طراحی کافی شاپ Yinshui Cun Cafe / معماری Fanzhu Design

طراحی کافی شاپ Yinshui Cun Cafe

طراحی کافی شاپ Yinshui Cun Cafe / معماری Fanzhu Design

طراحی کافی شاپ Yinshui Cun Cafe ، چنگدو، چین

مساحت: 80 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: Yuan Yan, Ling Li

کارفرمایان: Yinshui Cun coffee

مهندسی: Chengdu Ji Chu Jian She Engineering Co., Ltd

معماران سرپرست: Zixun Zhong

تیم طراحی: Zixun Zhong, Ling Li

طراحی کافی شاپ Yinshui Cun Cafe / معماری Fanzhu Design

به روز رسانی خیابان 6 متری

کافی شاپی که طراحی شده با نام “Yinshui Cun” شناخته می شود. کافی شاپی که سه شنبه ها تعطیل است و شب دوشنبه، شراب می فروشد. Yinshui Cun در خیابان قدیمی Yulin، Chengdu، قرار گرفته است. این فضا از سبک سرویس غنی منطقه بهره می برد: رستوران ها، چایخانه ها، میوه فروشی ها، مراکز ماساژ و غیره. با وجود بازسازی فضای شهری، خیابان قدیمی Yulin، همچنان جایی آرامش بخش است. جو همسایگی خوب به سمبل “چنگدوی قدیمی” تبدیل شده است. طراحی، موقعیت ورودی و جهت سنگفرش قدیمی را تطابق می دهد و یک رواق ورودی ایجاد می کند.

یک نشیمن موقتی نیز در انتهای رواق در نظر گرفته شده که به رهگذرانی متعلق است که می خواهند از باران در امان بمانند یا برای سیگار کشیدن توقف کنند. پنجره مربعی شکل با فریم چوبی از فضای خیابان جدا شده است و یک فن کوچک نیز برای تهویه در نظر گرفته شده است. طراحان، امیدوار بوده اند که این کافی شاپ با فضای خیابان قدیمی سازگار و مطابق باشد و گستاخانه به نظر نرسد.

به روز رسانی خیابان 6 متری

یک نشیمن موقتی نیز در انتهای رواق در نظر گرفته شده

ماجرای سنگ

طراحان تصمیم گرفتند سنگ را به عنوان متریال اصلی ساختمان به کار بگیرند و از آن برای شکل دادن به این فضای شیک بهره ببرند. به این منظور از قلوه سنگ هایی با فرم خوب استفاده شده است. برای شکاف دادن سنگ ها از یک سنگ تراش به نام Jia کمک گرفته شده است. به خاطر ریسک هایی که این پروسه به خاطر فرم طبیعی سنگ ها داشت، می توان گفت که این مرحله، جذاب ترین مرحله طراحی بود. زیبایی ترکیب نیروی انسان و طبیعت در این جا دیده می شود.

ماجرای سنگ

طراحان تصمیم گرفتند سنگ را به عنوان متریال اصلی ساختمان به کار بگیرند

بعد از این که نمونه ها در کارخانه سنگ آماده شدند، قطعات سنگ به سایت ساختمان انتقال داده شدند تا در جای خود نصب شوند. از این سنگ ها برای دکور کردن فضای کافی شاپ استفاده شده است. قطعه های بزرگ سنگ بر اساس پلان، جایگذاری شدند و قطعه های کوچک تر در سایت برای طراحی منظر به کار رفتند.

قطعه های کوچک تر برای پر کردن فضای خالی بین سنگ ها به قطعه های مربعی شکل برش داده شدند و برخی سنگ ها نیز به شکل شن در آمدند تا دیگر فضاهای خالی را پوشش دهند. سنگ مربعی شکل به عنوان سنگ روشویی به کار رفته است. هر قطعه سنگی که در طراحی “Yinshui Cun” به کار رفته است، به منظور ایجاد نمای سنگی و برای ایجاد پارتیشن، نشیمن، صندلی کنار خیابان، سنگفرش و محفظه، مورد استفاده قرار گرفته است.

هر قطعه سنگی که در طراحی “Yinshui Cun” به کار رفته است

متریال سنگ در طراحی

چشم انداز عمومی

چشم انداز عمومی

به خاطر سیستم بنایی ساختمان های مسکونی قدیمی، دیوارهای اصلی داخلی را نمی توان حذف کرد و این موضوع، باعث ایجاد محدودیت در انعطاف پذیری فضا می شود. قصد طراحان، این بوده که بین فضای خارج و داخل، کنتراست ایجاد کنند. محدودیت تیرها، مانع توسعه پذیری فضا می شود. لازم است از الگویی در طراحی استفاده شود که فرم صلب فضای داخلی را شکسته و امتداد و کشش را به فضای کافی شاپ بیاورد.

قصد طراحان، این بوده که بین فضای خارج و داخل، کنتراست ایجاد کنند.

میز چوبی کشیده ای که بالای سنگ ها معلق است، فضا را شکسته و سه اتاق اصلی را به هم وصل می کند تا یک چشم انداز در طراحی خلق نماید. این یک صحنه جالب ایجاد می کند که همه را برای داخل شدن، نوشیدن قهوه و گوش دادن به سنگ هایی که داستان هایی برای گفتن دارند، دعوت می نماید.

میز چوبی کشیده ای که بالای سنگ ها معلق است،

 

 

 

طراحی کافی شاپ Yinshui Cun Cafe

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

archdaily.com