طراحی فضای سبز در دکوراسیون خانه های امروزی

طراحی فضای سبز در دکوراسیون خانه های امروزی

هیچ کس از داشتن گیاهان زیبا و متعدد در منزل خود خسته و دلزده نمی شود. نیاز ما به حضور در کنار طبیعت که این روزها با زندگی در ساختمان های کاملا سرپوشیده و کوچک تا حد زیادی نادیده گرفته شده، باید به گونه ای ارضا شود. شاید خانه های امروزی آن قدر بزرگ نباشند که بتوان فضای سبز در دکوراسیون خانه را به مثابه آن چه در گذشته تجربه می شده است اجرا کنیم، اما باز هم راه های زیادی برای اضافه کردن گیاهان به چیدمان منازل وجود دارند. ما در این مطلب با معرفی چند روش امروزی و مناسب برای فضاهای آپارتمانی به شما خواهیم گفت چگونه فضای سبز را به خلوت خود دعوت کنید. برای آشنایی با این روش ها پویانو را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

میزها جای خوبی برای قرار دادن گلدان ها هستند

کم تر کسی است که در فضای منزل خود حداقل یک میز نداشته باشد. میزها جای خوبی برای قرار دادن گلدان ها هستند. اگر یک میز تلویزیون چوبی قدیمی دارید یا در منزل خود از میز کنسول یا سکوهای چوبی استفاده می کنید، یک راه کم هزینه و دوست داشتنی برای تزیین آن ها چیدن گلدان های متعدد روی سطح شان است. برخی از گیاهانی که با رشدشان آویزان می شوند برای دکور این میزها مناسب تر هستند، زیرا بعد از بلند شدن به صورت آبشار از لبه میز سرازیر می شوند.

یک مجموعه از طاقچه های کوچک و بزرگ به وجود آورید

اکثر ما دیوارهای خالی زیادی در منزل خود داریم. این دیوارها اگر با قفسه یا طاقچه تزیین شوند، بسیار زیباتر از وقتی می شوند که خالی و یکنواخت هستند. شما می توانید با نصب تخته های چوبی در اندازه های گوناگون و در محل های مختلف، یک مجموعه از طاقچه های کوچک و بزرگ به وجود آورید. این طاقچه ها می توانند محل خوبی برای قرار دادن گلدان های زیاد شما باشند. با این کار، دیوار خالی تان به یک دیوار سبز و زنده تبدیل می شود.

ایجاد یک فضای مناسب، موقعیت خوبی برای رشد و پیچ خوردن این گیاهان ایجاد کنید

بعضی از گیاه ها مثل پیچک، همان طور که پیش تر نیز گفته شد، با رشد خود دنباله ای مارپیچ مانند و طویل ایجاد می کنند که می تواند در زیبایی دادن به دکوراسیون خانه موثر باشد. شما می توانید با ایجاد یک فضای مناسب، موقعیت خوبی برای رشد و پیچ خوردن این گیاهان ایجاد کنید. می توان با نصب شبک های فلزی روی سطح دیوار، یک یا چند مورد از ساقه های گیاه مورد نظر را گرفت و به شکلی تاب داد که قسمت های مختلف سطح شبکه را پر کنند.

استفاده از پارتیشن در طراحی داخلی بسیاری از فضاهای مدرن، مرسوم شده است.

استفاده از پارتیشن در طراحی داخلی بسیاری از فضاهای مدرن، مرسوم شده است. پارتیشن ها در منازل نیز مانند بسیاری از مکان های دیگر کاربرد دارند. نوع خاصی از پارتیشن ها وجود دارند که به شکل قفسه طراحی می شوند. این پارتیشن ها علاوه بر این که نقش اصلی خود، یعنی جداسازی فضاهای مجاور را ایفا می کنند، می توانند محل مناسبی برای قرار دادن گیاهان باشند. شما با پر کردن قفسه های این پارتیشن ها می توانید یک دیوار جدا کننده سبز بسازید.

اختصاص فضایی از خانه به عنوان گلخانه

در صورتی که عاشق فضای سبز هستید و با گذاشتن یک یا دو گلدان در محیط داخلی خانه خود راضی نمی شوید، پیشنهاد ما این است که یکی از فضاهایی که بیش تر مورد استفاده قرار می دهید و وقت زیادی در آن می گذرانید را انتخاب کرده و محیط آن را با گیاهان مختلف پر کنید. توجه داشته باشید که چنین مکانی باید دارای نور کافی و مناسب باشد. شما می توانید برای قرار دادن برخی از گیاهان از استند استفاده کنید و یک سری دیگر را داخل قفسه یا طاقچه روی دیوار جای دهید.

می توانید با استفاده از طناب و گلدان های مخصوص، گیاهان خود را از سقف محل مورد نظرتان آویزان کنید.

آویزان کردن گیاهان از سقف، متد دیگری است که این روزها برای ایجاد فضای سبز و زیبایی بیش تر دکوراسیون داخلی به کار می رود. با روش ها جدیدی که به شما اجازه می دهند گیاهان را به شکل زیباتری در فضای منزل خود قرار دهید، دیگر نیازی نیست گلدان های خود را روی سطح زمین بگذارید. می توانید با استفاده از طناب و گلدان های مخصوص، گیاهان خود را از سقف محل مورد نظرتان آویزان کنید.

انواع گلدان های سرامیکی، بتنی، سفالی و غیره وجود دارند

اگر می خواهید از گلدان های زیادی استفاده کنید، سعی کنید در انتخاب آن ها دقت و سلیقه به خرج دهید. گلدان های امروزی مانند گذشته محدودیت جنس و فرم ندارند. تعداد زیادی از گلدان ها وجود دارد که می توان برای هر سبکی از دکوراسیون داخلی از آن ها استفاده کرد. برای مثال، انواع گلدان های سرامیکی، بتنی، سفالی و غیره وجود دارند که می توانید با توجه به سلیقه خود، گزینه مورد نظر را از میان آن ها پیدا کنید.

این گیاهان زیبا همه قسمت های نرده را پر خواهند کرد.

روش جالب دیگری که برای استفاده از گیاهان پیچشی در دکوراسیون داخلی وجود دارد، رد کردن و پیچاندن آن ها در میان نرده های راه پله است. اگر می خواهید راه پله زیبا و منحصر به فردی داشته باشید، کافی است به سراغ گیاهان پیچشی رفته و چند گلدان از آن ها را روی سطح پله ها قرار دهید. ساقه های گیاه را بگیرید و از میان نرده ها رد کنید. با گشت زمان می بینید که این گیاهان زیبا همه قسمت های نرده را پر خواهند کرد.

گلدان های کوچک و بزرگ کاکتوس را کنار یکدیگر چیده و کلکسیون خود را هر روز بزرگ تر کنید.

اگر از دوستداران کاکتوس ها و خانواده های متنوع و جالب آن ها هستید، مسلما از داشتن یک کلکسیون بزرگ از آن ها شگفت زده می شوید. برای این کار کافی است یک فضای خالی و نه چندان پرنور را انتخاب کنید که می تواند سطح یک میز یا طاقچه در پشت پرده باشد. گلدان های کوچک و بزرگ کاکتوس را کنار یکدیگر چیده و کلکسیون خود را هر روز بزرگ تر کنید.

می توان گلدان ها را به وسیله طناب از سقف آویزان کرد

قبلا گفته شد که می توان گلدان ها را به وسیله طناب از سقف آویزان کرد. مشابه چنین کاری را می توان روی سطح دیوار نیز انجام داد. برای این که گیاهان خود را از سطح دیوار بیاویزید، نیاز به مقداری طناب و چند تخته چوبی دارید که دو طرف آن ها باید سوراخ شده باشد. از محل های سوراخ شده برای رد کردن طناب استفاده کنید و زیر آن ها را با گره محکم کنید. حالا وقت این است که طناب را از یک نقطه بیاویزید و گلدان ها را در طبقات مختلف جای دهید.

استندهای مخصوص گل و گیاه به دو دسته تقسیم می شود. استندهای تکی و استندهای چند طبقه ای

استندها از وسایل کاربردی و جدیدی هستند که به محض ورودشان به بازار، طرفداران بسیار زیادی پیدا کردند. استندهای مخصوص گل و گیاه به دو دسته تقسیم می شود. استندهای تکی و استندهای چند طبقه ای. استندهای تکی، فقط محل قرارگیری یک گلدان را دارند و در صورتی که چندین گلدان داشته باشید، باید تعداد بیش تری از این استندها را تهیه کنید.

شما می توانید از نردبان های کوچک و قدیمی خود که دیگر کاربردی ندارند برای درست کردن استند استفاده کنید

نوع دیگر استندها که همان استندهای چند طبقه ای هستند، مانند شلف برای قرار دادن تعداد زیادی گلدان طراحی شده اند. این استندها مشابه نردبان هستند و در هر طبقه می توانند دو یا چند گلدان را جای دهند. شما می توانید از نردبان های کوچک و قدیمی خود که دیگر کاربردی ندارند برای درست کردن چنین استندهایی  برای ایجاد فضای سبز در دکوراسیون خانه استفاده کنید.