قاب آینه دکوری ؛ کدام برازنده دکوراسیون منزل شماست؟

قاب آینه دکوری ؛ کدام برازنده دکوراسیون منزل شماست؟

06آینه و کاربردهای جالب آن در دکوراسیون داخلی و تزیین سطح دیوارها همیشه مورد علاقه طراحان و کارفرمایان بوده است. شما می توانید قاب آینه دکوری را در فرم های مختلفی برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون منزل خود به کار ببرید. یکی از این فرم ها استفاده از آینه های قاب دار است. آینه های قاب دار، فضای منزل شما را شکیل و برازنده جلوه می دهند. این آینه ها با انواع و اقسام فرم ها، جنس ها و رنگ ها قابل تهیه هستند. سوال این است که وقتی به خرید آینه قاب دار می روید، کدام گزینه برای شما بهترین است؟ این سوالی است که در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد. برای انتخاب آینه ای که با سبک دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد، کافی است پویانو را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

قاب اینه دکوری کلاسیک بیبضی

قاب اینه دکوری کلاسیک مربعی

آینه دکوری

آینه ها قدمت زیادی دارند و سال هاست که در معماری ایرانی به کار برده می شوند. این روزها افراد از آینه، نه تنها برای کاربرد آن، بلکه برای به کار بردن اصول زیبایی شناختی و حتی فنگ شویی استفاده می کنند. با نصب آینه ها روی دیوار می توان فضای اتاق را با ایجاد عمق بیش تر، بزرگ جلوه داد. از طرفی به کمک آینه می توان روشنایی محیط را افزایش داد و عیوب سطح دیوارها را از چشم پوشاند.

قاب اینه دکوری کلاسیک مربعی

کدام قاب آینه برای دکوراسیون منزل شما مناسب است؟

در صورتی که بخواهید از آینه های قاب دار استفاده کنید، برای انتخاب قاب آینه باید به محل قرار گیری آینه و سبک چیدمان توجه کنید. این روزها با افزایش علاقه افراد برای به کار بردن آینه های دکوری در منزل، انواع بسیار متنوعی از قاب آینه در بازار قابل عرضه است. هر یک از قاب های موجود در بازار دارای فرم، جنس و رنگ مخصوص به خود هستند. این تنوع می تواند انتخاب شما را آسان کند. کافی است به سبک دکوراسیون و مبلمان منزل خود دقت کنید تا بتوانید قاب مورد نظر خود را پیدا نمایید.

انتخاب قاب آینه از نظر جنس

اگر دکوراسیون مدرنی دارید، آینه های دارای قاب چوبی، فلزی، رزین پلی استر و فایبرگلاس برای شما مناسب هستند. مزیت گزینه هایی مثل رزین پلی استر و فایبرگلاس در این است که ارزان تر هستند، دوام بیش تری دارند، تغییر فرم نمی دهند، رنگ پریده نمی شوند، ترک بر نمی دارند، در برابر تغییرات آب و هوا مقاوم ترند و از آسیب حشرات موذی نیز در امان هستند. اما در صورتی که دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، می توانید گزینه های لوکس و کلاسیک را انتخاب کنید.

انتخاب قاب آینه از نظر فرم

قاب ها در فرم های گرد، کشیده، مستطیلی، چند ضلعی و چندین فرم دیگر وجود دارند. جالب است بدانید که محل نصب آینه روی فرم آن تاثیر دارد. اگر می خواهید یک آینه برای روی میز کنسول تهیه کنید، بهتر است به سراغ قاب های گرد بروید. آینه های کشیده و باریک برای فضاهای راهروها مناسب تر هستند.

انتخاب قاب آینه از نظر رنگ

در صورتی که منزل شما سبک مدرن یا مینیمال دارد، رنگ های سفید، خاکستری و رنگ طبیعی چوب را انتخاب کنید. البته رنگ های دیگری نیز می توانند بنا به سلیقه شما انتخاب شوند. اگر سبک دکوراسیون منزلتان کلاسیک است، می توانید قاب های کلاسیک و لوکس با رنگ های متالیک را انتخاب کنید. رنگ های مسی، طلایی و نقره ای از جمله این رنگ ها هستند.

انتخاب قاب آینه از نظر رنگ

انتخاب قاب آینه

لوازم دکوری هماهنگ با آینه های دکوراتیو

لوازم دکوری هماهنگ با آینه های دکوراتیو

برای زیباتر کردن دکوراسیون منزل می توان در کنار آینه های دکوری از لوازم دکوری نیز بهره برد. لوازم دکوری می توانند زیبایی آینه های شما را تکمیل کنند. برای این که لوازم دکوری را هماهنگ با قاب آینه انتخاب کنید، می توانید رنگ آن ها را مشابه در نظر بگیرید. این تقریبا بهترین کار است. از جمله لوازم دکوری مناسب برای نصب کنار آینه می توان به دیوارکوب و جاشمعی اشاره کرد. گلدان ها نیز گزینه دیگر شما هستند.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری