طراحی یک آپارتمان صمیمی در Lavasan / مهندسین مشاور Atizist

طراحی یک آپارتمان صمیمی در Lavasan / مهندسین مشاور Atizist

شرح متن توسط معماران ارائه شده است. آپارتمان صمیمی در لواسان در واقع یک آپارتمان خانگی متعلق به 4 خواهر است که هر کدام دارای یکی از طبقات مسکونی هستند. همسران آنها همه اهل فرهنگ و اندیشه هستند. از تحصیل فلسفه تا شرکت در حراج های هنری. درخواست اصلی آنها گفتگوی منطقی مبتنی بر اصول فرهنگی معماری ایران بود که به یک تفسیر مدرن و مدرن از خانه می رسید. ما همچنین وضعیت خاصی داشتیم که ناشی از موقعیت پروژه بود که در مجاورت قبرستان کوچک توک مزاره (که زیارتگاه بسیاری از افراد مشهور از جمله عباس کیارستمی است) بود. در ادامه برای آشنایی با طراحی یک آپارتمان صمیمی در Lavasan همراه با پویانو باشید

مسکونی رودک ، ایران
معماران: مهندسین مشاور Atizist
مساحت: 1447 متر مربع
سال: 2016
عکس ها: Deed Studio
تولید کنندگان: AutoDesk ، Lutron ، Ceadesign ، Adobe Systems Incorporated ، DesignBuilder ، Luna Wood

بنابراین این پروژه تحت تأثیر نیروها و پتانسیل های مختلفی قرار گرفت که از جهات مختلف می آیند و می توانند به شرح زیر باشند: 1. برای ایجاد فضای معماری ایرانی ، ما نگرانی عمده ای راجع به فضاهای باز محصور داشتیم. در معماری بومی، حیاط محل تعامل ارتباطات ساکنان و رویدادهای مشترک آنها بود. در این پروژه، ما هدف قرار دادن این چهار واحد داخلی از طریق استفاده از تراسهایی با عمق مختلف است که فضاهای مختلفی را به یکدیگر باز می کند (هماهنگی تداوم و استقلال)، ایده ای که روایات مختلفی از یک زندگی سنتی را ایجاد می کند، اتفاق می افتد در یک ساختمان مدرن علاوه بر این تراس های خانگی، برخی تراس های خصوصی نیز داریم.

2. علیرغم این واقعیت که این ساختمان در بلندی واقع شده است که از منظره بسیار خوبی به لواسان و همچنین یک دریاچه زیبا برخوردار است، اما واقع شدن گورستان در ضلع غربی سایت، ما را مجبور کرد که هیچ نوع دهانه ای در آن جنبه با توجه به این، ما یک چرخش در حجم کلی را پیشنهاد می دهیم ، نه تنها دارای امکانات زیبایی شناختی بیشتر، بلکه دهانه های گسترده ای را برای کاربران فراهم می کند، به آنها منظره ای دیدنی و بدون رو به گورستان می دهد. از طریق این چرخش و همچنین تراسهای برآمده، هدف ما ایجاد یک وضعیت قابل توجه است که از نظر همسایگان مستقیماً مشاهده نمی شود، و در فضاهایی مانند حیاط و استخر یک حریم خصوصی ایجاد می شود.

3. با در نظر گرفتن طراحی سازه ای و آمیختگی آن با معماری، شیب چالش برانگیز 45 درصدی را به مزیت تفکیک فضایی خوب بین فضاهای نیمه عمومی و طبقات مسکونی تبدیل کردیم.
4- در مورد مکان پروژه ما ایده هایی در مورد انتخاب مواد ارائه دادیم. با تکیه بر مصالح بومی مانند سنگ قلوه سنگ، آجر و چوب که بنا از طریق آنها احترام زیادی به محیط اطراف نشان می دهد. تردیدی نیست که مواد تخیلات و احساساتی را برمی انگیزند که نتیجه درک ناخودآگاه هستند و دارای حس حضور و تعامل قابل توجهی هستند.
5. ما با استفاده از عناصر خاص مانند آب و کاشی های فیروزه ای، احساس حیاط و ورودی خانه های ایرانی را فراهم کردیم.
6. یک دیوار سنگر با ارتفاع 10 متر در ضلع شمالی سایت وجود داشت که به ما فرصتی می داد تا حیاط خانه ای داشته باشیم تا بتوانیم نورهای طبیعی بیشتری را تأمین کنیم. این دیوار نزدیکترین دیوار به آرامگاه عباس کیارستمی است. همانطور که در دیدگاه وی تعمق کردیم، دیوار پرده ای است که طبیعت بر روی آن ارتفاعات گذرا را ترسیم می کند. از نظر ما دیوار متنی بود که می توانستیم آن را به عنوان زمینه در طبیعت حک کنیم. بنابراین حداقل کاری که می توانستیم انجام دهیم این بود که دیوار را به عنوان یک بزرگداشت به یک سطح سبز تبدیل کنیم.
7. استخر به گونه ای طراحی شده است که کاربران می توانند چشم انداز وسیعی از دریاچه داشته باشند و به نظر می رسد که انتهای استخر وجود ندارد و تداوم آن به دریاچه و طبیعت متصل شده است.
منبع: archdaily
تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی |پویانو