طراحی کافی شاپ Transit No.8 / معماری Pommballstudio

طراحی کافی شاپ Transit No.8

طراحی کافی شاپ Transit No.8 / معماری Pommballstudio

طراحی کافی شاپ Transit No.8 ، چیانگ مای، تایلند

مساحت: 180 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: Tanachat Sooksawasd

تامین کنندگان: COTTO, Lamitak, Autodesk, TOA Paint (Thailand), Lamptitude, Lamphun

مهندسی: Pilawan Piriyapokhai

منظر: Pommballstudio

، یک کافی شاپ است که در چیانگ مای، تایلند قرار دارد

Transit No.8، یک کافی شاپ است که در چیانگ مای، تایلند قرار دارد. نقطه شروع این پروژه، زمانی بود که مالک خواست خانه خود را به کافی شاپ تبدیل کند. موقعیت این کافه به خودی خود جالب است، زیرا در یک خیابان خلوت قرار دارد و در مجاورت فرودگاه بین المللی چیانگ مای است.

طراح یک نمای جذاب ایجاد کرد تا کاملا به چشم بیاید

در راستای طراحی به شکلی که فضا در نگاه اول، جذاب به نظر برسد، طراح یک نمای جذاب ایجاد کرد تا کاملا به چشم بیاید و نور طبیعی را هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم به داخل بیاورد تا فضای داخلی را بهبود بخشد. تم طراحی این کافی شاپ که با فرودگاه در ارتباط است، بعدا منجر به نامگذاری آن به اسم Transit No.8 شد.

نمای معلق، یک ورودی برای خوشامدگویی به مهمانان ایجاد می کند

نمای معلق، یک ورودی برای خوشامدگویی به مهمانان ایجاد می کند و پس از آن، آن ها به فضای بار کافه با سقف بلند وارد می شوند که در طراحی آن از آیتم هایی استفاده شده که طراحی عملکردی داشته باشند، مانند نرده هایی که مربوط به پلکان موجود در فرودگاه ها، کابین و منطقه پرواز هواپیما می باشند. حتی کمربند و چمدان نیز بخشی از طراحی هستند. این ها تدبیرات طراح جهت کمک به سریع تر ارتباط برقرار کردن افراد با فضا به صورت مینیمال هستند.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، مصالح به کار رفته در کافی شاپ هستند که به ارتباط پیدا کردن فضای در تا پلکان، نرده ها، کانتر و دیوار کمک کرده اند تا حس ترانزیت در فضا ایجاد شود.

ارتباط پیدا کردن فضای در تا پلکان، نرده ها، کانتر و دیوار کمک کرده اند تا حس ترانزیت در فضا ایجاد شود.

 

 

طراحی کافی شاپ Transit No.8

معماری و دکوراسیون دالی پویانو

www.archdaily.com