طراحی کافی شاپ کارتونی؛ لذت تجربه ی دنیای فانتزی به صورت 2 بعدی

طراحی کافی شاپ کارتونی؛ لذت تجربه ی دنیای فانتزی به صورت 2 بعدی

حتما خودتان هم می دانید که با این حجم استقبال از کافه ها و جا افتادن فرهنگ کافه نشینی در شهرهای بزرگ و حتی کوچک، هر روزه تعداد بسیار زیادی کافه در سراسر جهان طراحی و اجرا می شود. احتمالا این را هم می دانید که هر یک از این کافه ها دارای سبک خاصی در طراحی و دکوراسیون هستند.

مسلم است که وقتی تعداد فضاهای مختص یک کاربری مرتبط با کسب و کار در سطح شهر افزایش پیدا می کند، مهم ترین چالشی که برای صاحبان آن کسب و کار پیش می آید، خاص بودن و جلب رضایت مراجعه کنندگان از جهات مختلف می باشد که بدون شک، دکوراسیون داخلی را نیز در بر می گیرد. در واقع به زبان ساده، وقتی این همه کافه در سطح شهر هست، چه چیزی باعث می شود مردم به تعداد خاصی بیش تر علاقه نشان دهند و به زبان خودمان تر، دقیقا چه چیزی یک کافه را به پاتوق تبدیل می کند؟ چه خصوصیاتی می توانند به خاص بودن یک کافه کمک کنند؟ آیا دکوراسیون داخلی می تواند روی بیش تر دیده شدن و به دل نشستن یک کافه تاثیر قابل توجهی بگذارد و اگر این طور است، چگونه؟ اگر به دنبال پاسخی برای این سوال ها می باشید و طرفدار تصاویر و کافه های خاص و منحصر به فرد نیز هستید، پیشنهاد می شود این مطلب پویانو را که به بررسی طراحی یکی از کافه های فانتزی و خاص می پردازد، از دست ندهید.

سئول، پایتخت کشور کره، مرکز کافه های منحصر به فرد و خاص می باشد. هر کدام از کافه های متنوع سئول، تجربه متفاوتی را از کافه نشینی برای مراجعه کنندگان رقم می زنند. یکی از این کافه های جذاب و دلربا که افتتاحش به تازگی صورت گرفته، با طراحی خاص خود نظر افراد بسیاری را در سراسر جهان به سمت خود جلب نموده است و واقعا ارزش این را دارد که شما نیز با محیط متفاوتش آشنایی پیدا کنید.

طراحی این کافه با الهام گرفتن از یک فیلم کره ای (W) صورت گرفته؛ فیلمی به کارگردانی لی جونگ سوک و هان هیو جوی که حال و هوای خاص و حتی عجیب و غریبی دارد. کاراکترهای این فیلم کره ای در میان “دو جهان” یعنی یک جهان واقعی و یک جهان وب فانتزی قدم بر می دارند. توجه به همه دیتیل در این کافه به خوبی در نظر گرفته شده، به شکلی که در نگاه نخست، وجود فیزیکی فضای کافه غیر ممکن به نظر می رسد و مشتری های کافه با قدم زدن در آن، احساس حضور در یک کارتون را تجربه می نمایند. طراحی این کافه، تصورات مراجعه کنندگان را نسبت به طراحی و معماری بسیار ارتقا داده است. بهره گیری از طراحی های دوبعدی و همچنین اعمال نور مناسب در فضای کافه، در کنار هم سبب شده اند فضایی شبیه به کارتون و دقیقا با کیفیت کارتون به وجود بیاید. وقتی بازدید کننده ها از درب کافه وارد می شوند، مبلمان، دیوارها، کف و میز و صندلی هایی به رنگ سفید و مشکی می بینند. جالب است بدانید که حتی فنجان ها و کارد و چنگال به مانند نقاشی های تخت جلوه می کنند. متاسفانه افرادی که در سئول زندگی نمی کنند، شانس لذت بردن از فضای این دنیای فانتزی را که در یک کافه کوچک جای گرفته، ندارند، اما بدون شک، شما که خواننده این مطلب هستید هم می توانید به نوبه خود با مشاهده تصاویر موجود از زیبایی و خلاقیت حاکم بر معماری این کافه لذت ببرید. کافه هایی مثل Yeonnam-Dong به طراحان، این نوید را می دهند که هر چیزی، حتی ایجاد دنیای کارتونی در واقعیت امکان پذیر است.

منبع: Designboom