استفاده از طرح های تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی

استفاده از طرح های تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی

یکی از عناصر بسیار تاثیرگذار در طراحی داخلی که به شما این امکان را می دهد تا احساسات و سبک خود را با استفاده از آن به نمایش بگذارید، طرح ها و نقوشی هستند که در سطوح مختلف می‌توانند به کار برده شوند. شما می توانید طرح های تاثیرگذار در دکوراسیون و نقش های مختلف را در گوشه گوشه خانه به کار برده و فضایی هیجان انگیز و زیبا در آن ایجاد کنید. اما بسیاری از ما نمی دانیم که در مورد طرح ها از کجا باید شروع کرد و چه طرح هایی را باید به کار برد! برای آشنایی با طرح های تاثیر گذار در طراحی داخلی با پویانو همراه باشید:

استفاده از طرح های تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی

تاثیرگذار ترین طرح‌ هایی که معمولاً در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند به ۴ دسته تقسیم می شوند: طرح های هندسی، طرح های خطی، طرح های گلدار و طرح های نقاشی گونه… این چهار گروه از طرح ها به شما این امکان را می دهند تا جلوه ای متفاوت، زیبا و منحصر به فرد به محیط زندگی خود ببخشید…

  • طرح های هندسی

نقوش منظم، دایره ها، مثلث ها، مربع ها، مستطیل ها و چند ضلعی ها از جمله طرح های هندسی به شمار می روند. الگو ها و طرح های هندسی نیز سهم خود را از پیشرفت تکنولوژی و فناوری دیجیتال دریافت کرده اند و به همین دلیل در سال‌های اخیر به شکل های بسیار متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند.

طرح های هندسی

طرح های لانه زنبوری از جمله نقوشی هستند که به معنای واقعی هندسی به شمار می‌روند. این طرح های شش ضلعی که یکدیگر را کامل می کنند می توانند به شکل های مختلفی در کنار یکدیگر قرار گرفته و چیدمان های متفاوتی را به نمایش بگذارند. با استفاده از چنین طرحی بر روی پارچه ها، کاغذ دیواری و یا حتی آینه ها می توانید مکان هایی مانند آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن، یا حتی راهروی ورودی و به خصوص دیوار پشت مبل ها را تزیین کنید. فضای بین کابینت ها نیز برای استفاده از آینه های لانه زنبوری فضای بسیار مناسبی به شمار می روند.

طرح های لانه زنبوری از جمله نقوشی هستند که به معنای واقعی هندسی به شمار می‌روند.

طرح های هندسی به شما این امکان را می دهند تا رنگ های بسیار متفاوت و متضادی را در کنار یکدیگر به کار ببرید. اگر از چنین طرح های هندسی رنگی بر روی یکی از مبلمان استفاده کنید، می‌توانید یکی از رنگ های موجود در آن را انتخاب کرده و در سطوح دیگری مانند فرش و یا پرده ها از آن استفاده کرده و یک هماهنگی و ترکیب بندی زیبا در فضا ایجاد کنید. برای مثال اگر یک صندلی با طرح هندسی رنگی در اختیار دارید می توانید ترکیبی بین صندلی و فرش، صندلی و پرده و یا صندلی دیوار ایجاد کنید.

ترکیبی بین صندلی و فرش، صندلی و پرده و یا صندلی دیوار

یکی از سطوح مناسب برای استفاده از طرح های هندسی پرده ها هستند. زیرا پرده ها هم از نظر افقی و هم از نظر عمودی فضای قابل توجهی را در محیط خانه اشغال می کنند. به همین دلیل اگر می خواهید با استفاده از طرح ‌های هندسی جلوه ای خاص و قابل توجه به محیط زندگی خود ببخشید، می توانید از پرده ها برای این منظور استفاده کنید.

یکی از سطوح مناسب برای استفاده از طرح های هندسی پرده ها هستند.

  • طرح های خطی

طرح های خطی از کنار هم قرار گرفتن خطوط موازی و یا راه راه تشکیل می شوند. این خطوط می توانند به صورت عمودی، یا افقی و یا مورب به کار برده شوند. در واقع این طرح که از خطوط ساده موازی تشکیل شده و بسیار معمولی به نظر می رسد، می تواند فضا و زمینه بسیار قابل توجهی را در طراحی داخلی ایجاد کند. این طرح های خطی بیشتر بر روی دیوارها و مبلمان، فرش و پرده ها به کار برده می شوند و در زمینه ایجاد خطای دید نتیجه موفقیت آمیزی را به همراه دارند.

طرح های خطی

این طرح های خطی فضایی مینیمال و مدرن ایجاد می کنند، اما زمانی که با برخی رنگ های خاص به کار برده شوند با سبک کانتری نیز هماهنگی خواهند داشت. خود شما نیز می توانید این طرح های خطی را بر روی دیوار ها ایجاد کنید. برای این منظور تنها کافی است که ربان های مختلف را به صورت افقی و یا عمودی  بر روی دیوار بچسبانید. این روبان ها حتی اگر در طرح ها و رنگ های متفاوت باشند، باز هم یک طرح خطی را برای شما ایجاد خواهند کرد.

با برخی رنگ های خاص به کار برده شوند با سبک کانتری نیز هماهنگی خواهند داشت

  • طرح های گلدار

طرح ها و الگوهای گلدار نیز از جمله طرح هایی به شمار می ‌روند که سهم خود را از فن آوری و تکنولوژی چاپ به نحو احسنت دریافت کرده اند. طرح های گلدار از جمله عناصری هستند که تقریباً با تمام سبک های طراحی داخلی هماهنگی داشته و در درون آن ها، یک مدل گل وجود دارد که با هر سبکی ارتباط بر قرار کند. طرح های گلدار در مفهوم کلی حس تازگی و انرژی مثبت را در فضا ایجاد می‌کنند. زیرا از نظر علمی ثابت شده است که طرح ها و رنگ های طبیعی برگرفته شده از طبیعت مانند آسمان، ابر، خورشید، موج و گل ها و یا رنگ های این عناصر از جمله مواردی هستند که یک تغییرات شیمیایی در مغز انسان ایجاد کرده و حس مثبتی به ما می بخشند و به همین دلیل طرح های گل دار از جمله طرح های تاثیر گذار بر روی ذهن و روح انسان به شمار می روند.

طرح های گلدار در مفهوم کلی حس تازگی و انرژی مثبت را در فضا ایجاد می‌کنند.

رنگ های به کار رفته در طرح های گلدار می‌توانند فضای اتاق را به طور کامل تغییر دهند. برای مثال اگر از گل هایی به رنگ های صورتی و قرمز در طراحی استفاده شود، فضایی پر انرژی و پویا ایجاد شده و اگر از رنگ های آبی و سبز در آن استفاده شود به فضایی آرامش بخش و راحت دست پیدا خواهید کرد.

رنگ های به کار رفته در طرح های گلدار می‌توانند فضای اتاق را به طور کامل تغییر دهند.

  • طرح های نقاشی گونه و آبرنگی

کاغذ دیواری ها، رو کش مبل ها، اکسسوار ها و پارچه هایی که دارای طرح های نقاشی گونه هستند از جمله طرح های تاثیرگذار در دکوراسیون به شمار می‌روند که در شما حسی ایجاد می کنند که گویی به یک تابلوی نقاشی، منظره و یا یک عکس واقعی نگاه می کنید. این طرح ها در محیط های داخلی باعث ایجاد فضایی هنری می شوند. از آن جایی که این طرح ها بسیار قابل توجه و تأثیرگذار هستند، بهتر است که از آن ها بر روی سطوحی استفاده کنید که تغییر آن ها در آینده ساده تر باشد. برای مثال کوسن ها و یا کاغذ دیواری برای این منظور انتخاب مناسب تری خواهند بود.

طرح های نقاشی گونه و آبرنگی

طرح های آبرنگی از جمله طرح هایی هستند که در این دسته بندی طرح ‌ها، باعث ایجاد فضایی کاملاً هنری می‌شوند که انگار از تابلوی یک نقاش مشهور بیرون آمده است. زیرا در این طرح‌ ها رد قلم مو را می توان احساس کرد و به همین دلیل جلوه ای که در خانه ایجاد می‌کنند بسیار منحصر به فرد است. این طرح ها زمانی که بر روی سطوحی مانند روتختی و یا کوسن های تزیینی به کار برده شوند تاثیر بسیار قابل توجهی را ایجاد خواهند کرد.

در این طرح‌ ها رد قلم مو را می توان احساس کرد

طرح ها و نقوش به نوعی جادوی طراحی داخلی به شمار می روند که با استفاده از آن ها می توانید ظاهر هر مکانی را به طور کامل تغییر دهید. در این زمینه تنها کاری که باید انجام دهید این است که سبک و علایق خود را شناخته و بر اساس آن، طرح های تاثیرگذار در دکوراسیون مناسب را انتخاب کنید…

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون د اخلی پویانو