غرفه ورودی تخت جمشید / گروه معماری اتحاد

غرفه ورودی تخت جمشید / گروه معماری اتحاد

غرفه نمایشگاهی ورودی تخت جمشید / گروه معماری اتحاد : شرح متن ارائه شده توسط معماران. غرفه ورودی تخت جمشید یک غرفه فضای باز و چند منظوره با مساحت 200 متر مربع است که در ورودی میراث جهانی معروف یونسکو ، تخت جمشید واقع شده است. فرایند یافتن فرم توسط یک الگوریتم مدل سازی غیر مستقیم که با خطوط محوری فضا در هسته خود سروکار دارد ، توسط تیم ما توسعه داده شده است که به طور غیر مستقیم فرم و هندسه را هدایت می کند. از طریق این استراتژی ، “Medial Surfaces” با کنترل خطوط محوری حاصل می شود که کنترل مستقیم هندسه سطح را از بین می برد.

سطح خمیده مضاعف تولید شده توسط این روش فضا را به 3 منطقه اصلی تقسیم می کند: ورودی ، یک اتاق VIP برای مهمانان و سالن اصلی ، که قسمت اصلی پروژه است و یک منطقه تجمع برای انواع رویدادهای فرهنگی ، مانند به عنوان نمایشگاه ، سخنرانی ، رویدادهای انتشار کتاب و غیره

از رویکرد منطقی سازی ، سطح منحنی مضاعف برای ساختاری ساده در پاسخ به بودجه اجرای محدود به پانلهای چهارتایی مسطح ترجمه می شود. با استخراج شبکه خط کونژوگه از سطح نیمه حداقل و اتصال گره های تقاطع ، مجموعه ای از سلولهای چهارگانه مسطح تعریف شد. این چهار چهارگوش مسطح از طریق ورق آلومینیوم ، با برش لیزری ورق و سپس خم شدن لبه ها با استفاده از دستگاه خم CNC تولید شدند.

هزینه های ساخت و ساخت از طریق هوشمند سازی هندسی هوشمند به صفحه های چهارتایی مسطح سطح دو برابر منحنی به شدت کاهش می یابد. این ساده سازی هندسه پیچیده از طریق الگوریتم های ریاضی محور ، صرف نظر از پیچیدگی اصلی هندسه ، هزینه ها را کاهش می دهد. این استراتژی منطقی سازی هزینه ساخت را به 200 GBP / sqm کاهش داد.

با توجه به مقررات منحصر به فرد یونسکو در رابطه با ساخت و ساز در میراث جهانی ، غرفه سازه ای نیمه موقتی است که بدون مصالح بنایی یا تکنیک های ساخت دائمی ساخته شده است. از این رو ، غرفه در هر زمان از سایت پیاده می شود. هر قطعه از سازه چوبی غرفه که از نظر خصوصیات هندسی بی نظیر است ، از قبل ساخته شده و در محل ساخت قرار گرفته است ، از جمله صفحات آلومینیوم.

این پروژه در طی مدت 2 ماه ساخته شده و مونتاژ شده است که با رویکرد پیش ساخته در ساخت تسهیل شده است ، در حالی که در صورت لزوم تخریب غرفه را تضمین می کند.

 

منبع : WWW.ARCHDAILY.COM

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو