قوانین ساده و کاربردی برای طراحی یک خانه

قوانین ساده و کاربردی برای طراحی یک خانه

طراحی داخلی و دکوراسیون دارای قوانین مختلفی است که هم ساده هستند و هم پیچیده و با توجه به آن ها می توانید به فضای مناسبی برای زندگی کردن دست پیدا کنید. قوانین پیچیده معمولا نیاز به تخصص کافی داشته و شاید پایبندی به آن ها از عهده ما خارج باشد. اما قوانین ساده و کلی طراحی یک خانه به شما این امکان را خواهند داد تا فضایی مناسب و ایده آل در محیط زندگی خود ایجاد کنید.

زمانی که می‌خواهید خانه جدید خود را طراحی کنید، اگر قانون های ساده طراحی داخلی خانه را دنبال کنید، می توانید یک محیط گرم و زیبا برای زندگی کردن خود و خانواده ایجاد کنید. این قوانین ساده به شما این امکان را می دهند تا مانند یک فرد حرفه ‌ای محیط زندگی خود را طراحی کرده و به خانه ای منحصر به فرد دست پیدا کنید. برای آشنایی با قوانین ساده طراحی یک خانه با پویانو همراه باشید:

قوانین ساده و کاربردی برای طراحی یک خانه

اگر می خواهید اولین خانه خود را طراحی کرده و یا دکوراسیون موجود در خانه را تغییر داده و یا حتی بر اساس تغییرات فصلی، برخی تغییرات ظاهری در طراحی خانه خود ایجاد کنید، به شما توصیه می کنیم که حتما به این قوانین ساده طراحی داخلی توجه کنید. بدون شک فواید این نکات را در این موضوع که کار را از کجا باید شروع کنید، چه برنامه ‌ریزی را باید انجام دهید، چه ترکیب بندی هایی را باید به کار برده و چه رنگ هایی را مورد استفاده قرار دهید احساس خواهید کرد و این قوانین برای شما بسیار مثمرثمر و مفید واقع خواهند شد.

تغییرات ظاهری در طراحی خانه خود ایجاد کنید

  • در طراحی یک خانه از طبیعت الهام بگیرید

از ترکیب بندی های نامتقارن طبیعت الهام گرفته و حتما آن را در دکوراسیون خانه خود به کار ببرید. برای این منظور در دکوراسیون خانه، مبلمان و اشیایی با ارتفاع های متفاوت را در کنار یکدیگر به کار ببرید تا باعث گردش بصری در مکان شوید. طبیعت بزرگ ترین منبع الهام برای ایجاد طراحی ای زیبا و منحصر به فرد به شمار می رود.

در طراحی یک خانه از طبیعت الهام بگیرید

  • یک مود برد برای خود طراحی کنید

طرح ها، رنگ ها و مصالح مختلف مورد علاقه خود را جمع آوری کرده، با آن ها ترکیب بندی های متفاوت ایجاد کرده و مود برد خود را تشکیل دهید. این مود برد مانند یک پرونده کارآمد برای شما بوده و می توانید با استفاده از آن ترکیب های متنوعی را ایجاد کنید. با پارچه ها، مصالح و رنگ هایی که در این مود برد جمع ‌آوری کرده اید، می توانید یک دکوراسیون مینیاتوری را برای خود طراحی کنید..

یک مود برد برای خود طراحی کنید

  • اندازه گیری از مهم ترین نکات در طراحی داخلی است

بسیار مهم است که ابعاد مبلمانی که در خانه به کار می‌برید، با فضای موجود هماهنگی داشته باشد. به همین دلیل حتما قبل از خرید هر وسیله ای فضای موجود را اندازه گیری کنید. البته اندازه گیری، در ایجاد چیدمان مناسب نیز می تواند تاثیر گذار باشد. برای این منظور با استفاده از باند ها و یا نوار چسب، بر روی زمین اندازه مبل ها را نشانه گذاری کرده و به بهترین چیدمان ممکن دست پیدا کنید.

اندازه گیری از مهم ترین نکات در طراحی داخلی است

  • به رنگ ها در فضا توجه کنید

یکی از مهم ترین نکات کلیدی که در طراحی داخلی باید به آن توجه داشته باشد، رنگ ها هستند. رنگ ها می توانند فضای خانه را به طور کامل تغییر داده و در زیبایی آن تاثیر گذار باشند. اما فراموش نکنید که همه چیز تا زمانی که در حد اعتدال به کار برده شود می تواند نتیجه ای موفقیت آمیز به همراه داشته باشد.

به همین دلیل حتماً قبل از این که شروع به طراحی یک مکان کنید، ابتدا سه رنگ را برای خود مشخص کرده و بر اساس طیف های متنوع این سه رنگ، طراحی را انجام دهید. برای مثال سه رنگ زرد، نارنجی و صورتی را می توانید با تمام طیف های رنگی آن ها در طراحی داخلی مکان مورد نظر خود به کار ببرید.

به رنگ ها در فضا توجه کنید

  • استفاده از پارچه ها را فراموش نکنید

هیچ ‌یک از ما نمی توانیم منکر گرمایی شویم که بافت پارچه ها در طراحی داخلی ایجاد می کنند. به همین دلیل اگر می خواهید یک خانه گرم و صمیمی را طراحی کنید، در هر مکانی از خانه حتما پارچه ها را به عنوان یکی از عناصر اصلی طراحی داخلی به کار ببرید. کاربرد مکان ها تفاوتی ندارد، در هر صورت پارچه ها می توانند جلوه ای زیبا به آن ببخشند.

استفاده از پارچه ها را فراموش نکنید

  • قدرت گل ها را در طرح فراموش نکنید

گل ها از جمله عناصری هستند که می ‌توانند با هر سبکی از طراحی داخلی هماهنگی پیدا کرده و جلوه ای غنی تر و زیباتر به آن ببخشند. تفاوتی ندارد که از گل ها به صورت زنده و واقعی استفاده کنید و یا طرح گل ها را در سطوح مختلفی مانند روکش مبل ها، کاغذ دیواری ها و یا حتی بر روی ظرف و ظروف به کار ببرید.

در هر صورت گل ها می توانند تاثیر قابل توجهی در طراحی مکان ایجاد کنند. البته بهترین انتخاب برای استفاده از گل ها، این است که گل های طبیعی و زنده را در رنگ ها و شکل ها و اندازه های متفاوت، در گلدان ها متنوع قرار داده و از زیبایی طبیعی آن ها لذت ببرید.

قدرت گل ها را در طرح فراموش نکنید

  • در طراحی یک خانه نظم ایجاد کنید

یکی از کارهایی که قبل از شروع به دکوراسیون در هر مکانی باید انجام دهید، بدون شک رها شدن از لوازم و مبلمان اضافه و ایجاد نظم است و برای این که بتوانید یک نظم مناسب به مکان ببخشید، باید از سیستم ذخیره سازی و نگه داری متناسب برای اشیا استفاده کنید. هر چه فضایی که ایجاد می کنید، منظم تر و ساده تر باشد، به محیطی آرامش بخش تر و راحت تر دست پیدا خواهید کرد.

در طراحی یک خانه نظم ایجاد کنید

  • به مکان عمق ببخشید

سبک و تم طراحی داخلی شما هر چه که باشد فرقی نمی‌کند، یک موضوع مهم وجود دارد که باید حتما به آن توجه داشته باشید و آن ایجاد عمق است. استفاده از مصالح مختلف در کنار یکدیگر و به کار بردن رنگ های متضاد از جمله عواملی هستند که می توانند به فضا عمق ببخشند. هم چنین استفاده از پارچه های بافت دار نیز این احساس عمق را تقویت خواهند کرد.

به مکان عمق ببخشید

  • دنیای کتاب ها را فراموش نکنید

کتاب ها یک معجزه در زندگی انسان به شمار می روند. این عناصر نه تنها بر شخصیت و هویت ما تاثیر گذار هستند، بلکه می توانند به محیط زندگی ما ارزش و زیبا ببخشند. در واقع کتاب هایی که می خوانید، شما را شرح می دهند و در مورد شخصیت و علایق شما سرنخ هایی را به مهمان های شما ارائه می کنند. به همین دلیل بر روی میز جلو مبلی، میز های عسلی و یا در کتابخانه، فضای کافی برای استفاده از کتاب ها ایجاد کرده و آن ها را به نمایش بگذارید.

دنیای کتاب ها را فراموش نکنید

این قوانین ساده، اما مهم و تاثیرگذار، به شما این امکان را می دهند تا خانه خود را به درستی طراحی کرده و آن را به پناه گاهی مناسب برای خود تبدیل کنید. فراموش نکنید که طراحی داخلی در واقع همین قوانین ساده هستند که در کنار یکدیگر جمع شده و یک کلیت را تشکیل می دهند.

به همین دلیل اگر می‌خواهید خانه خود را مانند یک طراح حرفه ای چیدمان و دکوراسیون کنید، باید به این قوانین ساده پایبند باشید. تفاوتی ندارد که سبک مورد نظر، علایق و شخصیت شما چه هستند، این قوانین در هر شرایطی باید مورد توجه قرار گرفته و اجرا شوند…