طراحی و معماری فروشگاه دیور واقع در توکیو

فروشگاه دیور در توکیو

طراحی و معماری فروشگاه دیور واقع در توکیو

طراحی و معماری فروشگاه دیور در توکیو

طراحی و معماری: خانه ی مد فرانسوی ، فروشگاه دیور در توکیو توسط  دفتر طراحی ژاپنی SANAA  در سال 2004 طراحی شده است. در خیابان omotesando که همچنین فروشگاه پرادا که هرزوگ دی مورین در سال 2003 آن را طراحی کرد در آن قرار گرفته است.

1

این ساختمان توسط دیوار های شیشه ای شفاف احاطه شده است ، در مقابل یک صفحه نمایش اکریلیک مواج شفاف که میان نوار های سفید افقی با ارتفاع های نابرابر قرار گرفته است. در شب ، لایه های ساختمان با 30 متر ارتفاع با شدت نور های مختلف می درخشند.

2

موسسان شرکت SANNA ، kazuyo sejima و Ryue Nishizawa کسانی که مسئول گالری لنز در موزه ی لوور فرانسه نیز هستند ،‌ تنها تنها وظیفه ی  ایجاد پوسته ی ساختاری را بر عهده داشتند که بدین ترتیب مسئولان دیور می توانستند طراحان داخلی خود را انتخاب کنند.

3

طراح نیویورکی ، پیتر مارینو- کسی که لیست کارفرمایان برند های لوکس مد مثل لوئی ویتون ، ارمانی و شانل- به نمای آن دست نزد اما فضای داخلی را مانند یک ورژن «مدرن شده» از فروشگاه جهانی دیور در خیابان Montaigne در پاریس مجددا طراحی کرد.

4

این بوتیک اتمسفری عالی و جدید را مجسم می کند و در عین حال زیبایی ، لطافت و پر زرق و برق بودن خود را که منعکس کننده ی ظرافت های اصیل خانه ی مد دیور است ، حفظ می کند. طبقه ی همکف که ویترین کیف های دستی ، جواهرات و ساعت است یک دیوار هنری ویدئویی دارد که تصاویری از گل ها را پخش می کند.

رگال ها و بخش پرو در قسمت ورودی طبقه ی اول با پلان باز قرار دارد که کفپوش آن از جنس پارکت و به رنگ خاکستری است.

فروشگاه دیور در توکیو
فروشگاه دیور در توکیو

لباس های زنانه و عطر در طبقه ی دوم ساختمان هستند ، زیر یک سقف کاملا آیینه ای که باعث می شود فضا بلند تر به نظر برسد. کفش ها را در قفسه هایی چیده اند که دارای دیوار های بافت دار است و یک صندلی منحنی شکل قرار داده است که به مشتریان اجازه می دهد بنشینند و کفش خود را امتحان کنند. برای عطرها یک فضای اختصاصی در کنار آسانسوردر نظر گرفته شده است که توسط پانل های شیشه ای طرح دار با گل های بزرگ از کف تا سقف احاطه شده است.

فروشگاه دیور در توکیو
فروشگاه دیور در توکیو

از دیگر عناصر طراحی می توان به صندلی های فلزی که توسط جانی سوئینگ طراحی شده است و به نیمک مرکزی دور یک دسته گل که مجسمه سازی به نام ترنس مین آن را طراحی کرده اشار ه کرد.

فروشگاه دیور در توکیو
فروشگاه دیور در توکیو

 

 

منبع: dezeen

ترجمه در تحریریه پویانو