طراحی پارک بازی نیلی / شرکت معماری Ballistic Architecture Machine BAM

طراحی پارک بازی نیلی

طراحی پارک بازی نیلی / شرکت معماری Ballistic Architecture Machine BAM

طراحی پارک بازی نیلی

طراحی منظر : (Ballistic Architecture Machine (BAM

محل: چائویانگ، پکن، چین

مساحت سایت: 1780 متر مربع

کارفرما: Swire and SinoOcean

عکاس: Jonathan Leijonhufvud

طراحی پارک بازی نیلی ؛ شرکت معماری bam
طراحی پارک بازی نیلی ؛ شرکت معماری bam

زمین‌های بازی نیلی در پارک عمومی/ خصوصی منطقه Jiuxianqaio پکن طراحی شده است. زمین‌های بازی به طور از هم جدا هستند و برای پاسخ به نیاز دو گروه سنی بسیار متفاوت کودکان طراحی شده است. اولین زمین بازی، قطعه زمین کاملا مربع شکل است که در منظر پارک قرار گرفت. نیمکت‌های چوبی بلندی، پلان مربع شکل را در زمین قاب می‌کنند. این فضای نشستن والدین در پیرامون زمین بازی، منطقه بازی امن و بی‌خطری برای بچه‌های کوچک ایجاد می‌کنند، تا بتوانند خیلی راحت بپرند و بدوند.

 

برای افزایش حس محصوریت و حفاظت بیشتر، سایبان کششی از دیسک‌های نارنجی رنگی در بالای فضای بازی طراحی شد. دیسک‌ها در صفحه شطرنجی سراسر سطوح زمین بازی نرم سایه‌هایی می‌اندازند و موجب خنکی و سایه اندازی برای بچه‌ها می‌شوند.

کودکان ماجراجوتر، با زمین بازی ” پادشاه هیل” پارک بیشتر استقبال می‌شوند. نام این زمین از بازی کودکان گرفت شد. کوه هیجان در مرکز فضای زمین بازی ساخته شد. به کمک مجموعه‌ای از لوله‌های آرایش یافته از کوه هیجان می‌توان بالا رفت. طناب‌های کوهنوردی طیف وسیعی چالش، جهت رسیدن به اوج قله، برای کودکان ایجاد می‌کند. دورنمای لانه مانندی در بالای قله، خانه ایسر تراتکاتوم (Acer truncatum)، پادشاه واقعی این تپه است.

سرسره ای از جنس سنگ مرمر سفید لوس اسلاید، مسیر سریعی برای پایین آمدن از این قلهء کوه بازی است. بجز کوه، همچنین جزیره‌های تاب خوردن، ترکیب ریسمان‌های عنکبوتی، و سازه‌های بالا کشیدن‌های دیگری هم در زمین بازی طراحی شد.

پروژه زمین بازی نیلی بسیار مردم پسند است. عکس‌هایی که از مجموعه زمین بازی کودکان گرفته شده اغلب در شبکه‌های اجتماعی با برچسب “کوه مردم، دریا مردم”، منتشر می‌شود. این برچسب، اصطلاحی چینی به این معنی است که مردم به معنای واقعی کلمه در همه جا حضور دارند. علاوه بر این زمین بازی به حد بالایی از محبوبیت رسید: کپی برداری از هر دو مجموعه بازی پارک نیلی در نقطه‌های دیگر چین طراحی و اجرا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تحریریه پویانو: غفاری

منبع: landezine