طراحی کافی شاپ VOYAGE 798 / معماری  atelier suasua

طراحی کافی شاپ VOYAGE 798 / معماری atelier suasua

طراحی کافی شاپ VOYAGE 798 / معماری  atelier suasua

نوسازی و طراحی کافی شاپ VOYAGE 798 ، چاویانگ، چین

معماران: atelier suasua

مساحت: 264 متر مربع

سال ساخت: 2016

عکسبرداری: Xu Zhang, Xiaomeng Su

تامین کنندگان: Koizumi

معماران سرپرست: Xiaomeng Su

تیم طراحی: Baohui Li, Rui Wang, Xuexin Zhu

دست اندرکاران: BEIJING LIBEIYA ARCHITECTURAL DECOTATION ENGINEERING

کارفرمایان: Voyage Coffee

در مقایسه با کارخانه های بزرگ سبک باهاوس در منطقه 798، این کارخانه، زیاد خاص و مشهود نیست.

کارخانه

در مقایسه با کارخانه های بزرگ سبک باهاوس در منطقه 798، این کارخانه، زیاد خاص و مشهود نیست. دنبال کردن تاریخچه آن، غیر ممکن است و مستاجرینی که در آن حضور داشته اند نیز تغییرات زیادی در فضای داخلی و خارجی ایجاد کرده اند. از جرم اولیه نیز کاسته شده که قضیه را دوپهلوتر می کند. نقشه، تقریبا فرم C دارد، به همراه یک حیاط. فضای داخلی به 3 بخش مستقل و مستطیلی شکل برای مستاجرین مختلف تقسیم شده است.

اتاقی که در اجاره کافی شاپ است، هر طبقه را به فضاهای اداری کوچکی بخش نموده است.

اتاقی که در اجاره کافی شاپ است، هر طبقه را به فضاهای اداری کوچکی بخش نموده است. با توجه به عمق زیاد و اندازه محدود پنجره ها، کل فضای داخلی، تاریک به نظر می رسد. در ضمن، یک باکس کوچک دیگر که به نمای خیابان اضافه شده، نمای کلی را خیلی مبهم می سازد.

کانسپت کافه VOYAGE، خیلی ساده و قوی است

بازگشت به اصل

کانسپت کافه VOYAGE، خیلی ساده و قوی است، “درست کردن قهوه خوب”. بنابراین، این کانسپت به نقطه شروع طراحی معماری نیز بدل شد. طراحان اعقتاد داشته اند که برگرداندن فضا به اصل خود، احتمالا بالاترین میزان احترام برای برند و فضا می باشد.

فضای کافه به اتمسفر تازه و روشنایی نیاز دارد

فضای کافه به اتمسفر تازه و روشنایی نیاز دارد، اما دیوارهای سیستم بنایی، اجازه در نظر گرفتن پنجره های بزرگ را نمی دهند. بنابراین، طراحان کافه، ستون های موجود را دنبال کرده و سازه را قوی ساختند. نمای رو به خیابان به صورت عمودی به دو قسمت تفکیک شده است. یک استیل مربعی در میان قرار دارد. این کار به منظور دوری از دیده شدن لوله های بالای سر در در آن ارتفاع در راستای خیابان صورت گرفته است.

فضای کانتر کافه، نیازمند سقفی با ارتفاع کم تر است. بنابراین، یک فریم بتن مسلح به فضای این قسمت اضافه شده است

فضای کانتر کافه، نیازمند سقفی با ارتفاع کم تر است. بنابراین، یک فریم بتن مسلح به فضای این قسمت اضافه شده است. یک طبقه دوم در نزدیکی جبهه حیاط اضافه شده است. طراحان، سعی کرده اند تاثیر سازه جدید را بر فرم اصلی فضا به حداقل میزان ممکن برسانند و سازه جدید به ساختمان، یک کنتراست فضایی میان ارتفاع بالا و پایین می دهد.

در همان ساختمان، یک فروشگاه دوچرخه در سمت دیگر دیوار وجود دارد. طراحان، این دیوار باربر را تخریب کرده و آن را با یک سازه فلزی جایگزین نموده اند تا فضا سیال تر به نظر برسد. مشتری ها می توانند هم از ورودی خود کافه و هم از ورودی فروشگاه دوچرخه به فضا راه پیدا کنند. در ضمن، آن ها می توانند در حین نوشیدن قهوه، تماشای دوچرخه ها را نیز تجربه نمایند. به صورت همزمان، فضای طبقه دوم، نقش اتاق کار باز را بازی می کند.

فضای بیرونی در حیاط، جدیدا از بتن پر شده است. در فصولی مانند بهار و تابستان، سایه درختان، کل فضای حیاط را پوشش می دهد و این سبب می شود یک فضای طبیعی و ایده آل برای نوشیدن قهوه در محیط باز ایجاد گردد. پنجره مرتفع روی نما نیز حس ادامه داشتن فضا را تقویت می کند.

فضای بیرونی در حیاط، جدیدا از بتن پر شده است

بعد از نوسازی، کلیت ساختمان، خیلی واضح تر به نظر می رسد و فضا بالاخره شانس برقراری ارتباط با نور خورشید را پیدا کرده است.

بعد از نوسازی ، کلیت ساختمان، خیلی واضح تر به نظر می رسد و فضا بالاخره شانس برقراری ارتباط با نور خورشید را پیدا کرده است. گرچه هیچ المان شگفت انگیز یا چشمگیری در طراحی این کافی شاپ به چشم نمی خورد، اما این فضا با طراحی خودجایی ایجاد کرده که مردم در آن می مانند، حرف می زنند، کارهایشان را انجام می دهند و احساس آرامش پیدا می کنند.

 

معماری و دکوراسیون داخلی | پویانو

archdaily.com