طراحی کلینیک درمانی در سئول / Kim Seunghoy + KYWC Architects

طراحی کلینیک درمانی در سئول / Kim Seunghoy + KYWC Architects

توضیحات متن طراحی کلینیک درمانی از بخش خصوصی گرفته تا فضای عمومی توسط معماران ارائه شده است. سایت کلینیک جونگ در محل اتصال بین جاده های اصلی ججو-سی واقع شده است. این طرح در مورد نحوه تبدیل تقاطع اتومبیل ها به فضایی برای عابران پیاده بود ، ضمن اینکه عملکرد خود را به عنوان ساختمان تخصصی به عنوان کلینیک انجام می داد. گرچه فضای کلینیک جونگ در زمینی خصوصی است ، اما به عنوان باغی که برای عموم مردم آزاد شده است به این شهر ارائه شده است.

معماران: KYWC Architects, Kim Seunghoy (Seoul National University)
مساحت پروژه: 3233 m²
سال ساخت پروژه: 2014
عکاسان: KIM Jaekyung

با علامت گذاری نقاط کاردینال با پاسخ به ویژگی های این اتصال ، جرم آن برای ساختمانی که در گوشه واقع شده است طراحی شده است. یک جرم بیرون زده به طول شش متر ، تصور دروازه اصلی را به شما می دهد و به نمایش منظره رو به Hallasan (کوه) و دریا در اتاق انتظار در طبقه سوم کمک می کند.

یک توده ساده که از یک دیوار بتونی و یک ستون تشکیل شده است ، یک بالکن و یک حیاط را برای بیان دقیق در هر گوشه ای از ساختمان را تشکیل می دهند ، و قسمت پایین لوستر چوب برای ارائه مقیاس ظریف تر در سطح عابر پیاده مداخله می کند. فضای مرکزی داخلی از طریق سه طبقه باز می شود تا گردش سه بعدی مسیر به عنوان یکی دیگر از فضای عمومی در داخل خانه ایجاد شود.

با پیاده روی در محل اتصال ، عابر پیاده به مقصد خود هدایت می شود ، مانند کلینیک دندانپزشکی ، جراحی ، بیمارستان ، کافه یا داروخانه در حالی که از مسیرهای خارجی و مسیرهای سرپوشیده استفاده می کنند ، همه در فضای شهری این ساختمان حضور دارند. کلینیک و امکانات محله ، فضای آرام درهای ورودی مانند باغ و تراس و همچنین فضای داخلی مناسب را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهند. کلینیک جونگ پیشنهاد می کند که به قسمت خصوصی و فضای عمومی و چگونگی ترکیب فضاهای یک کارکرد ویژه (یک اتاق) و فضای عمومی شهری (یک مسیر و فضای باز) بپیوندید.

طراحی کلینیک درمانی

تحریریه معماری و دکوراسیون |پویانو