طراحی و دکوراسیون رستوران لاکی چان / استودیوی طراحی MAIA

طراحی و دکوراسیون رستوران لاکی چان / استودیوی طراحی MAIA

طراحی و دکوراسیون رستوران لاکی چان / استودیوی طراحی MAIA : با توجه به توضیحات داده شده توسط طراحان پروژه رستوران لاکی چان هند ، لوکیشین این رستوران مد روز و تقریبا آسیایی واقع در طبقه همکف یک خانه دو طبقه در شهر بنگالورو در کشور هند می باشد . در واقع طرح این قطعه زمین در ابتدا به عنوان خانه طراحی شده بود و به صورت قطعه قطعه می باشد همچنین دارای سقفی با ارتفاع کم بوده است و سپس به عنوان رستوران طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفته است .

نام پروژه : رستوران لاکی چان ( چان خوش شانس )

محل پروژه : هند ، بنگالورو

سال ساخت : 2020

مساحت پروژه : 150 متر مربع

شرکت طراح : استودیو طراحی مایا

در ابتدا طراحان در نظر داشتند تا از مصالح محلی و روش های سنتی صنایع دستی هندی در راستای شکلی مدرن استفاده کنند . پس یک سازه چوبی 250 قطعه ای با همکاری صنعتگران محلی هندی در شهر نزدیک سایت پروژه ؛ چاناپاتنا ساخته شده است . این شهر بیش از دو قرن است که در کار های تراشکاری دستی چوب و لاک زدن طبیعی روی آن متخصص است ، این فرم هنری 100 درصد سازگار با محیط زیست و هنر دست می باشد. پوشش های لاکی و تمامی رنگ ها طبیعی و برگفته از منابع طبیعی می باشد . قرمز : ریشه مانجیستا ، زرد : زردچوبه و گل تسو ، سبز : نیلی که از رنگ های نیل و پوست قهوه ای گردو استخراج شده است .

هر قطعه چوبی به صورت دستی چرخانده می شود و فرم ها عمدا مدرن نگه داشته می شوند تا متناسب با زمینه پروژه باشند. قطعات 450 ملیمتری جدا از یکدیگر در قالب شبکه ثابت می شوند ، تیرهای معکوس بزرگ پوشانده شده با آینه  فضای هر طرف را برش می دهند . همین انعکاس داخل آینه های نصب شده باعث ایجاد توهم از گسترش و بزرگ شدن بینهایت فضا می شود و این جلوه بصری باعث از بین رفتن پرتوهای بزرگ 900 میلیمتری شده بنابراین سبب باز تر و سبک شدن فضا می گردد.

در کف و دیواره های رستوران از سنگ گرانیت خاکستری روشن استخراج شده محلی و تخته های چوب توس استفاده شده است تا یک زمینه خنثی ظریف ایجاد شود . لایه بندی پیچیده سنگ ها یک بافت پیچیده و ظریف ایجاد میکند. کاشی های معرق طرح دار با رنگ های قرمز ، سبز ريال زرد در مقابل کیفیت بافت ظریف سنگ و چوب قرار میگیرند . برای مدرن تر کردن جلوه ظاهری از رنگ های صورتی و سبز پاستلی برای اتصالات پالت ها به هم و همچنین در لبه ها استفاده شده است.

لامپ های ابریشمی خام به صورت سفارشی در پوندیچری ساخته شدند ، صندلی ها به صورت دستبافت بافته شده از الیاف نارگیل میباشند ،  از الیاف نارگیل عموما برای ساخت چارپویس ( یک تخت خواب سنتی هندی ) استفاده میشود .

معماری این رستوران با هدف استفاده از متریال و صنایع دستی مخلی در بافتی معاصر به شکلی مدرن ساخته شده است .

 

 

 

منبع : archdaily

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو