طراحی و دکوراسیون فضای دفتر کار خلاقانه دزویو Desvio  / ژائو گونسالو لوپس

طراحی و دکوراسیون فضای دفتر کار خلاقانه دزویو Desvio  / ژائو گونسالو لوپس

طراحی و دکوراسیون فضای دفتر کار خلاقانه دزویو Desvio  / ژائو گونسالو لوپس : با توجه به توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران پروژه طراحی دفتر کاری دزویو  خلاصه اولیه تبدیل یک کارگاه ماشین قدیمی با 167 متر مربع به یک فضای کار و رویداد جمعی برای متخصصان مرتبط با هنر بود. این کار شامل مفهوم، هماهنگی و ساخت عناصر داخلی مانند سازه های چوبی، مبلمان و نور بود.

با دروازه های ورودی بزرگ و قابل باز شدن، فضا این پتانسیل را داشت که به بخشی از خیابان تبدیل شود و زندگی خیابانی را به داخل بیاورد. طرح پروژه بر اساس مجموعه ای از حیاط های مختلف با شخصیت های مختلف است که حوله های کاری در اطراف آن سازماندهی شده اند. این چیدمان با در نظر گرفتن درجه بندی از عمومی به خصوصی و رویدادهای مختلفی که می تواند در هر مکان اتفاق بیفتد ساخته شده است. همچنین قصد دارد با افزودن یک سطح جدید، در حالی که باز بودن و جریان فضای کلی را حفظ می کند، کل حجم فضا را کاوش کند.

از ابتدا هدف این پروژه معرفی مواد قدیمی و بررسی احتمالات استفاده مجدد بود. پس از طراحی شماتیک، مجموعه‌ای از قطعات قدیمی از تخریب‌ها را جمع‌آوری و موجودی می‌کنیم که سپس برای شکل‌دهی و هک کردن طرح فضایی اولیه استفاده می‌شود. پالت مواد همراه با گیاهان گلدانی، حس یک محیط بیرونی را ایجاد می کند که گویی از خیابان امتداد می یابد، جایی که غلاف ها به جهان های کوچک داخلی در این فضای “بیرون” مانند یک محله کوچک تبدیل می شوند.

ما غلاف های کار را به عنوان سازه های باز می دیدیم که توسط ساکنان آنها آلوده می شوند. با توجه به شخصیت شخصی متفاوت هر اشغالگر و لحظات مختلف، غلاف ها می توانند کم و بیش باز شوند. این درجه بندی های بسیار متنوع و پویا از نفوذپذیری را در همان قاب ایجاد می کند.

از طریق تجربه ساختن خودمان، توانستیم هر عنصر را در موقعیت نهایی خود تنظیم کنیم و به ما این امکان را می‌دهد که به مقیاس بدن نزدیک‌تر فکر کنیم. این یک فرآیند بسیار نزدیک و دقیق شد که در آن هر ماده و جزئیات را می توان به حداکثر پتانسیل خود رساند. این توجه به ترکیب مواد به ما این امکان را می‌دهد که محیط‌ها و کیهان‌های کوچک متفاوتی را برای هر ناحیه کاری در فضای کلی ایجاد کنیم.

مشخصات پروژه :

فضای داخلی گاوچران

محل ساخت پروژه : لیسبون، پرتغال

معماران پروژه : João Gonçalo Lopes

مساحت پروژه: 167 متر مربع

سال ساخت : 2021

 

 

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو