طراحی کافی شاپ Mellower The Infinite / معماری NBDC

طراحی کافی شاپ Mellower The Infinite / معماری NBDC

طراحی کافی شاپ Mellower The Infinite / معماری NBDC

طراحی کافی شاپ Mellower The Infinite ، سودامون گو، کره جنوبی

معماران: NBDC

مساحت: 145 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: NBDC

کارفرمایان: Mellower Korea

مهندسی: HCDM

گسترش برند: NBDC

سازنده: Dongeuy

معماران سرپرست: SHINYONGHWAN

تیم طراحی: RITA, HANNA PARK

طراحی کافی شاپ Mellower The Infinite / معماری NBDC

کافی شاپ Mellower the infinite در فروشگاه لباس Peer راه اندازی شد. Peer به مشتری های جوان، الهام های جدیدی به نمایندگی از نسل Y (بعد از 1980) و نسل Z (بعد از میانه های 1990) ارائه می دهد. این فروشگاه لباس، کلکسیونی از برندهایی با کانسپت ها و هویت های متفاوت است که فضایی مناسب برای به اشتراک گذاشتن سبک های زندگی مختلف مردم است.

کافی شاپ Mellower the infinite در فروشگاه لباس Peer راه اندازی شد.

The Mellower که توسط  Kim Jin-kyuاداره می شود، کافه ای است با تخصص هایی که بر مبنای “خاطره، لذت بردن، کمی حس لاکچری، متفاوت بودن، تجربه ارزشمند و ارتباط” هستند.

The infinite، یک کافه بین راهی است با طراحی انعطاف پذیر که می تواند به شکل بی انتها تغییر کند. The Mellower the infinite که قبلا فروشگاهی در peer بود، بر اساس کلید واژه “جوان” شکل گرفته است.

قصد طراحان، این بوده که برندهای متفاوت و Mellower the infinite با هم دیده شوند و پروژه با کانسپت پاویون آن ها شروع شد

قصد طراحان، این بوده که برندهای متفاوت و Mellower the infinite با هم دیده شوند و پروژه با کانسپت پاویون آن ها شروع شد؛ پایونی که به عنوان یک پناهگاه و محیط بازی، زیر یک درخت در ورودی روستا ایجاد شد. در نقشه طبقه، the Mellower the infinite در داخلی ترین قسمت فروشگاه ایجاد شده، جایی که یک یونیت 900 میلی متری به خاطر شیب پارکینگ، شکل گرفته است.

جایی که یک یونیت 900 میلی متری به خاطر شیب پارکینگ، شکل گرفته است.

 

به منظور شکستن مرزهای برندهای متفاوت Peer، می توان یک جور تعامل بین برندهای قرار گرفته در همسایگی Mellower the infinite ایجاد کرد. یک راه پله نیز برای ایجاد جذابیت بیش تر و تنفس فضا ایجاد شده است. Mellower the infinite که در بالا قرار گرفته است، کفپوش شبکه بندی شده و دیوارهای مرتبط با هم دارد.

به منظور شکستن مرزهای برندهای متفاوت Peer، می توان یک جور تعامل بین برندهای قرار گرفته در همسایگی Mellower the infinite ایجاد کرد.

روی دیوار Mellower the infinite، بر اساس الهامی که از ساختمان قدیمی گرفته شده، قطغه های قدیمی در کنار هم قرار گرفته اند تا یک ظاهر جدید ایجاد کنند. به این شکل، نقش بار کافی شاپ، آشپزخانه و قطعات مصالح مختلف با هم در آمیخته است. یک پیش آمدگی بلند روی سقف قرار گرفته تا فضا بیش تر حس یک پناهگاه در سایه را پیدا کند. فضای پشت mellower the infinite، یک انبار لباس است. این فضایی است که برای لذت بردن از محیط Mellower در کنار دیگر بخش های Peer در کنار بخش پنهان برای ریلکس کردن، طراحی شده است.

این فضایی است که برای لذت بردن از محیط Mellower در کنار دیگر بخش های Peer در کنار بخش پنهان برای ریلکس کردن، طراحی شده است.

Mellower the infinite که نتیجه به اشتراک گذاشته شدن نسل ها (نسل Y و Z) است، فضایی جذاب در میان چیزی بیش تر از 70 برند لباس است. این فضایی است که Mellower می تواند با رنگ و حس برندها و خصوصیات متریال هایی که روی حس جوانی فضا تاکید می کنند، شناخته شود.

رنگ زردی که در فضای این کافه به کار رفته، کاملا حس نشاط و جوانی به آن می دهد. با این که متریال های به کار رفته در طراحی داخلی آن مدرن هستند و حتی از بتن نیز استفاده شده است، می توان گفت که فضای کافه، فضایی گرم و دوست داشتنی است. فضاهای پلکانی طراحی شده برای بالا و پایین رفتن یا نشستن، شبکه هایی که هم روی کف و هم روی بدنه ها به چشم می خورند، میز و صندلی های خاصی که دقیقا برای این کافه طراحی شده اند و نورپردازی گرمی که محیط را دعوت کننده و راحت جلوه می دهد، نقاط قوت طراحی این کافی شاپ می باشند. Mellower the infinite با این که در میان یک مجموعه تجاری ساخته شده، کاملا هویت منحصر به فرد خود را به نمایش می گذارد و در تعامل با فضای اطرافش نیز خوب عمل می کند.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

archdaily.com