طراحی کافی شاپ Ilil / معماری ATMOROUND

طراحی کافی شاپ Ilil / معماری ATMOROUND

طراحی کافی شاپ Ilil / معماری ATMOROUND

طراحی کافی شاپ Ilil ، چئونگ‌جو، کره جنوبی

معماران: ATMOROUND

مساحت: 54 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: Park woo-jin

کارفرمایان: ilil coffee

مهندسی: ATMOROUND

منظر: ATMOROUND

مشتری های کافی شاپ Ilil با ترند حال حاضر می شوند، حتی اگر هنوز برای اعمال این ترند به زندگی خود شک داشته باشند. قرار گرفتن در یک فضای آشنا باعث می شود حس راحتی داشته باشیم، اما در عین حال، خسته کننده است؛ نو بودن می تواند به زندگی ما حس تازگی دهد، اما در عین حال شاید باعث ناراحت بودنمان شود. تم اصلی این پروژه، نگه داشتن تعادل بین این دو است، به صورتی که آشنا ناآشنا جلوه کند و ناآشنا آشنا به نظر برسد. اولویت این پروژه، پیدا کردن جوهر و ذات چیزهاست تا به این شکل بتوان دید از این جوهر چه می توان ساخت، هر چه باشد.

طراحان به صورت دائم، ایده های خود را مورد بازنگری قرار دادند تا به کارفرمایان، پرسپکتیوهای مختلفی نشان دهند و این کمک کرد کارفرمایان، این ایده های جدید را به زندگی روزانه خود راه بدهند. از آن جا که این کافه در کنار یک خانه قرار دارد، آوردن خصوصیات خانه، برای این طراحی، کلیدی بود. فاکتورهای آشنای خانه، مثل مبل داخل اتاق نشیمن، پرده ها، پنجره ها، میز غذاخوری و یک اتاق با پنجره در یک پرسپکتیو جدید به طراحی وارده شده اند. سازه کلی فضای داخلی با توجه به سازه نما تغییر یافته و رنگ دیوار به صورت دست نخورده باقی مانده تا حس و حال طبیعی فضا حفظ شود.

از خرده سنگ، هم در داخل و هم در خارج استفاده شده، این باعث به هم پیوستگی می شود و کاری می کند که داخل مانند خارج به نظر برسد و برعکس. بار کافه طوری طراحی شده تا به عنوان میز غذاخوری نیز عملکرد داشته باشد تا کافه دارها بتوانند با مشتری های خود تعامل داشته باشند. قهوه ساز روی فر در جلوی میز و مقابل مشتری ها قرار گرفته تا ببینند که چطور می توان از چیزهایی که آن ها در خانه خود به کار می گیرند، به نحو دیگری استفاده کرد. در فضای میانی میز، یعنی جایی که کار و همچنین بار به هم وصل هستند، فضایی پر از سنگ ریزه وجود دارد که با گل و یک درخت کوچک دکور شده است.

مصالح طبیعت و خانه در این کافه به کار گرفته شده اند تا حس و حال مشتری ها را تازه کنند. چیزی که به نظر نو می آید از زندگی روزانه ما و چیزهای اطرافمان گرفته شده و این حس سوپرایز کننده مطبوعی برای مشتریان رقم می زند. ترکیب فضای داخل به نوعی شکل گرفته که محیط داخل مانند فضای بیرون به نظر برسد. فضای داخلی با فاکتورهایی از محیط خارجی پر شده و چیزهایی که به طور معمول در فضای داخلی قرار می گیرند، بیرون قرار دارند. این کار باعث شده مرز بین فضای داخل و خارج محو شود. مشتری هایی که قدم زنان از خارج به داخل کافه می آیند، می توانند به لطف همین در هم آمیختن فضا با محیط آشنا شوند.

میز زرد رنگ نیز یکی از مثال ها در رابطه با دیدن جوهر چیزها به جای دیدن آن کاربردی است که قبلا داشته اند. این یک عنصر چشمگیر است و از مخروط اسلامپ برای درست کردن فرم آن استفاده شده است. مبل در کنار دیوار قرار داده شده و به مانند بیش تر خانه های آسیایی، رو به سمت فضای نشیمن دارد. گرچه با درست کردن مبل از بتن با بالشتک هایی برای ایجاد نشیمن راحت و همچنین جایگزین کردن پرده با کرکره چوبی، یک تغییر جذاب در فضا ایجاد شده است.

 

 

منبع: Archdaily

معماری ودکوراسیون داخلی پویانو / اکبری