طراحی کافی شاپ ؛ با این ایده ها مشتری های دائمی داشته باشید!

طراحی کافی شاپ؛ با این ایده ها مشتری های دائمی داشته باشید!

طراحی کافی شاپ ؛ با این ایده ها مشتری های دائمی داشته باشید!

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به کافه ها زیاد رفت و آمد می کنند و با محیط کافه ها زیاد در ارتباط هستند، احتمالا خیلی خوب درباره تاثیر قابل توجه دکوراسیون کافی شاپ بر نظر مشتری ها اطلاع دارید. شاید این را ندانید، اما در بسیاری از موارد، علت برگشتن مشتری ها به یک کافی شاپ، قیمت و کیفیت سفارشات نیست، بلکه دکوراسیون داخلی و  طراحی کافی شاپ و جذابیت آن است.

چه قصد داشته باشید برای اولین بار به حرفه کافه داری بپردازید و چه بخواهید دکوراسیون کافی شاپ فعلی خود را عوض کنید، لزومی ندارد متحمل هزینه های سنگین شوید. حتی نیازی نیست حتما از یک معمار یا طراح داخلی کمک بگیرید. فقط کافی است نکات مهم این کار را در نظر بگیرید و مقداری هم ابتکار و خلاقیت به کار ببرید تا به نتیجه دلخواه برسید. برای آشنایی با ایده های جالب طراحی کافی شاپ، همراه ما باشید.

دکوراسیون داخلی و  طراحی کافی شاپ و جذابیت آن

  • نباید فراموش کرد که دیتیل ها در معماری و طراحی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. جزییات کوچکی که شاید زیاد به چشم نیایند هم روی ظاهر کافی شاپ شما تاثیر می گذارند. ویترین، ورودی، سقف، کف، کانتر، دکور دیوارها، رنگ های مورد استفاده، مبلمان و لوازم دکوراتیو، همه و همه در طراحی داخلی کافی شاپ تاثیر دارند. بسته به این که چقدر دقت به خرج دهید، این دیتیل ها می توانند نقطه ضعف یا قوت شما باشند.
  • وقتی به نمای یک ساختمان می نگرید، باید از کاربری آن اطلاع پیدا کنید. این مورد، خصوصا درباره کافی شاپ ها و رستوران ها اهمیت زیادی دارد. هر چه کافی شاپ شما از بیرون بیش تر به چشم بیاید، بیش تر مشتری جلب خواهد کرد.

نباید فراموش کرد که دیتیل ها در معماری و طراحی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

  • اسم و لوگوی کافی شاپ را به صورت بزرگ روی نما نصب کنید. سعی کنید اسم و لوگو را جالب طراحی کنید. بهتر است مشابه تزییناتی که در داخل کافی شاپ به کار می برید را در فضای بیرونی آن نیز اعمال کنید. اگر جلوی کافی شاپ خود باغچه و فضای آزاد دارید، از آن برای چیدن میز و صندلی استفاده کنید. برخی افراد دوست دارند در فضای باز بنشینند و این به یک امتیاز برای کافی شاپ شما تبدیل خواهد شد.
  • یک تم اصلی برای دکوراسیون دخلی کافی شاپ خود انتخاب کنید. بسیاری از کافه های جذاب دنیا از تم راک، اسپرت، هنر، کلاسیک، گالری، سینما و کتاب استفاده می کنند.

اسم و لوگوی کافی شاپ را به صورت بزرگ روی نما نصب کنید

  • لزومی ندارد برای پیاده کردن تم مورد علاقه خود هزینه زیادی در نظر بگیرید. مثلا اگر دوست دارید یک کافه با تم کتابخانه داشته باشید، کافی است تعدادی قفسه چوبی در اطراف قرار دهید، تعدادی کتاب (حتی دست دوم) تهیه کنید و چند تابلو از نوشته های بزرگان هم به در و دیوار بزنید. برای قفسه ها هم می توانید از انواع قدیمی استفاده کنید. این کار، کافه تان را جالب تر هم می کند!
  • اگر دوست دارید کافه ای پر از گیاه و فضای سبز داشته باشید، باید این را در نظر بگیرید که شرایط کافه برای رشد گیاه مناسب باشد. به دنبال گیاهانی بروید که نور زیاد نمی خواهند و در فضای داخلی دوام می آورند. اگر می توانید، گلخانه درست کنید. برخی گیاهان را در شلف و روی دیوار قرار دهید و از پارتیشن های سبز (گیاهی) استفاده کنید.

به دنبال گیاهانی بروید که نور زیاد نمی خواهند و در فضای داخلی دوام می آورند

  • برای تزیینات داخل کافه، فقط به در و دیوارها کفایت نکنید. این روزها تزیینات سقف نیز بسیار رایج شده است. مثلا در دکوراسیون صنعتی یا اینداستریال از لوله های روکار برای تزیین سقف استفاده می شود که عجیب، اما جالب است. آویزهای هنری و کاردستی هایی با شکل اوریگامی نیز جالب هستند. در صورت امکان از سقف کاذب استفاده کنید.
  • تقریبا اکثر کافه ها تابلوهای عکس و نقاشی دارند. در بیش تر آن ها گلدان نیز به چشم می خورد. از آن جایی که برخی افراد دوست دارند در کافه به مطالعه بپردازند، معمولا تعدادی کتاب نیز در قفسه ها گذاشته می شود. این ها را فراموش نکنید. هر چقدر بیش تر خلاقیت به خرج دهید و فکرهای جالب تری را پیاده نمایید، دکوراسیون کافه تان تحسین برانگیز تر می شود. حتی خواهید دید که مشتری ها از دکوراسیون کافه تان عکس می گیرند و در فضای مجازی به اشتراک می گذارند. این کار برای تبلیغ کافه تان عالی است.

برای تزیینات داخل کافه، فقط به در و دیوارها کفایت نکنید.

  • اهمیت نورپردازی در کافه ها را فراموش نکنید. رنگ آمیزی را نیز مد نظر قرار دهید. نور و رنگ از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر دکوراسیون کافه هستند. سعی کنید نور کافه را بیش از حد زیاد در نظر نگیرید. به هر حال، بعضی از مشتری ها می خواهند یک جای دنج پیدا کنند.
  • اگر دوست دارید از تم گالری برای کافه تان استفاده کنید، رنگ های شاد را انتخاب کنید و نور را کمی بیش تر در نظر بگیرید. این کار باعث می شود تم هنری فضا قوی تر شود. اگر بالای آثار هنری یا تابلوها نور تنظیم کنید، مردم بهتر می توانند آن ها را ببینند. می توانید برای این کار از لامپ های مخصوص استفاده کنید و نورپردازی متمرکز اجرا نمایید.

اهمیت نورپردازی در کافه ها را فراموش نکنید.

  • اگر کافه تان قرار است تم راک داشته باشد، از رنگ های تیره مثل مشکی بیش تر استفاده کنید. سعی کنید از نور مخفی برای روشن کردن فضا کمک بگیرید. نور مخفی را می توانید زیر کانتر و همچنین زیر میزها کار بگذارید. تعدادی تصویر از خواننده های راک به دیوارها بزنید و در صورت امکان، یک گیتار برقی نیز به دکورتان اضافه کنید. اگر گیتار برقی به نظرتان گران است، کلکسیونی از پیک های مختلف تهیه کنید.
  • اشتباهی که بیش تر کافه دار ها می کنند، این است که فکر می کنند مبلمان کافه شان فقط باید زیبا باشند. درست است که زیبایی مبلمان اهمیت دارد، اما راحتی آن ها باید اولویت اول شما باشد. اگر صندلی های بدون پشتی و بالشتک یا میزهایی خیلی کوتاه یا خیلی بلند انتخاب کنید، صدای آه و ناله مشتری هایتان خیلی زود در می آید. اندازه فضایی که در اختیار دارید را نیز برای انتخاب مبلمان در نظر بگیرید.

اگر کافه تان قرار است تم راک داشته باشد، از رنگ های تیره مثل مشکی بیش تر استفاده کنید.

  • برخی اشتباهات دیگر نیز هستند که کافه دارها مرتکب می شوند. شما این اشتباهات را تکرار نکنید. مثلا مبلمان چرمی را کنار دکوراسیون چوبی نگذارید. از چوب های چند رنگ استفاده نکنید. کافه را بی جهت رنگارنگ نکنید. هارمونی را در همه حال در نظر بگیرید تا کافه تان شکل بدی پیدا نکند.
  • امروزه می توان انواع مبلمان و لوازم را با تنوع جنس و رنگ پیدا کرد. متریال های مختلفی مثل شیشه، چوب، سنگ، فلز و آجر وجود دارند که برای کافه ها عالی هستند. برای مبلمان هم می توان حتی مواردی پیدا کرد که جمع و جور هستند و برای کافه های کوچک مناسب می باشند. بنابراین، نگران پیدا نشدن چیزی که لازم دارید، نباشید.

مبلمان چرمی را کنار دکوراسیون چوبی نگذارید

  • کانتر بار و ویترین از دیگر بخش های مهم طراحی کافی شاپ هستند و باید به آن ها توجه زیادی کرد. کانتر بار و ویترینی که خوب طراحی شده باشند، حکم فروش بیش تر برای کافه شما را دارند. کانتر باری که در نظر می گیرید، می تواند ویترین یخچال داشته باشد. ما پیشنهاد می کنیم از ویترین یخچال استفاده کنید، زیرا اگر خوراکی ها را در معرض دید بگذارید، مردم را برای خرید آن ها وسوسه می کنید. در صورتی که کانتر بار شما ویترین یخچال ندارد، به جای آن می توانید ظروف کیک، شیرینی و خوراکی های دیگر را روی کانتر بگذارید و نظرها را به سمت آن جلب کنید.
  • یکی دیگر از کارهایی که می توان با دکوراسیون کافه کرد، استفاده از تخته سیاه است. تخته سیاه را می توانید به یکی از دیوارهای داخلی کافه بکوبید و منوی روز را روی آن بنویسید. تخته سیاه به شما کمک می کند هر روز، منوی خود را عوض کنید و تنوع بیش تری ایجاد کنید. شما می توانید تخته سیاه را با شعارهای جالب مخصوص کافه خودتان نیز پر کنید.

در آخر نیز پیشنهاد ما این است که از مشتری های خود نظر بخواهید. یک صندوق کوچک جلوی کانتر یا روی میزها بگذارید. از مشتری ها بخواهید همین طور که در حال صحبت کردن یا خوردن و نوشیدن هستند، در چند کلمه کوتاه درباره دکوراسیون کافه تان نظر بدهند. از نظرات آن ها برای بهتر شدن کافه تان بهره بگیرید.

تصاویری که در ادامه برایتان در نظر گرفته ایم را نیز ببینید.

کانتر بار و ویترین از دیگر بخش های مهم دکوراسیون کافی شاپ هستند

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری