طراحی کابین تک اتاقه در میان درختان در شمال ایالت نیویورک / معماری توسط JacobsChang

طراحی کابین تک اتاقه در میان درختان در شمال ایالت نیویورک / معماری توسط JacobsChang

طراحی کابین تک اتاقه ؛ استودیو منهتنی JacobsChang این کابین سیاه رنگ چوبی کوچک را طراحی کرده است؛ طرحی با بودجه ای بسیار کم برای مشتریانی که آن را در جنگلی در شمال ایالت نیویورک و با کمک دوستان خود ساخته بودند.

این سازه که ” خانه نیمه درختی ” نام دارد، در میان جنگل بروویول، واقع در 100 کیلومتری شمال شهر نیویورک قرار دارد.

این کابین شامل یک اتاق 360 فوت مربعی (33 مترمربعی) می باشد که با بودجه تنها 20.000 دلار (15.500 پوند) ساخته شده است.

به گفته معماران: ” از همان ابتدای پروژه دو امر مهم را باید در نظر می گرفتیم: طراحی سازه ای که بتوان آن را توسط دو سازنده آماتور ساخت و از طرفی در نظر گرفتن بودجه 20.000 دلاری (50 دلار در هر مترمربع). ”

آن ها همچنین افزودند: ” توپوگرافی زمین نیز چالش دشواری را پیش روی ما قرار داد. در تلاش برای به حداقل رساندن کارهای ساختمانی – در این مورد استفاده از بیل دستی – و به منظور از بین بردن نیاز به پایه های بزرگ، دیوارهای نگهدارنده و بتن های پمپاژ، معماری این سازه از روی زمین برداشته شده و وابسته به درختان اطراف آن می باشد. ”

” کل روند ساخت و ساز این کابین توسط دو صاحبش، و با روحیه فوق العاده حامیان نیوانگلند و با کمک تیم پشتیبانی در آخر هفته ها، انجام شده است. ”

در یک انتهای این سازه، پایه های بتنی ساده ای داخل زمین فرورفته اند، در حالی که در انتهای مقابل کابین، سازه توسط درختان مجاور و با سیستم لنگری مخصوصی به نام Garnier Limb از زمین جدا شده است. این سیستم شامل یک عنصر فلزی می باشد که داخل درخت فرورفته و به آن متصل می شود که به نوبه خود از اسکلت چوبی ساختمان پشتیبانی می کند.

معماران چنین توضیح داده اند: ” سیستم Garnier Limb یک اتصال انعطاف پذیر است که هم به درخت و هم به سازه اجازه می دهد که رفتاری مستقل داشته باشند. ”

این کابین کوچک، تنها جای کافی برای یک تخت خواب، یک صندلی راحتی و یک فضای کوچک برای تهیه غذا را دارد، با گرمایی که از طریق اجاق چوب سوز تامین می شود.

سه پنجره چرخشی محوری که ارتفاعی به اندازه کف تا سقف فضا دارند، چشم اندازهایی از جنگل را فراهم کرده اند و همچنین امکان تهویه هوا را نیز پدید آورده اند. بازشوی جنوبی به عنوان ورودی کابین نیز کاربرد دارد.

منبع متریال هایی که در این ساختمان استفاده شده اند، به طور عمده زمین 60 هکتاری این ملک می باشد، مانند الوارهای چوبی از درختان کاج جنگل های اطراف.

از چوب کاج اسکاندیناویایی سنتی برای بیرون کابین استفاده شده است و به آن رنگ سیاه و تیره ای داده است. این ظاهر در مقایسه با فضای داخلی، کنتراستی قوی ایجاد کرده است؛ دیوارهایی پوشیده شده از رنگ سفید و کف سازی با حفظ توناژ رنگ طبیعی فضا.

طراحی کابین تک اتاقه

 

 

 

طراحی کابین تک اتاقه

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen