فضاهای ذخیره سازی در آپارتمان کوچک

فضاهای ذخیره سازی در آپارتمان کوچک

فضاهای ذخیره سازی : شرکت طراحی داخلی کانادایی استودیو Anthill با همکاری کارفرمایان خود، فضای داخلی این آپارتمان 600 فوت مربعی در ونکوور را به گونه ای طراحی کرده است که در آن از تمام فضای موجود استفاده ای هوشمندانه شده است. پیش از سفارش به این شرکت طراحی، کارفرمایان مدلی سه بعدی در اسکچاپ از شکلی که برای آپارتمان در نظر داشتند آماده کرده بودند و سپس با همکاری و کمک استودیو Anthill قادر به نهایی کردن طرح خود شدند.

در راهروی ورودی خانه، میزهای کوچک تاشویی روی دیوار نصب شدند و در نتیجه یک فضای کار کوچک و یا جایی برای قرار دادن کلیدها، کیف پول و … را ایجاد کرده اند.

یک دفتر کار کوچک از قبل در خانه وجود داشت که تبدیل به یک اتاق خیاطی با قفسه هایی رنگی شد، فضایی مخصوص یکی از کارفرمایان. کارفرمایان پروژه یک زوج جوان متخصص بودند که یکی از آن‌ ها به کارهای هنری و صنایع دستی علاقمند بود و دیگری در IT تخصص داشت.

بیرون از فضای خیاطی و در نبش دیوار راهرو، آشپزخانه واقع شده است. قفسه ها و کابینت های باز این فضا، این امکان را می ‌دهد تا کارفرما بتواند مجموعه‌ای از ظروف آشپزخانه رنگارنگ را به نمایش بگذارد.

در جلوی آشپزخانه و داخل یکی از کابینت های موجود، یک میز اتو کشی کوچک جاسازی شده و در پشت درب های کابینت و دور از چشم قرار گرفته است.

در مقابل آشپزخانه، یک فضای مطالعه وجود دارد که دارای یک میز ساده می باشد. این میز همچنین می تواند به عنوان میز ناهارخوری خانه نیز کاربرد داشته باشد. در کنار میز یک در به سمت فضای اتاق خواب آپارتمان وجود دارد.

در بالای این میز چندین کمد چوبی در نظر گرفته شده که درب های آن ها برای اشغال فضای کمتر و سهولت به صورت عمودی باز و بسته می شوند.

داخل اتاق خواب، تخت خواب کمی بالاتر از سطح زمین طراحی شده است تا در زیر آن فضاهایی برای ذخیره وسایل ایجاد شود. از طرف دیگر دیوار کنار تخت خواب به طور کامل با قفسه های کتاب پوشیده شده است.

 در فضای نشیمن خانه یک دیوار با قفسه های دیواری برای تلویزیون در نظر گرفته شده است. در کنار این منطقه مجموعه ای از درب های کشویی به سمت اتاق آفتاب وجود دارد.

از آن جایی که یکی از این زوج جوان اغلب در آخر شب کار می کنند، اتاق آفتاب گیر به عنوان یک دفتر کار طراحی شده است. همچنین اگر زمانی کارفرمایان میهمان داشته باشند، می ‌توانند این فضا را در اختیار او قرار دهند تا از تخت تاشویی که در اتاق در نظر گرفته شده استفاده کند.

از آن جایی که همگی می‌ دانیم آپارتمان ها امروزه اکثرا با کمبود فضا برای نگهداری وسایل مواجه هستند. درنتیجه ردیفی از کمد ها در بالای کاناپه تعبیه شده که فضاهای ذخیره‌سازی بیشتری را پدید آورده اند.

 

 

 

 

فضاهای ذخیره سازی

منبع: contemporist