طراحی و معماری ساختمان هندرسون CIFI تیاندی در خیابان 1000 شیشه قرمز توسط ژان نول

طراحی و معماری ساختمان هندرسون CIFI تیاندی در خیابان 1000 شیشه قرمز توسط ژان نول

طراحی و معماری ساختمان هندرسون CIFI تیاندی در خیابان 1000 شیشه قرمز توسط ژان نول : ژان نوول بلوک شهر را با “خیابان 1000 شیشه قرمز” در شانگهای تقسیم کرده است. آتلیه های ژان نوول از طریق منطقه Huangpu شانگهای یک میانبر ایجاد کرده است و یک خیابان خرید سرپوشیده را در یک ساختمان با کاربری مختلط وارد کرده و نمایهای اداری را با ردیف هایی از گیاهان گلدان زنده می کند.

این خیابان به خیابان های خرید سنتی چین اشاره دارد و از آن برای طراحی آن الهام گرفته شده است  و توسط پل های عابر پیاده متحرک و پر جنب و جوش شده است.

این استودیو به سرپرستی معمار برنده جایزه معماری پریتزکر ، ژان نوول ، ساختمان هندرسون CIFI تیاندی را برای شرکت توسعه املاک و سرمایه گذاری CIFI Holdings طراحی کرد.

در طراحی پروژه دهلیزی پر از گیاه بین ساختمان قرار دارد

این ساختمان در جاده جیان گوا دونگ ، در منطقه ای واقع شده است که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن 20 بخشی از امتیاز تحت نظر فرانسه بوده است .

منطقه تحت پوشش امتیاز سابق فرانسه به دلیل تنوع در سبک های معماری و خیابان های پوشیده از درختان چنار لندن ، یک شخصیت متمایز از دیگر مناطق را حفظ می کند.

یک خیابان سرپوشیده ساختمان را دو نیم تقسیم کرده و دو خیابان را به هم متصل می کند.

نوول ساختمانی را طراحی کرد که طول یک بلوک شهری را گسترش می دهد و یک مسیر سرپوشیده را ایجاد می کند که دو جاده اصلی را در دو انتهای آن متصل می کند.

نوول توضیح داد: “بین خیابان های ما دانگ و دن شوی ، ایجاد میانبر وسوسه انگیز است که یک گذرگاه شهری و تجاری باشد.”

“سکانسی که محیط ناپدید شده را برانگیخته است و کاملاً دوباره تصور شده و جدید و مدرن است ؛ یک خیابان باریک و مرتفع که پوشیده و محافظت شده است.”

دفاتر طبقه های بالای Henderson CIFI Tiandi را اشغال می کنند : ساختمان به صورت دو قسمت در دو طرف گذرگاه مرکزی چیدمان شده است. حفره های تمام قد در نقطه میانی دو حجم باعث تجزیه جرم کلی و تشکیل یک مسیر عمود از داخل ساختمان می شوند.

این مجموعه شامل 25000 متر مربع فضای اداری واقع در بالای 15000 متر مربع واحد تجاری در طبقه همکف و زیرزمین است.

ارتفاعات بیرونی با رنگ بژ مایل به خاکستری به پایان رسیده است که با فضای خیابان های اطراف ترکیب می شود. گیاهان مخروطی مخروطی که در نمای هر سطح گنجانده شده اند ، شامل پوشش گیاهی هستند که به درختان چنار کنار خیابان های اطراف اشاره می کند.

از خیابان های بیرون ، شکاف بین سازه ها نمای اجمالی از نمای داخلی با رنگ قرمز روشن را نشان می دهد که مردم را به سمت مسیر عمومی پیاده روی می کشاند.

گلدان ها به نما نصب شده اند

دهلیز مرکزی با نسخه های قرمز شیشه های سفالی پر از سبز و گل های رنگارنگ پوشانده شده است. نوول خیابان داخلی را “خیابان هزار شیشه قرمز” توصیف کرد.

نوول افزود: “مکمل بودن مغازه ها در مقابل یکدیگر ، فعالیت های دفاتر و رستوران های زیر سقف ، یک خیابان آشنا و طبیعی متحرک را ایجاد می کند” ، پیاده روی های دلپذیر را به عنوان یک هدف تعیین کرد و یک برنامه سفر جدید بین ما دانگ را ارائه داد. و خیابان های دان شویی. ”

پل ها فضاهای مختلف را بهم متصل می کنند

سقف شیشه ای گذرگاه را می پوشاند و پنجره های داخلی که به خیابان نگاه می کنند با پرده های اسکلتی پوشیده شده است که می تواند برای تنظیم سطح نور و حریم خصوصی مورد استفاده قرار گیرد.

پرده ها ، کاشت ها و سایر سطوح با رنگ های مختلف قهوه ای ، کهربا ، نارنجی و قرمز رنگ آمیزی شده اند که تنوعی ظریف به ارتفاعات داخلی می افزایند.

پل های کوچک و مسیرهای هوایی طبقات فوقانی را در نقاط مختلف به هم متصل می کنند. بالکن های داخلی و خارجی مناطقی را ایجاد می کنند که به فعال سازی و روح بخشیدن بیشتر ساختمان در تمام سطوح کمک می کنند.

توسعه در منطقه Huangpu شانگهای است

آتلیه ژان نوول علاوه بر دفتر اصلی خود در پاریس ، دفتری در شانگهای دارد که در سال 2019 برای مدیریت پروژه های منطقه تاسیس شده است.

این شرکت برنده مسابقه ای شد که در سال 2013 برای طراحی موزه هنر ملی چین در پکن برگزار شد و همچنین یک مجموعه هنری عظیم واقع در جنگل های چینگدائو را طراحی کرد.

مشخصات پروژه :

معمار ثبت: گروه تیان هوا

مهندس سازه: سازه فلزی Tianhua Xuzhoutongyu

طراح چشم انداز: WAA

معماری: آتلیه ژان نوول

مشاور هزینه ها: CIFI Group Co. Ltd

طراحان سازه: P&T شانگهای

طراحی نما: RFR

کار نما: مهندسی معماری شانگهای Chengxuan

مهندس خدمات مکانیکی: P&T شانگهای ، تیان هوا

همکار منظر: جنبه

برنامه ریزی منظر: بودوکسینگ

طراحی روشنایی: Hervé Descottes

 

 

پروژه های برجسته معماری

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو