طراحی کتابخانه مرکزی بروکلین

طراحی کتابخانه مرکزی بروکلین

طراحی کتابخانه مرکزی بروکلین : شرکت معماری توشیکو موری کتابخانه مرکزی بروکلین را بازسازی میکند.  بلوط ، برنز و ترازو از جمله موادی است که در کتابخانه ای به سبک آرت دکو یافت شده و توسط معمار توشیکو موری مستقر در نیویورک تجدید بنا شده است.این پروژه اولین مرحله در احیای چند مرحله ای کتابخانه مرکزی بروکلین است که در امتداد Grand Army Plaza در منطقه بروکلین در شهر نیویورک واقع شده است. این مرکز سالانه بیش از 1.3 میلیون بازدید کننده دارد.

یک مرکز خوش آمد گویی به نام سرگرد اونز از نمایندگان کنگره نامگذاری شده است

بنایی به سبک آرت دکو در سال 1941 افتتاح شد و در فهرست آثار تاریخی ملی ایالات متحده ثبت شده است. بازسازی اخیر بزرگترین مورد در تاریخ تاسیسات است.

این پروژه مستلزم بازسازی ویژگی های موجود و تبدیل مناطق اداری به مناطق عمومی است. بلوط به رنگ عسل ، کفپوش های رنگ روشن و لهجه های فلزی در کل فضاهای تعمیرات اساسی دیده می شود.

ویژگی های بلوط با رنگ عسل در نوسازی

توشیکو موری متولد ژاپن ، که استودیوی معروف خود را رهبری می کند ، گفت: “ما توانستیم ظرفیت فضایی شعبه مرکزی را برای تعامل و پاسخگویی به نیازهای در حال رشد جامعه خود بهینه سازیم و نقش آن را به عنوان یک سرمایه اساسی مدنی و اجتماعی بیشتر تقویت کنیم.” در نیویورک.

“اکنون با افزایش دسترسی فیزیکی و بصری به منابع خود ، مأموریت آن در ارائه دانش به صورت رایگان به همه افزایش یافته است.”

تازه سازی به محض ورود بازدیدکنندگان به ساختمان قابل مشاهده است. در لابی سر به فلک کشیده کتابخانه اکنون از نورپردازی جدید و کف تراسو که به تازگی ریخته شده است ، همراه با تابلوهای بلوط تاریخی استفاده شده است.

لابی شامل یک کف تراسو ریخته شده است

یک مرکز خوش آمد گویی جدید با میزهای ساخته شده از بلوط سفید و برنج مسواک به نام سرگرد اونز ، نماینده کنگره فقید که در دهه های 1950 و 1960 به عنوان کتابدار بروکلین کار می کرد ، نامگذاری شده است.

نزدیک لابی بزرگ کتابخانه ، یک گالری کتاب “جدید و قابل توجه” قرار دارد که تجربه مرور غیر سنتی را ارائه می دهد. عناوین توسط كتابداران تنظیم شده و در قفسه های بلوك باز نمایش داده می شوند.

یک مجسمه سقفی فلزی بالای قفسه های کتاب نصب شده است

آویزهای شیشه ای سفید که به صورت دستی دمیده می شوند در یک شبکه ساخته شده از برنز مسواک زده می شوند.

تیم گفت: “یک مجسمه سقفی فلزی قابل توجه و با طراحی خاص و با نورپردازی خاص ، خوانندگان کنجکاو را به صرف وقت برای کاوش در مجموعه های اتاق دعوت می کند.”

این پروژه همچنین مستلزم ایجاد “Civic Commons” بود که در آن خدمات عمومی مختلفی مانند صدور گذرنامه و کارت شناسایی شهر ارائه می شود. این فضا همچنین میزبان جلسات کمیته محلی ، محرک های ثبت نام رای دهندگان و سایر رویدادهای مدنی خواهد بود.

از ویژگی های این فضا می توان به پوشش طبیعی بلوط سفید ، تراشکاری داخلی و کفپوش ترازو با رنگ روشن اشاره کرد. یک منطقه نشیمن با نیمکت های خمیده و یک فرو رفتگی سقف با نورپردازی یراق نصب شده است.

ویژگی های روکش چوب در طراحی مجدد

سایر کارهای انجام شده در طول این پروژه شامل سرویس های بهداشتی جدید عمومی ، اصلاح مجدد صفحات و کفپوش های چوبی و به روزرسانی آسانسورهای ساختمان ، سیستم اعلام حریق و سیستم گرمایش و سرمایش می باشد. یک میدان خارج از منزل مجهز به سنگ آهک و نورپردازی جدید بود.

در مراحل بعدی ، کتابخانه دارای یک مرکز نوجوانان جدید و بال های بازسازی شده از جمله سایر پیشرفت ها است.

این کتابخانه همچنین دارای یک مرکز تجاری و شغلی است

تیم گفت: “فضاهای پیرامونی با فضای داخلی سفید روشن و پنجره های جدید که نور را به فضای داخلی بتونی بدون پنجره وارد می کنند ، به پایان رسیده اند.” “کف پوش های ساخته شده در این فضاها کاشی فرش با رنگ روشن است که امکان نگهداری آسان را فراهم می کند.”

این تیم همچنین مرکز تجاری و شغلی کتابخانه را بزرگتر کرد. هم اکنون چهار اتاق جلسه ، دو اتاق سمینار ، هفت گوشه گفتگو و یک منطقه همکاری مشترک برگزار می شود. عناصر طراحی شامل میز کار 24 فوت (7.3 متری) مشترک است که در انتهای آن کانتینر است و توسط میله های برنز براق شده جامد پشتیبانی می شود.

مناظر بروکلین از پنجره های بزرگ نمایان است

توشیکو موری یک معمار ساکن نیویورک است. از دیگر کتابخانه های عمومی نیویورک می توان به کتابخانه Hunters Point در کوئینز ، طراحی شده توسط معماران استیون هول اشاره کرد. این ساختمان بتونی دارای پنجره های بزرگ و با شکل نامنظم است که منظره ای از رودخانه شرقی و منهتن را به نمایش می گذارد.

در جزیره استاتن ، معماران اندرو برمن فضا و دکوراسیون داخلی یک کتابخانه را که متعلق به سال 1909 است ، تعمیر اساسی کرده و آن را به یک ضمیمه که روی و شیشه پوشانده شده متصل می کنند.

 

عکاسی پروژه فوق توسط Gregg Richards انجام شده است.

 

 

 

منبع : www.dezeen.com

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو