طراحی کافی شاپ Daily / معماری Sivak&Partners

کافی شاپ Daily

طراحی کافی شاپ Daily / معماری Sivak&Partners

طراحی کافی شاپ Daily ، اودسا، اوکراین

معماران: Sivak&Partners

مساحت: 75 متر مربع

سال ساخت: 2019

عکسبرداری: Anton Garets

تأمین کنندگان: &Tradition, Ferm Living, GRAPHISOFT, HAY, Menu, muuto, Northern Lighting, PAMESA CERAMICA, Autodesk, Northern, Corona Renderer, Adobe, Peronda Group

تیم طراحی: Maksym Iuriichuk, Dmitriy Sivak, Cyrill Verbych

مهندسی: Cyrill Verbych

دست اندرکاران: Abeille / Civilly / Svetoria

کارفرمایان: Daily

طراحی کافی شاپ Daily

“Daily” کافه ای است که شما می توانید به صورت روزانه برای نوشیدن قهوه، گپ زدن با دیگران، کار کردن یا فقط گذراندن وقت به خوشی به آن سر بزنید. این کافی شاپ، اتمسفر فیلم های هنری را در فضای خود دارد. از هنر چشم اندازی که نگاه کنید، شما در این کافی شاپ، حس و حال یک قسمت فیلم را دارید که در آن، مردم به صورت اتفاقی با هم ارتباط برقرار می کنند.

طراحی کافی شاپ Daily

طراحی کافی شاپ Daily

طراحی کافی شاپ Daily

هدف طراحان کافی شاپ Daily ، این بوده که یک فضای خوب و مطبوع درست کنند که در آن، مردم خوب بتوانند از یک قهوه خوب لذت ببرند. در این کافی شاپ، دو محدوده جدا از هم به چشم می خورد. اولین محدوده، یک اتاق بزرگ است که در فضای خود یک کانتر، یک فضای نشیمن و نور زیاد دارد.

طراحی کافی شاپ Daily

“Daily” فقط یک کافی شاپ نیست، بلکه یک فضای شهری است که به شما پیشنهاد اتفاق های اجتماعی را می دهد، مثل “صبحانه خوردن با یک فرد جالب” که دو هفته ای یک بار رخ می دهد، آن هم با میزبانی افراد مشهور مختلف که حرف های الهام بخشی برای مهمانان این کافه دارند.

طراحی کافی شاپ Daily

دومین محدوده این کافی شاپ یا همان فضای دوم آن، اتمسفری بسیار صمیمی دارد. در این بخش از کافه، شما می توانید از اوقات آرام خود با خواندن یک کتاب و خوردن یک قهوه لذت ببرید، با جمعی از دوستان خود روی مبل به گذراندن وقت بپردازید یا یک میز را با فردی که با او قرار گذاشته اید، شریک شوید.

طراحی کافی شاپ Daily

طراحی کافی شاپ Daily

طراحی کافی شاپ Daily

احتمالا با نگاه کردن به کافی شاپ Daily، می توانید متوجه شوید که این کافه شاید شلوغ و پر از مشتری شود، اما هرگز به معنای واقعی شلوغ نخواهد بود. در واقع، Daily از آن دست کافه هاست که شلوغیش هم با آرامش و صمیمیت همراه است، چرا که اتمسفر چنین کافه ای ایجاب می کند مشتری های آن همین گونه رفتار کنند. اما چه چیزی اتمسفر این کافه را به این صورت شکل داده است؟

این یک کافه با دیوارهای خوش رنگ و لعاب نیست. حتی بیش تر به نظر می رسد یکی از کافه های قدیمی و خاک گرفته شهر باشد، اما همین است که آن را جذاب می کند، چرا که بسیاری از افراد برای قرارهای خود، دورهمی های دوستانه و حتی خواندن یک کتاب یا انجام کارهای دیگر به دنبال چنین کافه ای هستند. تم گرم رنگ های به کار رفته در عناصر اصلی فضای داخلی، محیط کافه را صمیمی و دوست داشتنی کرده است و ناخودآگاه باعث می شود در آن احساس راحتی داشته باشید.

دیوارها به نظر رنگ و رو رفته و قدیمی هستند. خبری از زرق و برق های آن چنانی نیست. چوب که بدون شک از بهترین متریال های موجود برای اجرای دکوراسیون کافه های دنج است، قسمت مهمی از دکوراسیون و چیدمان فضای کافه را تشکیل می دهد. نورپردازی کافه، ملایم و آرامش بخش است و گیاهان، چه آن هایی که داخل گلدان قرار دارند و چه آن هایی که آویز هستند، حس آرامش و راحتی را در فضای این کافه بیش تر کرده اند.

دیوارهای عنابی رنگ، مبل سبز رنگ و کفپوش های قهوه ای رنگ، همه و همه آن قدر خوب در کنار هم نشسته اند که انگار از اول مال همین کافه بوده اند. همین انتخاب های صحیح از میان متریال های مناسب و رنگ های گرم بوده که باعث می شود اگر به این کافه قدم بگذارید، به راحتی فضای آن را ترک نکنید.

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری

منبع: Archdaily