشته باشید باید با قوانین جدید طراحی داخلی نیز خود را هماهنگ کنید. در این مطلب به 7 قانون جدید در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت که از طرف طراحان حرفه ای بسیار پرکاربرد هستند. قوانینی ساده، کارآمد و کاربردی… با پویانو همراه باشید:

7 قانون جدید در دکوراسیون داخلی

  1. ترکیب و تطابق در دکوراسیون داخلی

کار ساده ای نیست که طرح ها و سبک هایی که متعلق به دوره های متفاوتی هستند را با یکدیگر ترکیب کرده و در کنار هم قرار دهید، اما این روش یکی از روش های محبوب در دکوراسیون سال های اخیر به شمار می رود و به همین دلیل ارزش امتحان کردن را دارد! روش ترکیب کردن و تطابق دادن سبک های متفاوت نه تنها در دکوراسیون، بلکه در دنیای مد و فشن نیز بسیار پرکاربرد و محبوب است. بر اساس این روش، مبلمان و اشیائی را که با سبک های متفاوت و در زمان های مختلف طراحی شده اند، رنگ هایی که با یکدیگر هماهنگی نداشته و طرح های متفاوت را در کنار هم قرار داده و با ترکیب تضاد ها و کنتراست ها زیبایی مدرن ایجاد می شود.

ترکیب و تطابق در دکوراسیون داخلی

  1. استفاده از دیوار ها در نقاط خالی!

در هر متر مربع خانه های ما بدون شک لوازم و اشیاء قابل توجهی وجود ندارند. اگر احساس می کنید که مکان هایی مانند ورودی خانه، راهرو ها، سرویس بهداشتی و مکان های این چنینی که به لوازم و اشیاء خاصی نیاز ندارند، ظاهری خسته کننده و یکنواخت دارند، از دیوار ها استفاده کنید! با استفاده از رنگ ها و طرح های متنوع بر روی دیوار ها، می توانید به مکان هایی حتی کاملا خالی ظاهری چشم نواز و قابل توجه ببخشید.

استفاده از دیوار ها در نقاط خالی!

  1. به دنبال محصولات منحصر به فرد و غیر تولیدی برای منزل باشید!

می توانید یک خانه را با مبلمانی زیبا چیدمان کرده و با گران ترین اکسسوار ها تزئین کنید، اما تاثیر گذاری در دکوراسیون همیشه با اشیاء کمیاب و منحصر به فرد ایجاد می شود. به همین دلیل همیشه اتاق ها و محیط زندگی خود را با لوازم خاص، غیر تولیدی، تزئینی و محصولات دستی چیدمان کنید. این لوازم می تواند نقاشی ای باشد که خود شما کشیده اید، لوازم عتیقه و آنتیکی باشد که از عتیقه فروشی ها خریداری کرده اید و یا یک صندلی  بسیار قدیمی که از آن استفاده نمی کنید… موضوع مهم این است که احتمال وجود همان وسیله در مکان دیگر بسیار کم باشد.

به دنبال محصولات منحصر به فرد و غیر تولیدی برای منزل باشید!

  1. طبیعت را به خانه بیاورید.

اگر نمی خواهید خانه شما به محیطی خسته کننده و مصنوعی تبدیل شود، حتما یک ویژگی از طبیعت را به خانه بیاورید؛ گیاهان سبز، گل های رنگارنگ در گلدان، صدف دریایی و…. به طور خلاصه یک تکه از طبیعت را که طبیعت زیبای بیرون از خانه را برای شما یادآوری کند را در خانه قرار دهید.

طبیعت را به خانه بیاورید.

  1. به جای خرید اشیاء جدید آن ها را بازسازی کنید.

امروزه یکی از کارهایی که تلاش می کنیم برای خود، اقتصاد و دنیای اطراف خود انجام دهیم، کاهش مصرف گرایی است. به همین دلیل مانند گذشته، بازسازی اشیاء قدیمی به جای خرید آن ها به یکی از ترند ها در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است.

به جای خرید اشیاء جدید آن ها را بازسازی کنید.

  1. تغییر آهسته دکوراسیون

به غیر از افرادی که تازه می خواهند ازدواج کنند، دکوراسیون خانه ای که هم اکنون در آن زندگی می کنید را به یک باره تغییر ندهید. ابتدا یک صندلی، بعد از چند ماه دکوراسیون دیوار ها و مدتی بعد میز غذاخوری را تغییر بدهید. این گونه مدت زمان ایجاد تغییرات بیشتر شده و احساس بهتری را تجربه خواهید کرد. هم چنین تصمیماتی که برای تغییر دکوراسیون خواهید گرفت را در طول زمان و با وجود لوازم دیگر گرفته و طراحی بهتری را ایجاد خواهید کرد. پس در تغییر دکوراسیون عجله نکنید!

تغییر آهسته دکوراسیون

  1. از اینترنت برای طراحی داخلی بهره ببرید.

در پایان به این موضوع اشاره کنیم که برای طراحی خانه از تکنولوژي و اینترنت بهره ببرید. اگر می خواهید یک مبل خریداری کرده و یا تغییری در دکوراسیون ایجاد کنید، به جای این که به فروشگاه ها بروید، در اینترنت جستجو کرده و در میان طرح ها و محصولات موجود، طراحی مناسب را انتخاب کنید.

 

 

 

7 قانون جدید در دکوراسیون داخلی

تحریریه پویانو