طراحی و ساخت ساختمان مسکونی محلات شماره 3 / گروه معماری استودیوی CAAT

طراحی و ساخت ساختمان مسکونی محلات شماره 3 / گروه معماری استودیوی CAAT

طراحی و ساخت ساختمان مسکونی محلات شماره 3 / گروه معماری استودیوی CAAT : طبق شرح متن ارائه شده توسط معماران. این پروژه در حاشیه مسکونی محلات ، در 262 کیلومتری جنوب غربی تهران با آب و هوای گرم و خشک واقع شده است. منطقه اطراف شهر غنی از تراورتن است که بیشتر به دلیل دو معدن محلی قابل توجه تراورتن به نام های حاجی آباد و عباس آباد است. این پروژه در زمانی به معمار واگذار شد که صفحات سازه و کف از قبل ساخته شده بودند و مشتری به یک پروژه مقرون به صرفه نیاز داشت.

اندازه زمین 18 * 10 متر با همسایگان اشغالی در شرق و غرب آن است. معادن و کوه های تراورتن از جنوب و منطقه سرچشمه که یکی از مشهورترین محله ها است و یکی از جاذبه های گردشگری محبوب از شمال مرز سایت قابل مشاهده است. اکثر اقتصاد محلات درگیر تجارت و تراش سنگ است و مشتری ما همچنین یک متخصص سنگ و فروشنده سنگ به طور مستقل است. تخصص وی در انتخاب و مشاوره انواع سنگ با قیمت پایین است. (و این به وضوح در روند پروژه منعکس شده است)

در سال 2014 مشتری ما این ملک دولتی را با قیمت مناسب خریداری کرد که قبلاً از آن تقسیم شده است. او آرزو داشت اولین خانه خود را بسازد تا آن را به عنوان نمونه ای کاملاً ساخته شده از کار خود در محله بسازد. همه برنامه ها در امتداد نرم افزاری متصل هستند و برای ایجاد تقسیمات مکانی با حرکت متنوع در طول پروژه. از طبقه همکف از لابی از طریق سقف ، دیوارهای داخلی شروع می شود و تا سقف ادامه می یابد.

جهت هندسه به سمت شمال زاویه دید و چرخش نمای شمالی را ایجاد می کند تا چشم انداز متفاوتی برای محیط ایجاد کند در حالی که حرکتهای مشابه بدون چرخش کیفیت متفاوتی به نمای جنوبی می بخشد. این حرکت نه تنها یک حرکت مفهومی بود بلکه یک روش خلاقانه برای استفاده از سنگ به عنوان یک قطعه زیست محیطی است که به ما در ساخت یک پروژه مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست کمک می کند.

مشخصات پروژه :

کاربری پروژه : خانه مسکونی

محل ساخت پروژه : محلات ، ایران

معماران پروژه : CAAT Studio

مساحت پروژه : 290 متر مربع

سال ساخت پروژه: 2018

 

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو