طراحی و قفسه بندی مغازه عطاری

طراحی و قفسه بندی مغازه عطاری

طراحی و قفسه بندی مغازه عطاری

تا به حال به این قضیه فکر کرده اید که چرا جهت چیدمان و دکوراسیون فضای مغازه ها و فروشگاه ها تا حد زیادی به بهره گرفتن از دکوراسیون مناسب در بخش های داخلی و نیز ویترین تاکید می گردد؟ پاسخ این سوال، فقط یک عبارت کوتاه است: تاثیر صحیح بر مخاطبان. وقتی یک کسب و کار بتواند به شکل درست و به مقدار کافی روی فکر، دیدگاه، نظر، سلیقه و انتخاب مخاطبان تاثیر داشته باشد، روند پیشرفت آن تسریع خواهد شد. این موضوع درباره فروشگاه عطاری نیز صدق می کند و همان مطلبی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی با چگونگی طراحی و قفسه بندی عطاری ، همراه پویانو باشید.

طراحی داخلی مغازه عطاری سبب می شود که این تاثیر به نحوه صحیح انجام گردد. در واقع، دکور خوب و مطلوب سبب می شود که توجه مشتریان، بیش تر به یک کسب و کار جلب گردد و این موضوع به سود اوری اقتصادی بیش تر در طی زمان کمک می کند؛ بنابراین در هر شغلی که فعالیت داشته باشید، باید تلاش کنید از فواید طراحی اختصاصی و حرفه ای دکوراسیون برای فروشگاه خود استفاده نمایید.

شاید با خود فکر کنید که مشاغل سنتی مثل عطاری احتیاجی به طراحی داخلی و ویترین ندارند، ولی اشتباه نکنید. هر کسب و کاری که با فروش در ارتباط بوده و به نوعی با مشتریان و مخاطبان سر و کار داشته باشد، نیاز به تکنیک های جذب مشتری دارد و باید از آن ها استفاده نماید. طراحی دکوراسیون عطاری هم یکی از ملزومات جهت افزایش توجه مشتریان است؛ چرا که پیش فرض بیش تر افراد درباره چنین مغازه ای یک فضای سنتی و معمولی می باشد، اما وقتی با یک فروشگاه مدرن و مرتب که محصولات با کیفیت نیز می فروشد، مواجه شوند، یقینا جذب آن خواهند شد.

توجه داشته باشید که ویترین، یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون عطاری  به حساب می آید. ویترین چنین فروشگاهی می تواند به حدی شلوغ باشد که بیننده را سردرگم نماید یا می تواند به حدی زیبا چیدمان شده باشد که احساسات خوبی درباره محصولات به مشتری منتقل شود. طراحی دکوراسیون داخلی عطاری را می توان به دو شکل مدرن یا سنتی انجام داد که به طور معمول بر اساس نوع این بیزینس، دکوراسیون سنتی و بهره گرفتن از ظروف سفالی یا نقاشی شده، قفسه های چوبی و رنگ آمیزی های الهام گرفته شده از رنگ های موجود در طبیعت، توانایی انتقال حس منحصر به فرد بودن را به مشتریان شما خواهد داشت.

مسلم است که در چنین فضایی، اعتماد مشتریان نسبت به کیفیت، تازگی و سالم بودن محصولاتی که در مغازه عطاری به فروش می رسند هم، افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به این که در یک عطاری، کالاهای گوناگونی مانند انواع گیاهان دارویی به شکل فله ای، عرقیجات و داروها و خشکبار و …. موجود است، لازم است برای نظم دادن به همه فضا از قفسه ها، ظروف و جایگاه های مناسبی جهت نگهداری و قرار دادن هر کدام از این مواد استفاده شود تا در عین ایجاد نظم در دکوراسیون داخلی عطاری، رعایت نکات بهداشتی نگهداری از محصولات نیز صورت گیرد و البته مشتریان با ورود به مغازه قادر باشند به راحتی چیزی را که نیاز دارند، پیدا کنند.

ایجاد نظم در دکوراسیون داخلی عطاری، رعایت نکات بهداشتی نگهداری از محصولات نیز صورت گیرد

اگر در طراحی عطاری از رنگ های مناسب، متریال خوب و کاربردی، نور پردازی درست و سایر مواردی که تاثیر مثبت در نتیجه نهایی دارند، بهره بگیرید، می توانید میزان جذب مشتریان را افزایش دهید. بهرمندی از دکور مناسب و مرتبط با یک کسب و کار می تواند به صورت قابل توجهی سبب برقراری ارتباط قوی میان آن کسب و کار و مشتریان شود.

 

 

 

معماری ودکوراسیون داخلی پویانو