طراحی و دکوراسیون نمایشگاه کارخانه آپتوس / گروه معماری و دکوراسیون داخلی هوبا

طراحی و دکوراسیون نمایشگاه کارخانه آپتوس / گروه معماری و دکوراسیون داخلی هوبا

طراحی و دکوراسیون نمایشگاه کارخانه آپتوس / گروه معماری و دکوراسیون داخلی هوبا : طبق شرح متن ارائه شده توسط معماران. این پروژه از نمایشگاه داخلی و خارجی و همچنین بخش اداری کارخانه تولید بلوک بتونی آپتوس در حومه کرج معرفی شد. روند طراحی با در نظر گرفتن نبرد ابدی بین انواع مختلف ساخت و ساز در حومه شهر آغاز شد. به طور عمده پارچه های مسکونی صنعتی ، کشاورزی و فرومایه. برنده چنین جنگی معمولاً توسعه مسکونی با درجه پایین است و بازندگان مناظر و مزارع کشاورزی هستند که تخریب می شوند تا با ساختمان های متراکم و کم کیفیت جایگزین شوند.

معیارهای طراحی ایجاد یک الگوی برد-برد بین سبز و محیط ساخته شده بود. مسئله دیگر در مورد تحولات حومه که ارائه راه حل های ساخت و ساز با صرفه اقتصادی است نیز با آخرین استانداردها مطابقت دارد.

با توجه به تمایل به صرفه جویی در هزینه ، تصمیم بر این شد که لایه های پایان دهنده در کل فضای داخلی و خارجی ساختمان از بین برود و از بلوک های بتونی شرکت به عنوان ماده واحد تشکیل دهنده کامل پاکت ساختمان استفاده شود.

بر اساس معیارهای طراحی اولیه ، حجم ساختمان ایجاد شده به طور همزمان نمای خارجی و منظره داخلی را تشکیل می دهد. به جای ایجاد یک “جعبه بزرگ احاطه شده توسط سبز ، تصمیم گرفته شد که حجم را به جعبه های کوچکتر مستقل و مشخص شده بر اساس عملکرد آنها تقسیم کنیم. حفره های ایجاد شده بین جعبه ها باعث ایجاد فضای سبز به داخل ساختمان می شوند.

یک رابطه لایه ای بین فضای داخلی و خارجی از طریق شفافیت بین جعبه ها شکل گرفت. محدود کردن مصالح ساختمانی به یک بلوک ، درک فضای خارجی را افزایش می دهد و کیفیت متفاوتی از نور طبیعی را در طول روز ایجاد می کند.

تعدادی دیگر از تولیدکنندگان بلوک های بتونی در همسایگی کارخانه آپتوس وجود دارد. این پروژه می تواند الگوی ساده ای را برای این بافت شهری تعریف کند که نه تنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست بلکه رابطه بین محیط ساخته شده و فضای سبز را نیز افزایش می دهد.

مشخصات پروژه :

کاربری پروژه : نمایشگاه

محل ساخت : کرج ، ایران

معماران پروژه : Hooba Design

مساحت پروژه : 320 متر مربع

سال ساخت پروژه :  2020

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو