طراحی کافی شاپ Loge / معماری The Cornerz + Kode Architects

طراحی کافی شاپ Loge / معماری The Cornerz + Kode Architects

کافی شاپ های سبز و پر از گیاه، زیاد هستند، اما کافه با تم جنگل؟ این چیزی نیست که زیاد دیده شده باشد. کافی شاپ Loge، کافه ای است که دقیقا مثل یک جنگل کوچک و دنج طراحی شده است. مواد غذایی و نوشیدنی های این کافه، طبیعی و سازگار با طبیعت هستند. کافه Loge در اولین طبقه از یک ساختمان اداری معمولی در یک منطقه تجاری، در شرق Pangyo در جمهوری کره قرار دارد. این کافه، نبش یک خیابان تجاری باشکوه واقع است و طوری طراحی شده که نقش یک مرز جداکننده بین این شهر شلوغ و یک فضای آرامش بخش را ایفا می کند.

طراحی کافی شاپ

طراحی داخلی کافی شاپ

فضای داخلی این کافی شاپ به نحوی طراحی شده تا سبب ایجاد احساس حضور دریک جنگل کوچک برای مشتری های خود شود. باکس های گوناگون با فرم ها و اندازه های متفاوت در بخش های مختلف این کافه قرار داده شده اند. در این باکس ها، از گونه های مختلف گیاه بهره گرفته شده است. طراحی قوسی شکل سقف، از دیگر ایده های طراحی این کافی شاپ می باشد و سبب تداعی حس حضور در یک جنگل زیبا می شود.جهت شبیه سازی بیش تر و بهتر از داکت ها و کانال های سبزرنگ در سقف بهره گرفته شده است.

طراحی کافه

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی با تناژهای رنگی گوناگون جهت شبیه سازی مناسب با جنگل در کلیه بخش ها مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین از رنگ سفید جهت توازن بیشتر در فضا بهره گرفته شده است..یک باکس بزرگ به رنگ سبز در مرکز این کافی شاپ قرار دارد که گیاهان متفاوتی دارد و توجه هر فردی را به سمت خود جلب می کند. همچنین باکس هایی با اندازه کوچک تر، دور تا دور کافه در نظر گرفته شده اند. این باکس های طراحی شده به مراجعه کنندگان یا همان مشتری های کافه، حس نشستن در فضای باز یک جنگل را می دهند و باعث می شوند افراد، لذت تجربه پیک نیک را در دامن طبیعت تجربه نمایند.

طراحی کافه سبز

بر روی دیوار سمت راست ورودی این کافه، 21 باکس گرد برای نمایش مواد اولیه غذایی EROM در نظر گرفته شده است. در پایین این دیوار نیزباکس گیاهان منظور شده تا که تاکیدی روی تازگی آن ها داشته باشد و با دیگر بخش ها هارمونی مناسب ایجاد گردد.

طراحی کافی شاپ سبز

شاید کانسپت طراحی این کافه از نظر ظاهری بسیار شبیه به دیگر کافه هایی باشد که در محیط بسته، فضای سبز دارند، با فضای سبز بیرون در ارتباطند یا حتی دارای حیاط هستند، اما چیزی که این کافی شاپ را از دیگر نمونه های مشابهش متمایز می کند، این است که شما با ورود به آن، وارد یک کافه با چند عدد گلدان یا قسمتی فضای سبز نمی شوید. شما با قدم گذاشتن به فضای این کافه با یک جنگل مینیاتوری مواجه می شوید که خیلی دنج است و کاربری کافه دارد. حال شاید جنگل های مینیاتوری، چندان جدید نباشند، اما دادن کاربری کافه به آن ها جدید است، آن هم دقیقا در مرکز شهری شلوغ و پر از روزمرگی های خسته کننده.

معماری کافه

به غیر از گیاهان که مهم ترین عناصر حاضر در این کافه جنگلی هستند، رنگ سبزی که در بخش های مختلف دکوراسیون داخلی به عنوان رنگ غالب به کار رفته، نقش بسیار پررنگی در ایجاد حس و حال جنگل دارد. این رنگ، روی سطح دیوارها، در فرورفتگی پنجره ها، در سکوها، پرده ها و حتی در پوشش برخی صندلی ها به چشم می خورد و واقعا به قوی شدن نحوه بیان کانسپت طرح، کمک کرده است. در واقع، اگر این رنگ وجود نداشت و تنها به استفاده از گیاهان بسنده شده بود، شاید تفاوت چندان زیادی بین این کافه و دیگر کافی شاپ ها وجود نداشت. بنابراین، نباید قدرت رنگ را در دکوراسیون داخلی دست کم گرفت.

معماری کافی شاپ

دکوراسیون کافه

دکوراسیون کافی شاپ

دکوراسیون داخلی کافه

دکوراسیون داخلی کافی شاپ

دکور کافه

کافی شاپ

کافه

کافه سبز

کافی شاپ سبز

پلان کافی شاپ

نمای کافی شاپ

طراحی کافی شاپ

کافی شاپ

فضای سبز کافی شاپ

کافه

کافی شاپ

چیدمان کافی شاپ

منبع: Archdaily

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو