طراحی کافه رستوران زنترال / شرکت معماری Messner

کافه رستوران زنترال / گروه معماری Messner

طراحی کافه رستوران زنترال / شرکت معماری Messner

کافه رستوران زنترال / گروه معماری Messner

معماران: گروه معماری Messner

محل: Südtirol، ایتالیا

دسته بندی: کافی شاپ

مساحت: 200 متر مربع

سال تکمیل پروژه: 2019

عکس‌ها از: Oliver Jaist

تولید کنندگان : Arper, Prostoria, Autodesk ، رابرت مک­ نیل و همکاران

مشتریان : Wally & Markus Pechlaner

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. با بازسازی و طراحی مجدد محل­های قدیمی، یک کافه و رستوران پذیرایی و کاربردی طراحی شد. برای اینکه در روز نور بیشتری به داخل وارد شود، پنجره­های قوس­دار موجود در نمای غربی و جنوبی از کف بنا اجرا شدند. به این ترتیب این نماها قوس­های پی در پی در ضلع شمالی ساختمان ایجاد می­کنند.

طاق­های ضلع غربی که در سمت خیابان قرار دارند، دید بین فضای عمومی و بار را افزایش می­دهد و حالت دعوت کننده و فراگیر و مهیجی در زندگی عمومی روستا دارد. پنجره­ های بزرگ و دلگشا با سایه­ بان­های سبدی شکل در قسمت جنوبی، فضای رستوران را شبیه باغی آفتابی می­کند، که در حال حاضر از طریق درهای چوبی جنب قوس­ها، قابل دسترس است.

فضای ورودی کافه رستوران زنترال ابتدا به پیشخان نوشیدنی منتهی می­شود

فضای ورودی کافه رستوران زنترال ابتدا به پیشخان نوشیدنی منتهی می­شود. عنصری سقفی که به عنوان آباژور و صدا­­گیر بکار گرفته می­شود، مرکز کافه را نشان می­دهد. به کمک پنجره های قوسی شکل و تمهیدات و چیدمان راحت نشستن، تماشای جریان زندگی عبوری خیابان و رهگذرها فرح بخش است. مرز بین فضای داخل و بیرون نامشخص به نظر می­رسد. دیوار ساده و بی پیرایه مرکزی همانند قلب رستوران عمل می­کند. این دیوار هم بین فضاها ارتباط برقرار می­کند و هم آنها را از هم تفکیک می­کند. نگاه کردن به دیوار باعث درک مستقیم یا فقط حسی فرضی می­شود. کلیه دسترسی­ها و راه­های کاربردی که پیشخان نوشیدنی، آشپزخانه، رستوران و باغ مهمان را به هم وصل می­کند، از این نقطه می­گذرد.

سنگ مرمر گنیسی، چوب گردو و بلوط و همچنین مبلمان تیره که مقابلش چیده شده­اند، فضای دلپذیر داخلی را تعریف می­کنند.

سنگ مرمر گنیسی، چوب گردو و بلوط و همچنین مبلمان تیره که مقابلش چیده شده­اند، فضای دلپذیر داخلی را تعریف می­کنند.

کافه رستوران زنترال

در امتداد نمای طاق شکل، سقفی چوبی نمایان می­شود، سقف پیشخان نوشیدنی را به فضای رستوران متصل می­کند. انتخاب مبلمان تیره در قسمت جنوبی، به نظر می رسد روی کف چوبی رستوران شناور است. رنگ تیره آن حس گرما را القا می­کند که مشتریان را به ماندن دعوت می­کند. چراغ­ها که توسط طراح آنتوانت بدر (Antoinette Bader) طراحی و ساخته شده­اند، فضای داخلی را به محیطی شکوهمند و تحسین برانگیز تبدیل می­کند.

در فضای کافه رستوران زنترال ، موقعیت نورهای موضعی و نقطه­ای به کمک چراغ­های ریلی تعبیه در سقف تغییر می­یابد. به­کار گیری عناصر معماری و مبلمان حداقل در کافه رستوران زنتال امکان استفاده آزاد از فضای محیط را امکان پذیر می­سازد. فضاها و حس و حال طراحی  داخلی یکدیگر را تقویت می ­کنند، و به نرمی با هم می­آمیزند.

کافه رستوران زنترال

 

کافه رستوران زنترال

 

کافه رستوران زنترال

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو

ARCHDAILY